Voedingsschema 5 weken oude baby

<p>Hoi allemaal! </p><p>Onze baby is nu 5 weekjes oud. Hoe zit jullie schema er overdag uit? </p><p>Ze is 3,5 kilo en ze krijgt 90+3 schep. Ik dacht om 7, 10, 13, 16, 19 en 22 uur. Alleen van 22 naar de volgende ochtend lijkt me een beetje lang? Ze heeft overdag dan wel haar 6 voedingen wat ze nodig heeft. Zou ze in de nacht een keertje komen geen probleem, dan moest ik 60+2 schep doen van cb. </p>
 
Mijne kleine kreeg gewoon om de 4 uur.. dus ook snachts nog een voeding.. dat hebben die kleintjes echt nog nodig 
0700,1100,1500,1900,2300,0300.. 
De hele nacht geen voeding lijkt me wat lang.. zodra ze lekker door gaan slapen kan je die lekker weg laten
 
Hier kreeg ze overdag om de 3 uur voeding en ‘s nachts ook nog een voeding. Zo lang kon ze echt nog niet zonder flesje. Ze heeft ook nog heel lang 7 flesjes op een dag gehad. Echt een schema had ze toen ook nog niet. 
Pas sinds 1,5 week (ze is nu bijna 12 week) slaapt ze echt door van 23.00 tot 07.00. En zo langzamerhand begint er ook een schema in te komen. 
 
Dank voor jullie reacties, ik had zelf ook al zo een vermoeden.. en sowieso heel de nacht geen voeding stond me ook een beetje tegen. Maar ja het cb vertelde me dit over de voedingen zodat ik een dag nacht ritme creeer. En dat ze zelf in slaap moet vallen in der eigen bedje na de fles van 19 uur, dit doet ze toch echt niet.. en ik ga haar niet laten huilen, ze is nog maar 5 weken ?
 
Het is idd een beetje je eigen gevoel volgen. Ze is nog zo jong! 
Wat wij deden om een dag nacht ritme te creëren, was onze dochter overdag gewoon beneden te houden. We legden haar bij slaapjes overdag gewoon in de box, in haar nestje en hadden gewoon de tv aan en deden ons ding. S avonds ging ze tegelijk met ons op bed, meestal was dat na de fles tussen 22.00-23.00.
Met 6 weken zijn we begonnen met een avondritueel, dan ging ze na het flesje van ong 19.00 boven op bedje. De ene keer ging dit goed en sliep ze vrijwel direct en de andere keer was het alleen maar huilen geblazen. 
Sinds 2 weken doet ze haar middag dutje ook boven, ik merk nu echt dat ze dat rust momentje echt even nodig heeft. 
Gewoon lekker ‘s nachts nog voeding geven als ze er om vraagt. En ze gaat vanzelf wel in haar eigen bedje slapen. Voor nu is het gewoon nog fijn bij mama ?
 
Mijn zoontje ging ook gewoon gelijk met ons naar bed, na zijn laatste fles.. en smiddags gewoon zijn slaapjes in de box.. pas later in zijn bedje gedaan met slaapjes 
 
@eilandmeisje
ik doe het nu ook zo inderdaad, met ons mee naar bed, slaapjes in bed of in de kinderwagen als ik aan het wandelen ben. En dit gaat prima zo, ze slaapt heerlijk en ik hoor haar niet :) 
 
Mijn zoontje is nu 4 maanden oud. Wij hebben de formule 150x lichaamsgewicht in kg. Dus in jullie geval 525. Mocht het te weinig zijn dan konden wij ook een halve kilo erbij rekenen. Dat dan gedeeld door het aantal voedingen. Deze formule mag tot 1 liter.
Hij heeft in het begin heel lang 7 of 8 voedingen per dag gekregen. Dus ook s nachts. Als hij dan in de ochtend later wakker werd, dan gingen wij s avonds/ s nachts proberen te rekken, steeds bijv 30 min een week lang. Kijken hoe dat gaat. Wij wisselen elkaar af met de flessen. Mijn man doet de laatste fles, nu late avond 22:30/23:00 en ik de eerste fles 6:00/7:00. Zo krijgen we toch beide onze slaap. Bij ons was het doorslapen vanaf 
 
Terug
Bovenaan