voedingsschema 5 maanden

Mijn zoontje Jesper is vandaga precies 5 maanden. Fruit krijgt hij al sinds een week of 5/6 en groente sinds 2 weken, evenals pap. Hij vindt het allemala geweldig, maar drinkt (hierdoor??) wel iets minder flesvoeding. Ikzou wel eens willen weten of ons schema wel een beetje ok is en hij van alles voldoende binnen krijgt. zijn schema is nu als volgt:

7.00:                bord pap van 160 cc water, 6 scheppen voeding, 6 scheppen Nutrix
11.00:            fles van 180 cc en 6 scheppen voeding
14.00:            heel potje fruit    
16.00:            fles van 180 cc en 6 scheppen voeding (drinkt vaak maar 150)
18.00:            heel potje groentehap
20.00:            fles van 150 cc met 5 scheppen voeding (drinkt soms maar 120)

Ik zou graag reacties krijgen van wat jullie hiervan vinden. Mijn zoontje is ca. 7500 gr en over het algemeen erg tevreden.            

Groetjes van Agnita (mv Jesper 25-01-2005)
 
Hoi hoi!

Het is in ieder geval een flinke vent (qua gewicht) dus dat zal wel goed zitten. Mijn zoontje was met 7,5 maand 7800 gr.

Wat me wel opvalt is (maar misschien een typfoutje) dat je met de pap  160 cc water met 6 scheppen voeding mengt. Dat moet 180 cc zijn denk ik?!

Mijn zoontje kreeg met 5 maanden 4 flessen van 200 ml melk waarvan 2 met Nutrix erdoor. Een potje groente en soms een Danoontje.

Vanaf 5,5 maand heb ik ook de fruithap geintroduceerd en is hij naar 3 flessen gegaan. Dus volgens mij krijgt je zoontje zeker genoeg binnen.


 
Hoi
,

Mijn zoontje is ook 5maanden en krijgt het volgende;

7.00 210 water 7 scheppen frisolac en 2 scheppen rijstebloem        
12.00 180 water 6 scheppen friso
16.00 180 water 6 scheppen
20.00 210 water 7 friso 4 scheppen rijstebloem

Ik ben nog niet begonnen met bijvoeden maar wil dat wel gaan doen.
Wat ik wel vreemd vind ik gaf hiervoor 5 flessen van 180 water en 6 schep. Dat is in totaal 1 liter per dag. Nu komt hij daar niet aan maar heeft geen honger. Maar per saldo krijgt hij wel minder voeding.Hadden jullie dat ook met 5 naar 4 flessen?

Hij doet het er wel goed op is vrolijk en slaapt lekker
 
Hoi,

Mijn dochter krijgt

7:00uur 180cc+6 scheppen voeding
11:00uur 180cc+6 scheppen voeding
15:00uur 180cc+6 scheppen voeding
19:00uur 180cc+6 scheppen voeding en 4 scheppen rijstbloem

en soms krijgt ze een fruithapje of groente hapje maar ze slaapt best nog wel veel dus als ze slaapt doe ik dat niet vind het slapen belangrijker.
en ze weegt 7460 gram.
o ja ze is zondag 5 mnd
 
mijn grote jongen wordt de 10e 5 maanden.
Na een ellenlange gepluis over de juiste voeding zijn we in de tussentijd beland in een waas van nachtelijke wandelingen , weinig slaap , het continu verwisselen van beddegoed ivm met het slecht vast houden van de gegeven voeding , het oneindige kwijlen , en genieten van het prachtige geschenk die lacht , babbelt , alles pakt wat hij tegen komt , en groeit als kool.
Mijn vrouw en ik zijn in de tussen tijd redelijk tot behoorlijk aan het afbreken.

het kwijlen is eigenlijk al sinds hij 3maanden is.
Hij heeft nog geen nacht doorgeslapen. We gaan slapen en we zien wel hoe laat hij komt.
En geloof me , hij komt precies op tijd , .
5 uur na zijn laatste voeding wordt hij wakker en heeft dan echt honger.

In principe krijgt hij om de 5 uur voeding.
deze voeding bestaat uit 180 ml water , 4 scheppen nutrilon AR 1 , en 2 scheppen nutrilon omneo 1.
het geven van normale voeding is geen optie want dan is hij   5 uur lang aan het overgeven.
De omneo moeten we geven zodat hij een beetje knap kan poepen anders raakt hij binnen de kortse keren geconstipeerd.
hiernaast zijn we begonnen met het geven van fruit en groente hapjes. Dit gaat goed.
hij heeft geen koemelk allergie of iets in die  geest ,  dat hebben we tot in den treure getest.
Nogmaal hij groeit perfect en is een vrolijke jongen.

Maar ik wou dat hij eens een nachie doorsliep !!!! hahahahahahahahahahahah

iemand nog goeie tips ???????
 
Terug
Bovenaan