voedingsschema 5,5 maand

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Dit is het schema van mijn dochter sinds vorige week.
Ik weet alleen niet of dit 'mag', aangezien er 's nacht 12 uur tussen de voedingen zit.

7.15          borstvoeding
9.30         fruithapje
11.00      borstvoeding
15.15      borstvoeding
17.30     groentehapje (half potje 4 maanden)
19.15      fles met rijtebloem

Mijn vraag is: Hoe lang slapen jullie kinderen 's nachts en zou ik nog een avondvoeding moeten geven?

Ze doet het verder prima, is vrolijk. Ze is 's morgens wel vroeg wakker (half 7) maar ligt dan wat te spelen.  Als ik  nog een avondvoeding  zou geven, dan zou ze 's morgens langer slapen, maar om alleen daarom nog een avondvoeding te geven.  

Bedankt

Ien

Hoi,

Onze zoon   is maandag as een half jaar en zijn schema is praktisch hetzelfde. Alleen de tijden wijken iets af, maar dan ook maar heel ietsje:

7.00 fles 200 cc
9.30 fruithapje (heel potje)
12.00 fles 200 cc
16.30 fles 200 cc
18.00 groentehapje (half potje)
21.00 fles 200cc

Hij slaapt dan tot half 7 in de ochtend en wordt dan wakker. Maar niet omdat hij honger heeft, ligt gewoon beetje te spelen en geluidjes te maken.Ik vind het het belangrijkste dat hij vrolijk is, goede plasluiers heeft en tevreden is. En dat is hij. En blijkbaar kan hij zolang doorslapen 's nachts op deze voeding. En hij groeit ook nog steeds goed. Dus ik maak me er niet zo druk om. Volgende week weer naar CB, dan horen we wel weer hoe en wat. Ik denk dat hij naar 3 voedingen gaat en dan een volledige groentehap 's avonds.

Hoi, Mijn dochtertje is 6 maanden en eet sinds 5 maanden 4x 180/6 om 8-12-16-20uur en 'smorgens tussen 10 en 11 een klein potje fruit of vers fruit. Nu sinds dat ze half jaar is ben ik begonnen met half potje of vers groeten om18 uur.Het ligt heel erg aan hoelaat je het laatste flesje geeft ivm aantal uren slapen.. Ze slapen gem. 11 a 12 uur achterelkaar. Dus jou kindje doet het goed, ik zou geen extra fles meer geven indien ze wakker word van de honger.

Hallo,
Mijn tweelingdochtertjes zijn ook 5,5 maand, en hebben eigenlijk hetzelfde schema als jouw kindje. Alleen doordeweeks 's morgens maken we ze vaak om 6,30 wakker omdat mijn man dan kan helpen de fles geven, en ze krijgen (nog) geen rijstebloem. In het weekend laat ik ze vaak zelf wakker worden, en afgelopen zondag was het 8.15 uur voor ze eten kregen. Ik maak me er niet te druk om hoor. Ze doen het prima zo, zijn lief en vrolijk, dus dan zal het wel goed gaan.

Succes!
Majebe

Terug
Bovenaan