Voedingsschema 1 jaar


Hoi allemaal,

Mijn kleine/grote vent is inmiddels een week 1 jaar en ik vraag me iets af over zijn voedingsschema. Of die nog wel klopt enzow...

Zijn schema:

07.30 uur          Fles Nutrilon groeimelk 210 ml water
09.00 uur          Potje Fruit met 2 ligas verkruimeld / Vers Fruit
11.30 uur          2 bruine boterhammen met jam/stroop/pate/leverworst enz.
14.30 uur            Kinderkwark potje of 2 lange vingers
17.30 uur         Avondeten: potje of gewoon een 'prakkie'
18.45 uur         Fles Nutrilon groeimelk 210 ml water

tussendoor drinkt hij voornamelijk water ( uit een tuitbeker of rietje ).

Hoe doen jullie dat?? Is dit goed?? moet ik al stoppen met de eerste of laatste fles en gewoon bekers melk geven?? Ben heeeeeeeeeel benieuwd naar jullie voedingsschema's. Mijn ventje houd van eten dus die 2 boterhammen worden soms op het dagverblijf al 3 boterhammen. Is dat niet teveel???

Ik hoop snel iets van jullie te horen...

Groetjes

Kim & Lennon
 
Hoi!!

De mijne is 11 maanden, en krijgt het volgende (weet niet óf je er wat aan hebt hoor)

8.30 uur fles pap 200cc
10.00 uur flesje thee met een koekje, óf zomerfruit (lust geen appel/peer/banaan oid)
12.30 uur 1 á 2 boterhammen met 100cc opvolgmelk (maar gaat zelden op)
ergens tussen 15.00 uur en 16.00 uur, roosvicee/diksap met rozijntjes of koekje
18.00 uur warme prak, en een yogolino/kwarkolino/dannoonje toe (niet altijd)
19.00 uur een beetje thee, (wil niets anders)

En haar drinken geef ik in een bekertje met een rietje, een "normale" beker wil ze niet.. net als de tuit cq anti-lekbekers wil ze niet.

Groetjes Debby  
 


Hoi allemaal,

Mijn kleine/grote vent is inmiddels een week 1 jaar en ik vraag me iets af over zijn voedingsschema. Of die nog wel klopt enzow...

Zijn schema:

07.30 uur          Fles Nutrilon groeimelk 210 ml water
09.00 uur          Potje Fruit met 2 ligas verkruimeld / Vers Fruit
11.30 uur          2 bruine boterhammen met jam/stroop/pate/leverworst enz.
14.30 uur            Kinderkwark potje of 2 lange vingers
17.30 uur         Avondeten: potje of gewoon een 'prakkie'
18.45 uur         Fles Nutrilon groeimelk 210 ml water

tussendoor drinkt hij voornamelijk water ( uit een tuitbeker of rietje ).

Hoe doen jullie dat?? Is dit goed?? moet ik al stoppen met de eerste of laatste fles en gewoon bekers melk geven?? Ben heeeeeeeeeel benieuwd naar jullie voedingsschema's. Mijn ventje houd van eten dus die 2 boterhammen worden soms op het dagverblijf al 3 boterhammen. Is dat niet teveel???

Ik hoop snel iets van jullie te horen...

Groetjes

Kim & Lennon


Hoi Kim,

Vanaf 1 jaar mag je de hoeveelheid melk gaan afbouwen naar 300 cc. Vergeet dan niet vitamine D druppels te geven.
Ik ben eerst begonnen (was rond 10 maanden) met 's ochtends een boterham met 150 cc opvolgmelk (wat ik met 15 maanden vervangen heb door halfvolle melk).
Rond 10 uur stuk fruit met diksap of water.
Rond 12 uur een boterham (of twee) met 150 cc melk
's Middags diksap met een rijstewafeltje of Nijntje koekje
's Avonds warm eten en een toetje.
Met 14 maanden ben ik van het ene op het andere moment gestopt met de avondfles. Dit ging prima. I.p. hiervan geef ik wel wat water.

Of je een fles, beker of tuitbeker geeft, moet je zelf weten. Al wordt voor de ontwikkeling van het praten en het gebit geadviseerd uit een gewone beker te laten drinken. Melk krijgt mijn zoontje nog gewoon uit de fles en zijn andere drinken uit een antilek. Ik geloof het wel met die gewone bekers. Mijn twee dochters hebben tot hun 4e jaar ook gewoon altijd uit een antilekbeker gedronken. Alleen wat water ging uit een gewone beker. Ik had geen zin om telkens alles op te moeten dweilen...
Er is van Difrax een bekertje met een uitsparing voor de neus. Dat is wel makkelijk drinken geven.

Groetjes,
Marianne
 
En vanaf 1 jaar geef je gewoon koemelk zoals je dat zelf ook drinkt. (Tenzij je bv geeft, dan hoef je geen koemelk te geven). Dus bij de ochtendboterham een beker koemelk en bij de middagboterham een beker koemelk, dan zit je precies op 300 ml!
 
Daar heb je gelijk in! En zeker fabrikanten willen je doen geloven dat je kindje die groeimelk nodig heeft. Dat is niet waar! Dat is hun commerciële belang. 4 jaar geleden bij mijn oudste bestond dat helemaal nog niet trouwens... Net als potjes groente en fruit. Allemaal commercie, maar ondertussen brengt het mensen aan het twijfelen helaas.. Goede voorlichting is belangrijk en die is moeilijk te vinden. Ook op het cb is er weinig tijd om daar goede info over te vinden merk ik.
 
hallo.

jildou haar voedingsschema ziet er op het moment zo uit :

als ze van bed komt krijgt ze een flesje groeimelk van 150ml en een stukje brood.
rond 10 uur fruit met drinken.
tussen de middag eet ze 2 stukken brood en een beetje drinken.
rond 15 uur een koekje met drinken.
savonds warm eten + toetje
dan in bad en beneden nog wat drinken en om 7 uur naar bed.

ik vond het ook erg moeilijk om een ritme te vinden en om mijn eigen ritme helemaal te gaan veranderen.
wij zitten alleen met het punt dat jildou geen gewone melk wil drinken, komt vanzelf, we gaan nu beginnen met groeimelk te mengen met gewone melk.

verder komt ze met de fles melk smorgens en het toetje savond op 300 ml melkproducten.

veel succes

anita
 
Terug
Bovenaan