voedingsschema 6 maand

Hallo, ik heb een dochtertje van 6 maanden oud. Zij krijgt nu nog 4 flesjes van 230 cc Nutrilon 1 en daarnaast 's morgens een fruithapje (half potje) en 's middags een groentehapje (half potje). Nu ze 6 maanden is moet ze wel wat meer vast voedsel krijgen. Graag zou ik zien hoe jullie schema's eruit zien. Bij voorbaat dank.
 
Hoi Fay,

Mijn zoontje is ook 6 maanden en krijgt.
om half 8 een fles van 220 ml
half 10: een berenkoekje en fruithap
12 uur: fles 220 ml
16 uur: fles 220 ml
18 uur: groentehap
19.30: fles 220 ml met 4 scheppen rijstenbloem

Ik maak de fruithap en groentehap zelf, maar ik denk dat het ongeveer neer komt op
3/4 potje.

Waarom heb je het idee dat hij meer vast voedsel moet???
 
Hoi, Jari wordt volgende week een half jaar en hij krijgt het volgende:
7.30 uur: fles 200cc
10.30 uur: fruithapje (6 maanden potje, helemaal)
13.30 uur: fles 200 cc
16.30 uur: groente (4 maanden potje, helemaal)
17.30 uur: fles 150 cc
20.00 uur: fles 230 cc
Jari krijgt al vanaf hij 2 weken was Nutrilon Forte, gewone had hij niet genoeg aan. Ik ben sinds vandaag overgestapt op Forte 2 en vanaf overmorgen ga ik 6 maanden potjes groente geven. Ik wil dan de fles van 17.30 uur eraf halen en in plaats daarvan een toetje gaan geven.
Heeft iemand ideeen wat je dan het beste kan geven? Ik heb al eens Danoontje Start geprobeerd. Hij vond het hardstikke lekker, maar het was veel te weinig. Iemand ideeen?
Groeten Helene
 
Hoi Helene,
Ik gaf mijn zoontje ook danoontje start hij vind het ook erg lekker, maarvolgens mij mag hij ook gewoon yoghurt en vla als je het idee hebt dat hij niet genoeg heeft,of gewoon wat meer warm eten geven.
Toen mijn zoon zes maanden was gaf ik nog borstvoeding, wel weet ik nog dat hij daarnaast al gewoon potjes at en inderdaad af en toe een lange  vinger of baby rijstewafel.
je moet het gewoon geven als je denkt dat je kind eraan toe is, in het groene boekje staat ook opgeschreven wanneer ze wat mogen hebben.  
 
Hoi, ik heb net even in het groeiboekje gekeken en er staat wel in wat ze voor groenten en fruit mogen, maar van zuivel staat er niks in. Mag Jari dan toch yoghurt en vla hebben, en zo ja, welke?
Groetjes Helene
 
voor zover ik het weet mag je gewoon halfvolle yoghurt geven,toen mijn zoontje bijna zeven maanden was mocht hij volledig eten en daarbij dus ook yoghurt, kwark of vla.
Als je het niet zeker weet kan je het cb bellen, maar in het begin heb ik gewoonyoghurt met roosvicee gegeven en hij vond het heerlijk.
gewoon proberen denk ik.
succes
 
hoi hoi

mijn zoontje is nu 6.5 maand em zijn schema is als volgt

7uur bv
10 uur fruithapje half potje van 200 ml
11uur boterham met kaas,leverworst enz af en toe gedoopt in melk
12 uur pap van 150 ml melk
15 uur berenkoekje met wat sap
17uur warm eten ongeveer 180 gram
19.30 uur bv
slapen

ik hoop dat je er wat aan hebt
maar je moet gewoon kijken naar wat je kindje wil
dylano bijvoorbeeld keek gewoon het brood uit onze mond, dus probeer het gewoon

groetjes bianca
 
hallo,
ik ben vandaag toevallig op het cb geweest en kreeg te horen dat mijn zoontje (6 maanden) ook yoghurt mag hebben (ipv fles).
nu heb ik de vraag: geef je dat in de fles of met lepeltje???
groetjes
 
Terug
Bovenaan