Voedingsschema 6 maanden: borstvoeding en eerste hapjes

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje Amélie  is nu 6 maanden en krijgt nog steeds volledige borstvoeding.
Ik wil nu beginnen met het introduceren van ander voedsel.
Hoe kan ik dat het beste doen; wanneer geef ik haar wat?

Eerst een paar weken alleen fruit en daarna ook groenten?

Nu krijgt ze om 6:30, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 borstvoeding.

Ik begreep dat op een gegeven moment -als ze avondeten krijgt- de laatste borstvoeding kan komen te vervallen.

Iedereen zegt iets anders, waardoor ik even door de bomen het bos niet meer zie........

Bedankt alvast!

Groetjes, Susanne

Hoi Susanne,

Mijn zoontje Luke is alweer bijna 6,5 maand en hij krijgt sinds hij 3 maanden is half bv en half fv.

Toen ik begon met vaste voeding ben ik eerst alleen begonnen met fruit. Jullie schema is bijna hetzelfde als die van ons. Alleen krijgt hij al heel lang geen late avondvoeding meer, maar om 19:00  de laatste.
Dit is ons schema:
07:00 bv
09:30 fruithapje, ik zou beginnen met een paar hapjes en een paar dagen hetzelfde om te kijken hoe ze hier op reageerd.
11:00 pap met de lepel, hier zou je ook al mee mogen beginnen en dit kan je ook klaarmaken met bv.
15:00 fles
17:30 1/2 groentehapje, maar ik zou eerst alleen fruit doen en als dat goed gaat dan beginnen met de groente en ook eerst een paar hapjes en een paar dagen hetzelfde.
19:00 bv

En als je dochtertje steeds meer vaste voeding krijgt dan zou je het gewoon moeten proberen om de laatste voeding te laten vervallen. Wij hebben dit ook in een keer gedaan, maar je zou het ook steeds vroeger kunnen doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Tessa, moeder van Luke

Terug
Bovenaan