Voedingsschema 5 maanden

<p>Ik loop wat te tobben met het schema van mijn zoontje van 5 maanden. Volgens het cb zou de late avondfles eraf mogen, maar dat wil hij echt nog niet. Nu krijgt hij het volgende: </p><p>4x fles van 180 en de late fles 210. Rond 10uur zijn fruithapje (bijv. driekwart peer) en rond 18.15uur zijn groentjehapje (driekwart potje). Ik heb geen idee wanneer ik bijv. met de hapjes omhoog moet of wanneer je aan een broodkorst gaat beginnen zodat hij meer verzadigd raakt en de late fles eraf gaat. Ik wil hem ook niet te veel gaan geven omdat ik bang ben dat hij dan over een maandje helemaal niet meer verzadigd gaat zijn met het eten wat hij krijgt (hij is nogal hongerig en krijgt al forte). Hoe ziet jullie scherma er met 5 maanden uit? Geef ik te weinig? Of moet ik voorlopig gewoon de late fles blijven geven en zal hij het vanzelf wel een keer aangeven wanneer hij deze niet meer wilt hebben?</p>

Je zegt het eigenlijk zelf al. De avondfles mag eraf, hoeft dus niet als je zoontje daar nog niet aan toe is.
Je zou het gewone eten wat uit kunnen breiden door de ochtendfles te halveren en geven als fles en de andere helft kunnen gebruiken om er pap van te maken (lepeldikte) met bijv bambix. Krijgt hij alleen nog groente als potje of zit er ook al wat aardappel, rijst of pasta bij?
Vanaf ca 6 maanden starten met stukjes brood met margarine (kleine stukjes die je in de wangzak stopt), beleg is nog niet nodig. Ietsje later een broodkorst (rochting 7 maanden).
Je kunt ook kijken of je 4 flessen van 210 maakt, zodat hij de laatste niet hoeft. 
Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, kijk wat bij jullie past.

O die voedingen, vind ik ook allemaal lastig hoor! Met 5 maanden gaven wij een flessen van 210 cc. 0700 fles, 10.00 fruithapje (Olvarit 4+ of bijv twee appels en dan kijken wat hij op kon), 1200 fles, 14.30 fles, (1700 groentehapje, onze man was er aan met 5,5 maand al aan toe was aan alles te merken), 1900 uur fles. De tijden laten we tot half uur afwijken, dus als hij een keer eerder komt of iets later. Ik heb wel mazzel met dat betreft een makkelijk kind, hij slaapt Snachts door (tussen 10-12 uur) en sochtends dan nog 1 uurtje, smiddags 2-3 uurtjes, na de voeding van half 3 ook nog 1-2 uurtjes en dan snachts weer door. Ik laat hem qua slaap ons leiden en qua voeding doen we volgens ons maar niet al te strak. We hebben toen de avond fles trouwens ook afgebouwd, als in steeds iets vroeger geven. Avond ritueel voor het slapen gaan hielp ook (evt badje, luier, slaapzakje, verhaaltje, muziekje, licht uit en muziekje op timer van 5 minuutjes).
hoop dat je hier wat aan hebt, succes! 

Kleine aanvulling: nutriciavoorjou.nl heb ik de tijden van en uit het info boekje cb (staat ook op internet) wat ik geef qua hapje. Hoeveelheid laat ik dus in handen van ons kleintje. :)

Misschien kun je proberen om de flessen naar 210 op te hogen. Er gaat er immers eentje af. Ons zoontje is 14 weken en wij mogen sinds 1,5 week de late fles eraf halen. We moesten dan wel van 180cc naar 210cc. Dit dronk hij bij lange na niet in het begin, dus nig even gewoon 180 gegeven. Inmiddels wel 210cc met 4 flessen. Hij slaapt van 20.00 uur tot 8.00 uur. 
En als dat niet helpt, is hij er misschien nog niet aan toe om al zo lang zonder dles te doen!

Bedankt voor jullie tips. Gisteren heeft hij wat meer hapje gehad en zijn we gewoon gestopt met de fles van 23.00uur onder het mom ‘we zien wel of hij de nacht komt’. Ik heb hem 1x vannacht horen brabbelen, maar hij werd vanochtend om half7 pas wakker. Super dus ?

Terug
Bovenaan