Voedingsschema 10 maanden

Hallo Dames ik heb even een vraagje over het voedingsschema van een kindje van 10 maanden.
Mijn zoontje krijgt smorgens pap dan na een uurtje  wat drinken,smiddags 2 boterhammen en 150 ml flesvoeding,dan na een uurtje of 2  wat drinken of wat fruit,savonds krijgt hij warm eten en wat vla of yoghurt en dan om half 9 nog een fles van 200 ml flesvoeding.
Maar ik heb de laatste tijd het idee dat hij veel en veel te veel krijgt.
Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt.
 
Hai,

Mijn dochtertje is nu ruim 11 maanden en had met 10 maanden ( en nu nog) het volgende schema:
's morgens pap
lunch: 1 1/2 boterham
14.00 fruit
17.00 warm eten
19.00 fles ( 180cc) en naar bed
Tussendoor 's morgens en 's middags sapje of water en rijstwafeltje ofzo
Als ze 1 wordt moet ik volgens cb laatste fles vervangen door yoghurt en bij het middageten een glas halfvolle melk geven. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Misschiend dat je de fles bij de boterham kan laten vervallen. Op zich krijgt hij dan nog genoeg binnen.
Succes.

groetjes,
Mikki (mama van Isa)
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 9 1/2 maand en zit op hetvolgende schema:
08.00 fles pap. 180cc water met 6 sch nutrilon en 5 eetlepels bambix.
rond 10 uur flesje ranja 100cc
11.45 1 boterham en 150 cc opvolgmelk
slapen tot ong 14.30
dan fruithapje
16.45 groente en yoghurt na
als wij eten krijgt hij en bambix koekje
19.45 fles 210cc met nog 3 sch nutrix erdoor.

Ik heb zelf het idee dat hij iets te weinig krijgt. Hij is ontzettend actief en ik heb het
idee dat hij wat lichter aan het worden is.
Maar groeit jouw kindje te hard dan voor je gevoel? Je kan hem een keer extra laten
wegen op het bureau. Ik ga dat maandag iig wel even doen. Effe checken.....
Volgens mij heeft ieder kindje op een gegeven moment andere behoeften qua
hoeveelheid eten. Alhoewel men beweert dat gewenning ook een rol speelt.
Ga op jegevoel af, dat is altijd goed.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Melanie
 
Hoi Miranda,

Mijn zoontje is nu 9,5 maanden (4 sept. 04) en hij krijgt nu het volgende:

7.30            120 cc pap (4 schepjes nutrilon en  genoeg bamix om het lekker  
                       te  kunnen  lepelen) en 120 melk
9.30            fruithapje
11.30        1 bammetje met boter, 210 cc melk
15.00        flesje diksap en soepstengel/broodkorst/cracotte o.i.d.
18.00        warme maaltijd: 1 eetlepel vlees, grote groente lepel met groente,  
                       klein aardappeltje. Toetje: biogarde of yoghurt (=100cc)
19.00        eventueel klein flesje melk (90 of 120 cc)

Toen ik nog bv gaf, had ik een keer de voeding van 19.00 weggelaten. Toen werd hij 's ochtends erg vroeg wakker. Heb toen besloten toch maar weer rond die tijd melk te geven (nu inmiddels flesvoeding).
Ik had het CB vorige week gevraagd of ik deze fles nog moet geven. Hun advies is dat het niet meer hoeft. Ik geef een enkele keer wél een fles om die tijd en soms ook niet. Als ik de indruk heb dat hij niet veel gedronken heeft op een dag, dan geef ik wél de fles. Anders niet.

Volgens mij valt het wel mee hoor met de hoeveelheid die je geeft. Als je toch denkt dat je iets te veel geeft, probeer dan eens 1 boterham te geven of de laatste fles iets minder te geven. Kijken hoe hij erop reageert. Je zoontje geeft zelf wel aan als het te weinig is.
Succes en het is een cliché; maar volg je gevoel hierin.

Groetjes Marieke
 
Hoi Miranda

Mijn zoontje (10 maand) heeft het volgende schema
7 uur: pap 180/6 met 5 scheppen bambix
10 uur fruithap
12.30 uur: boterham met beleg + flesje nutrilon 2 (150 ml)
15 uur: koekje/rijstewafel oid en sapje
16.30 uur warme hap
18.30 flesje nutrilon 2 180/6

Daarna slaapt ie de hele nacht lekker door
Binnenkort gaan we over op nutrilon 3 waardoor ik hopelijk wat kan afbouwen met de flesjes.
Groetjes
Kim
 
Hoi,

Mijn dochter krijgt ongeveer hetzelfde als jouw puk. Zij zit nog steeds wat te stoeien met de boterham (wordt steeds beter). Mijn dochter is zelfs te licht vergeleken met haar lengte. Zolang ze zich goed ontwikkelt, een tevreden en blije meid is, goed slaapt, is er niets aan het handje. Succes!
 
Hoi,
Ik heb een dochtertje van 9 1/2 maand (2 sept). Zij eet het volgende:
8.00: 100cc pap en een halve boterham
10.30: fruithapje en wat drinken (water of roosvice)
12.00: 1of 1 1/2 boterham en een beetje thee
15.00: 200cc flesvoeding
16.00: liga en roosvice
18.30: warm eten en yoghurt
19.00: nog wat drinken (water of roosvice) en dan naar bed.

De roosvice is steeds uit het zelfde flesje. Dit maak ik 's morgens klaar. Dit is ongeveer 150cc. Op is op en dan krijgt ze water.
 
Hoi allemaal!

Ik zie dat de meeste van jullie pap en een boterhammetje geven. Mijn zoontje (bijna 9 maanden) eet beide niet echt geweldig, dus hij is bij ons pap OF een paar stukjes boterham... of een combi ervan. Hij heeft ook nogal moeite met al dat eten en drinkem achter elkaar heb ik het idee. Hij heeft meer tijd nodig ertussen, maar ja zoveel tijd hebben we niet in 1 dag haha

Zijn schema is sinds hij 7 maanden is:
0800 u Fles 200 ml
Slapen tussen 9 en 1130 u
1200 u Pap van 240 ml melk en ong 5 el Bambix (240 ml omdat er meestal veel naast gaat)
                      of een paar stukjes boterham (hooguit 5) en 200 ml melk
                      of een combi hiervan
1400 u Fruit 200 gr
Slapen tussen 1430 en 1630 u
1700 u Fles 200 ml
1830 u Groentepotje 200 gr / Biogarde 2 el

De 2 flessen gaan thuis wel altijd goed. Op het KDV weigert hij de fles van 17 u. De pap gaat meestal tot 2/3 goed, daarna is het erg lastig om nog iets binnen te krijgen. Hij doet hier dan ook zeker 30-45 min over!!!! Op het KDV hebben ze hier geen tijd voor geven ze aan en als ik zelf weg wil is het ook erg vervelend. Ook stukjes brood duren een eeuwigheid en hij braakt er nog steeds van.   Fruit en groente eigenlijk hetzelfde verhaal, eerst gaat het wel goed, maar die laatste happen duren weer zo vreselijk lang.

Volgens mij kan hij niet minder gaan eten, maar misschien heeft iemand tips ... andere volgorde ofzo???


 
Terug
Bovenaan