Voedingsschema 5 mnd

Ons zoontje, ook 5 maanden, heeft nu het volgende schema:
06:30/07:00u wakker, fles 210+7
10u oefenhapje fruit
11u fles 210+7
15u fles 210+7
17u/17:30u oefenhapje groente (nu uitgebreid naar 5 tot 6 kleine lepeltjes in plaats van 3).
18:30u/18:45u fles 210+7 en naar bed

Sinds kort over op 4 voedingen van 210/7 op advies van CB aangezien we hem voor de droomvoeding wakker moesten maken en hij deze slapend dronk. Ben nu ook nog aan het zoeken wat het best is qua ritme. Mannetje is tevreden, dus lijkt genoeg te krijgen. Sliep al vroeg door, maar sinds switch naar 4 voedingen echt wakker snachts (rond 3u).. huilt niet, alleen maar aan het vertellen in bedje. Uiteindelijk met speentje valt hij weer in slaap, dus lijkt me niet dat hij echt honger heeft?

Ben ook benieuwd naar andere schema’s, ook combi met slaap.

Wij zijn met 4 maanden begonnen met groentehapjes en vanaf 5 maanden met fruithapjes erbij, verder gaf ik bv op verzoek maar het zag er ongeveer zo uit en de tijden afhankelijk van de slaapjes:
7.00u bv
10.00 fruithap oefenen
11.00 bv
14.00 bv
17.00 groentehap
17.30 bv
19.00 bv

nachtvoeding op verzoek (1-2 keer per week)

Gemiddeld 7.45u fles 200cc
10u half potje fruit (6 mnd potje)
1115 fles 150cc
1415 fles 150cc
1630 groentehal of maaltijd (half 6 mnd potje)
1715 fles 150cc
20u fles 200 cc

De laatste fles is vaste tijd. De rest varieert vaak om en nabij het half uur, ligt eraan hoe laat ze wakker is in de ochtend en hoe lang haar dutjes zijn

Slaapjes wisselt maar is vaak
Rond 9u 45 min
Rond 12u
Laatste dutje varieert ergens tussen 15 en 16u. Daar pas is de fles en eten op aan

Soms slaapt ze nog even van 19/1930 maar dat ligt eraan hoe laat ze wakker van haar Derde dutje.

Slaap dus geen ritme, ik volg haar daarin.

Dank jullie! Voor het slapen heb ik ook geen vast ritme en volg ik mijn kindje. Moe of ogen wrijven is naar bed. Maar de flessen vind ik zo lastig, voedde eerst om de 3 uur en dat kwam goed uit, 7 u laatste fles (met pap) en naar bed. Maar als ik om de 4 uur ga voeden komt het nooit uit ? en deze meid moet een flesje voordat ze gaat slapen, anders slaapt ze niet ? bij om de 4 uur voeden zou ik haar s avonds weer wakker moeten maken.

210+7 vind ik zoveel tegelijkertijd…

Hier inderdaad ook naar bed als kindje moe is (gapen en door oogjes wrijven) en ook niet echt een vast ritme. Is denk ik ook nog wat vroeg om daarin een vast ritme te hebben, maar daardoor wel vaker in de knoop met flessen of oefenhapjes haha. Soms is het puzzelwerk ;). Qua flesjes nu wel een fijn schema waar ons zoontje het goed op doet. Ik vond 210/7 ook veel, maar de flessen gaan ook niet altijd op.. hij geeft het zelf goed aan en spuugt gek genoeg veel minder dan toen we 5x180/6 deden.

Terug
Bovenaan