voedingsschema 4 flessen zonder bijvoeding

Durf er bijna niet meer over te beginnen, maar..............wat is jullie voedingsschema geworden toen de kleintjes 4 flessen (a 200 ml)  per dag kregen?
Zonder bijvoeding (beginnen we over 1 maand mee) Wij dachten uit te komen op: 7.00, 11.30, 15.30 en 20.00 (met nutrix)
Probeer toch stapsgewijs de vijfde fles af te bouwen, en dan in ongeveer 1 week dit schema te bereiken. En dan per dag/avond/nacht bekijken natuurlijk! Mama heeft ook een schema nodig

x Esther (Isis 29-11-06)

bij het info nummer van Thebe geven ze geen concrete adviezen, ik snap ook wel dat ieder kindje anders is, maar toch.........

Daar zat ik ook aan te denken. Bij ons is het nu 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 23.00. Om 12 uur krijgt ze dan wel geen fles maar sap en fruit, maar dat kan je ook als een fles zien. Wij willen ook naar 4x toe, ofwel de late avondvoeding eraf. Ik moet alleen even kijken waar ik dan weer een fles tussen plak of  waar ik dan het fruit en de diksap ga geven, want 3x melk lijkt me  erg weinig.

Groetjes,
Natasja  

Hai,
Ik geef BV, dus dat is wel anders, maar het schema is als volgt:
7.00 - 12.00 - 16.00 -19.00/20.00. Ik voed Liv volledig op verzoek, dus als zij later is, schuift alles op. Ze wordt elke morgen eigenlijk wel om 7 uur wakker, maar daarna wisselt het wel.
Je kunt ook flesvoeding op verzoek geven hoor. Kindjes hebben uit zichzelf behoefte aan regelmaat, dus ze zullen uit zichzelf in een schema gaan zitten.
Succes!
Patricia

Hoi,

Alicia kreeg tot 3 wkn geleden 5 voedingen. Maar op een dag wou ze niet meer en ging om 19.30 slapen na de 4e voeding en was met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Daarom overgestapt naar 4x 200ml. Nu krijgt ze om 08.00, 11.00, 15.00 en 19.00 uur een fles en meestal om 13.30 uur nog een fruithapje.
Dit werkt uitstekend en na het laatste flesje gaat ze in bad en ligt dan om 20.30 in bed.

Groet,

Lisette

Hoi,
Ik was vandaag op het CB en ik vroeg ook of ik de 5e fles mocht laten vallen. Maar dit mocht niet. Ookal is ze boven gemiddeld qua gewicht. Katie is nu trouwens 3 maanden en ik mocht pas de 5e fles laten vallen als ze 5 maanden is....
Vreemd he.

Groetjes Ilona

Wij komen net bij het consultatiebureau vandaan met onze dochter van bijna 12 weken. Ze weegt een goede 5,7 kilo en kreeg tot eergisteren 5 voedingen wisselend tussen de 165 en 200. Gevraagd of we de fles van 23:00 konden laten vallen, omdat we haar echt uit een diepe slaap wakker moesten maken. Dit kon gewoon zei de arts en als ze toch nog iets ‘s nachten nodig zou hebben, zou ze zelf wel komen voor de fles. Dus wij gaan nu proberen om rond 07:00 (straks als ik ga werken iets eerder of juist later door de opvang) te doen en dan de laatste fles rond 20:00/20:30. En die twee daartussendoor kijken wat handig is, zal ongeveer 4,5 uur tussen gaan zitten. Dus dan komen we uit op 07:00 - 11:30/12:00 - 16:30 en dan 20:30 ongeveer denk ik.

Terug
Bovenaan