Voedingspatroon baby 7 maanden

Hoi

Ik zit met een vraagje. Mijn dochtertje van 7 maanden is overdag niet meer zo tevreden en ik denk dat ze vaak honger heeft. Ze krijgt nog bv maar drinkt niet meer zo lang dus daar kan ze niet lang op teren. Ze krijgt om 8 uur bv, 9.15 uur een fruithapje, dan naar bed tot 11 uur. Om half 12 korstje brood en dan weer bv. Daarna een boterhammetje zonder korst met een beetje boter en om 1 uur weer naar bed. Tot die tijd is ze tevreden maar na haar slaapje wordt ze lastiger. Ze krijgt om 16.00 weer bv(drinkt heel kort!!) en begint om 16.30 te jengelen. Ik kan dat rekken tot 17.00 door met haar te spelen of te wandelen en krijgt dan een groentehap. Om 19.00 naar bed en komt dan soms 2keer snachts om nog te drinken. Ze heeft dus echt honger. Hoe ziet het voedingsschema met bv erbij jullie uit en wat geven jullie als tussendoortje en hoe laat?

Mijn zoontje is 7,5 maand en schema ziet er alsvolgt uit:
5-7 bv
10 fruithapje +/- 100 gr
Naar bed
12.30 broodkorst daarna bv ( brood vind hij nog helemaal niks, probeer het wel maar wil hij niet ?)
dan voor zijn middagslaap weer bv, is meestal rond 15u, dan wil hij wel omdat hij ook moe is dan na zijn middagslaap een maisvinger of een stukje appel uit de hand
17.45 150 gr groentehap
19.30 bv
23.00 bv
tijden wisselen soms nog wel wat maar over het algemeen ziet het er zo ongeveer uit. Misschien kan je proberen voor zijn middagslaap bv te geven ipv daarna?  
Lastig soms hè! Ik ben ook nog vaak genoeg aan het zoeken.. 

Hi, 
mijn zoontje van 7 maanden heeft het volgende schema, de tijden zijn ongeveer de tijden want hij is niet heel regelmatig. 
7.30 bv
9.00 fruithap
11.30/12.00 bv (afhankelijk van z’n slaapje. Gaat meestal om 10 uur naar bed)
12.00/12.30 brood (korst en binnenkant met boter)
15.30 bv
18.00 groentehap
19.00/19.30 bv
dan ook nog 1 A 2 x ‘s nachts. Dit wisselt heel erg. Soms slaapt hij tot 4 uur, soms komt hij al om 1 uur en slaapt dan tot de ochtend maar vannacht kwam hij om 23.30 en om 4 uur. Dus er zit nog geen ritme in. Hij heeft wel een tandje gekregen, z’n derde al, en misschien dat er nog meer aan zitten te komen. ik denk dat dat nu ook mee speelt dat hij vaker komt. Het blijft puzzelen. 

Bedankt voor jullie reactie!
Het blijft soms echt zoeken inderdaad en ik ben dus blijkbaar niet de enige die snachts nog bezoek krijgt, Haha.
Ik geef ze meestal voor haar middagslaapje ook nog even de borst, maar ik wil dat toch een beetje af gaan leren omdat ze op m’n werkdag zonder borst in slaap moet vallen, wat overigens nog steeds niet lukt. Ze slaapt dan heel de middag niet... 
AmiekJ: als ik het goed begrijp geef jij je zoontje tussen 15:30 en 18.00 ook nog geen tussendoortje? 
Ze heeft vorige week ook haar 2e tandje gekregen en het was toen een rommelige week wat slapen betreft. Ze was daardoor ook wat huiliger maar nu wil ik weer wat structuur aanbrengen en ik ben zo zoekende! 

Klopt, hij krijgt smiddags nog geen tussendoortje. Is dat al nodig? Ik heb het idee dat hij aan de bv s middags nog genoeg heeft. Ik volg een beetje het voedingsschema van het cb. 
Het is ook een geklooi met structuur en slapen. Ook hier heeft hij een tijd moeite gehad met inslapen. Rond de eerste tandjes was het een drama en lukte het alleen aan de borst. Het gaat nu beter meestal lukt het hem om zelf in slaap te vallen maar soms missen we alsnog het moment en ja, dan laat ik hem ook drinken. We hebben hulp gehad van het cb en ze hebben een boek te leen gegeven van Stefanie Lampe, Baby in een droomritme. Daarin staat oa dat ze op deze leeftijd nog 2 a 3 slaapjes doen. Ik dacht nog maar twee. Mij helpt het om bij een kort ochtendslaapje (50 min)naar drie slaapjes op een dag te gaan en bij een lange (anderhalf uur ofclanger) naar twee. Ik weet niet hoe lang je dochter slaapt maar misschien is ze ook wel moe om half vijf. 

Mijn zoon van 10 maanden krijgt trouwens nog steeds om 23 en 5 uur een fles. 
Hij is ook altijd eind van de middag een stuk moeilijker, hangeriger.. moe van alle dagindrukken denk ik... 

Nee het is niet nodig om al een tussendoortje te geven hoor. Zolang je niks merkt hebben ze ook geen honger. 
Mijn dochter is ook ook een rommelige slaper, ze slaat soms haar ochtendslaapje over maar ik laat haar gewoon in bed liggen. Ze ligt dan te spelen en het gebeurt ook wel eens dat ze smiddags maar een uurtje slaapt maar ze is dan niet moe om een uur of 5. Volgens m’n schoonmoeder moet ik ze laten slapen van 11 tot 1-half 12 omdat haar slaaptitme zou veranderen en ze al wel met 1 slaapje per dag kan doen, maar daar vind ik ze nog veel te klein voor!
ik ben nu begonnen met een papfles om half 9, na bv. Hopelijk werkt dat. 

Terug
Bovenaan