Voedingsschema 4 ,5 maanden

Hoi Hoi

Onze dochter is 4,5 maand en krijgt 5 flessen.
08.00
12.00
16.00
19.00
22.00

Het liefste zou ik de laatste fles iets gaan vervroegen naar 21.00.
Hoe zou ik dit het beste kunnen doen?

En wanneer kun je met een papfles beginnen?

Alvast hartstikke bedankt!

 
Hoi

Als je 's morgens een uur eerder zou beginnen of tussen 1 fles in de ochtend geen 4 uur maar 3 uur laat zou je in de avond eerder uit komen.
En een papfles mag je geven vanaf 4 maanden. Liefs mama.
 
Ja idd hoop het ook. Ik geef ook om 21.00 uur de laatste fles.
Vind ik persoonlijk beter anders word het zo laat eer dat ze slaapt.

Suc6 en laat je ff weet of ze ermee accord gaat hihi? Liefs mama.
 
hoi hoi!

weet je wat je ook eens kan proberen, als je toch met pap gaat beginnen?? Je oude schema bijven gebruiken en de laatste voeding laten vervallen. Dan geef je die laatste voeding om 8 uur 's avonds met een schepje nutrix. Mijn dame sliep daar in 1 keer op door! Nu zit ze dus inmiddels op vier voedingen per dag van 200 cc en ze doet het er prima op. Ze slaapt inmiddels door van half acht 's avonds tot de volgende ochtend 8 uur. Ik heb het schepje nutrix inmiddels weer laten vervallen en ze slaapt nog steeds door. Is echt het proberen waard. Ik doe haar  meestal wel  eerst 's avonds in bad met natusan baby bedtime, daar wordt ze ook lekker rozig van. Ben gisteren nog bij het CB geweest en ze krijgt ook voldoende, was namelijk een beetje bang dat het te weinig was. Mijn dochtertje is dus ook 4,5 maand (03-02). Groetjes,

Irene
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook 4,5 maand oud en krijgt op de volgende tijden de fles:

7 uur
11 uur
15 uur
19 uur
23 uur

Ze drinkt 5x200 ml, maar haar flessen nooit leeg (ondanks verschillende spenen). Zit ze vol, dan krijg ik er geen slok meer in. Voor de fles van 23 uur maak ik haar wakker, daarna slaapt ze weer verder.
Het CB adviseerde me om op deze manier verder te gaan, omdat ze te weinig zou drinken voor 4 flessen. Toch voel ik er ook wel wat voor om naar 4 flessen te gaan en die om 19 uur met Nutrix.  Ik zal eens bijhouden wat ze echt drinkt, ga ik dat verdelen over 4 flessen.  

Succes ermee,

groetjes Ger
 
Hoi,
mijn dochtertje is morgen 18 weken, en heeft het volgende schema:

8.00u 210cc water +7 sch voeding +3 theelepel nutrix
10.30u potje of vers fruit
12.30/13.00u 210 cc water +7 sch voeding
16.00u warm eten + fruit of toetje( danoontje vanaf 4mnd)
20.00u 210 cc water +7 sch voeding+3 theelepes nutrix
 
Ze drinkt niet alle flessen leeg, maar ze doet het er heel goed op en ze vindt het eten zo verschrikkelijk lekker...

Ik heb dit niet uit eigen beweging gedaan , maar op advies van het cb, omdat Lita een erg hongerige baby is. Ze krijgt ook afentoe een liga door haar fruit, dan gaat haar mondje goed open joh..

Maar ieder kindje is anders en heeft zijn/haar eigen behoeftes en ook iedere ouder doet het op zijn eigen manier.

Gr Doreen
 
Hoi Allemaal,

Vrijdag naar het cb geweest, Noa mag nu 4 flessen en een fruithapje. Daardoor werd de laatste fles wel eerder!

Ze krijgt nu:
 
08.00 240
12.00 240
16.00 240
18.00 fruit
20.00 240

Fruit vindt ze heeel erg lekker!!
Heb geprobeerd in de laatste fles wat rijstebloem te doen maar daar moest ze ( nog ) niets van hebben..

groetjes!!
 
Terug
Bovenaan