Voedingsschema 5,5 maand

<p>Hallo allemaal. </p><p>Ons zoontje is 5,5 maand oud en zit nu qua voeding op 5x 150cc. Het is geen beste drinker, smorgens laat hij standaard tussen de 50 en 80 cc staan. Overdag drinkt hij hem vaak wel leeg en savonds drinkt hij vaak 1 van de 2 flessen ook niet leeg en laat dan ongeveer 40 cc staan. Wij maken hem omdat hij dus niet super drinkt nog wakker voor een fles rond een uurtje of 11 vaak, anders krijgt hij voor ons idee niet genoeg binnen. Nu heeft hij gisteravond om kwart voor 10 zn laatste fles gehad en werd vanmorgen om 8 uur wakker. Hij heeft dus 10 uur ongeveer geslapen achter elkaar ipv 8 uur. En nu liet hij vanmorgen maar 20cc staan. Ik heb al keer geprobeerd om hem naar 4x 180cc te doen, maar dit was toen nog geen succes, hij dronk het niet op en kreeg dus veel te weinig voeding. </p><p>Wat zouden jullie doen? Weer proberen op 4 flessen en aantal dagen proberen of iemand anders ideeën?</p>

Ik zou ook 4 proberen.. hem laten slapen en 'zelf' laten aangeven werkt vaak beter.. het is ook niet erg als er 20cc blijft staan, hij bepaalt hoeveel hij drinkt! Groeit hij goed? Qua leeftijd kan hij het prima hebben, 4 flessen. Anders kun je altijd nog even met het consultatiebureau overleggen! Btw, in 1 dag is hij natuurlijk ook niet gewend aan een nieuw ritme, komt goed!

Hij groeit verder prima, zit net onder gemiddelde maar groeit mooi met de lijn mee. Dus we gaan het maar gewoon proberen een aantal dagen! Ben altijd zo bang dat hij dan niet genoeg binnenkrijgt, mama-gevoel he haha. 

Onze zoon is een hongerige baby, ik ben aan het afbouwen met de bv. Schema:
05:00 bv
09:00 kv 180 cc
13:00 bv
17:00 kv
19:00/20:00 bv (heel weinig voor de nacht)
23:00 fles 180 cc + rijstebloem 

Ik zou hem proberen 4 aan te bieden. En proberen hem zelf te laten melden voor de fles... Kijken of dat werkt. Zo niet dan kun je nog altijd terug gaan naar 5. Mijn zoon is bijna 4,5 maand en zit op 4x210 cc. Tussendoor krijgt hij oefenhapjes groenten en bied ik hem wat water of thee aan. 

Terug
Bovenaan