Voedingsschema 4 maanden

Hallo,

Kunnen jullie eens aangeven met welke voedingsschema jullie werken voor een baby van ongeveer 4 maanden. Mijn dochter drinkt namelijk de ene keer 4 flessen van 200 cc en de andere keer 5 flessen ook geef ik haar al af en toe een groente of fruithap. Probleem is alleen dat de tijdstippen per dag verschillen en ik wil nu weleens naar een ritme. Ze slaapt snachts ook niet door en dat veroorzaakt die verschillende tijdstippen.

Wie heeft er tips?

Alvast bedankt

Gr Anke
 
Hallo,

Wat tegen mij is verteld is, is het volgende. Als je je dochter om de vier uur voeding geeft. Zeg: 6.00, 10.00, 14.00 en 18.00. Dan moet ze van 18.00 doorslapen tot de volgende ochtend 6.00. stel ze meld zich om 4.00, dan geef je haar een fles. En dan om 6.00 gewoon weer. Kijk hoeveel ze opdrinkt (dat hoeft natuurlijk niet alles te zijn). En dan dus vanaf 6.00 weer rekenen.

Dit is mij dus verteld. zo blijf je in je schema en dan heeft je dochter een vast schema.

Als ze 's nachts zich meld, kun je de laatste fles rijstebloem doen, misschien help dat.

Hopelijk heb je er wat aan, anders succes.

Groetjes patricia
 
mijn zoon is nu 16 weken en krijgt iedere 2 uur de fles...........je kunt er een heel drama van maken en t cb komt met prachtige tips die op papier leuk zijn , maar in praktijk niet werken.
Mijn zoon groeit goed , lacht veel heeft plezier in het leven en ooit komt t goed met de voedingen. Ik maak mij er niet meer druk om ieder kind is anders en doet de ontwikkeling op zijn of haar eigen manier.
Mijn zoon is gezond en dat vind ik een stuk belangrijker dan zijn eetgedrag.
Mijn tip is .........geniet van je kind en krijgt t per 24 uur genoeg binnen ???
Wat is nou t echte probleem ?????
 
Terug
Bovenaan