voedingskussen

Hoi allemaal,

Ik ben nu 33 weken in verwachting. Omdat ik na de bevalling graag borstvoeding wil gaan geven, ben ik op zoek naar een voedingskussen. Wie van jullie kan mij vertellen welk merk of welk kussen het meest geschikt is. Ik zie namelijk allemaal verschillende kussens van verschillende merken met allerlei vullingen (fiberfill of balletjes en in een v-vorm of hoefijzervormig). Ik weet niet precies welk kussen ik het beste kan nemen. Wie kan mij helpen??

Groetjes
Esther
 
hoi esther,

ik heb zelf een voedingskussen
die is redelijk groot (180cm geloof ik) en is gevuld met van die heel kleine lichte balletjes
probleem ermee is dat de balletjes niet onder de baby blijven, waardoor die steeds lager komt te liggen
ik gebruik nu voornamelijk hoofdkussens

succes ermee!
 
Hoi Esther (naamgenoot),

Ik heb zelf ook een voedingskussen van de Prenatal, met balletjes erin. Inderdaad, ze schuiven weg maar dat is te voorkomen door de vulling naar een zijde te schudden en dan de hoes te draaien en het slappe uiteinde onder de rest te vouwen (is het een beetje duidelijk), dan is'ie lekker stevig. Ik vind dat het enige nadeel, want verder vond ik hem perfect voor:
- de laatste loodjes van de zwangerschap; namelijk slecht slapen. Ideaal voor tussen je knieen als je op je zij slaapt of onder je knieen als je op je rug slaapt
- als je baby pas geboren is kan je hem/haar in de U-leggen op de bank. Ligt comfortabel en je hebt je handen vrij
- na de bevalling om lekker te slapen zie 'einde zwangerschap' hierboven
- in de kinderwagenbak om mijn dochtertje iets hoger en rechterop te zetten nu ze de wereld in wil kijken
- om mijn dochtertje nu ze begint om te draaien om te voorkomen dat ze zich stoot aan haar omgeving.
- En, last but not least, mijn man slaapt er heerlijk mee, in bed als hoofdkussen, op de bank, etc. :)

Kortom, ik vind het fantastisch, want door de bolletjes kan je hem overal naar vormen. Ik zou hem zeker aanraden!

Succes en veel plezier met deze laatste weken van je zwangerschap. Geniet ervan!
 
Hoi Esther,
Als je het alleen voor borstvoeding wilt kopen, zou ik eerst even afwachten of je baby wel aan de borst wil. De mijne wilde dat namelijk niet.
Veel succes!
 
Ideaal ding!!

Inderdaad ik heb hem gebruikt bij de laatste loodjes van mijn zwangerschap.

Maar ook tijdens de bevalling. De kussen was na mijn man de grootste steun en toeverlaat. Ik heb er in geknepen en geschreeuwd! Ik zou zeggen nu aanschaffen!!

Tijdens het geven van de borstvoeding heb ik vaak een elastiek om de punt gedaan zodat hij steviger werd.
 
Hallo,
Ik heb er een die voor me gemaakt is. Hij is langwerpig (dus geen hoefijzer) ik kan hem leggen/vouwen zoals ik hem zelf wil. Deze is gevuld met vulling van de Hema (gewone kussenvulling). De stof was gewoon een leuk stukje stof uit de winkel deze dient als hoes. Van een oude laken is het kussen gemaakt. Ik vind dit een handige en practische kussen. Die zeker meer dan de helft goedkoper was als de kussen van de prenatal. Ik heb hem ook gebruikt tijdens de laatste loodtjes van de zwangerschap. Ik geef de fles en ook hierbij is ie erg handig.
Groetjes
 
Nou, hier nog een Esther...nummer 3 al. Ik zou nog even wachten met zo'n kussen te kopen. Ik heb zelf 8 maanden BV gegeven...en heb eerst die kussen geleend om te kijken of het wat was. Het is toch een heel bedrag. Gelukkig had ik het niet gekocht want ik vond het een vreselijk onhandig ding. Het werkte bij mij gewoon niet. Ik ben direct weer overgestapt op lekker liggen op bed, zowel thuis als bij vrienden.
Succes!

groetjes
Esther
 
Terug
Bovenaan