Voedingsschema 6 maanden icm borstvoeding

<p>Ik kreeg op het cb te horen dat ik m'n dochter van 6 maanden alles mag gaan geven qua voeding.  Ik geef haar borstvoeding dus vraag me af hoe ik dat het beste kan doen. Op het cb konden ze me er geen antwoord op geven dus vandaar dat ik het hier vraag.</p><p>Het schema zoals het meestal gaat. Verschuift als ze meer of minder slaapt. </p><p>7.30 wakker en borstvoeding </p><p>8.45 fruithapje </p><p>9.30 slapen </p><p>10.30 wakker en borstvoeding </p><p>11.30 stukje brood met beetje water</p><p>12.30 slapen </p><p>13.30 wakker en borstvoeding </p><p>15.30 slapen </p><p>16.15 wakker en borstvoeding </p><p>17.30 groentehapje</p><p>18.15-18.30 borstvoeding en naar bed </p><p>Ik hoor graag hoe het schema bij anderen is die ook borstvoeding geven.  Ik weet dat uiteindelijk het voedingsmoment na dr laatste slaapje niet meer hoeft maar weet niet hoe ik die kan afbouwen. Het groentehapje wordt langzaam uitgebreid naar een maaltijd.</p><p>Tips zijn welkom ! </p>
 
Hoihoi, wij geven volgens de Rapley methode bijvoeding naast bv, je kunt een schema downloaden deze is volgens de Kleintjes methode waarop staat wat je per welke maand zou kunnen geven. Lees volgens je schema dat je al wel hapjes geeft. Zo zijn wij ook ongeveer begonnen (nu 11mnd) en langzaamaan iets geven bij het ontbijt (nu yoghurt, andere kindjes bijv een boterham of pap) waarna hij na zijn ochtendslaapje fruit krijgt, tijdens de lunch een broodje maar houd hij helaas niet van en krijgt hij ook rauwkost zoals komkommer, tomaatjes, olijven, crackertjes en boekweitwafels vind hij wel lekker. Na het middagslaapje geven we hem nog wat bijv wat fruit als hij 's ochtends niet veel heeft gehad, rauwkost of soepstengel oid en 's avonds avondeten en soms nog yoghurt toe. Moet wel zeggen dat hij pas kort doorslaapt en daardoor net op 4 bv zit (+- 7-11-15-19uur) en vertrouw er op dat de middagvoeding van zelf vervalt, daar lijkt hij al een beetje heen te gaan.. Tips heb ik helaas niet echt, soms vind ik het zelf jammer dat er zoals bij fv niet echt richtlijnen zijn hoeveel en wat/wanneer te geven ? maar ach iedere moeder "doet maar wat" toch zo denk ik maar ? veel succes en plezier met de ontdekkingstocht en hopelijk leert je dochtertje lekker veel smaken waarderen ?
 
Ja soms zou een schema of richtlijn wel handig zijn. Ik zal dat van die replay methode ook eens gaan proberen. Het blijft idd een beetje uitvogelen. Maar als jij hem sochtends hebt gevoed dan krijgt hij daarna dus nog yoghurt?  Geef je dat dan meteen erna of wacht je even? 
 
's Ochtends geef ik hem idd na een voeding wat om zelf te knabbelen (cracker, wafel, stukje brood) en dan nog een beetje yoghurt er bij. Hij vindt het heerlijk en we ontbijten dat allemaal samen indien mogelijk, dat is dan na zijn voeding, dan kleed ik hem aan en daarna ontbijten we. Zit vaak niet heel lang tussen, soms een kwartiertje maximaal een half uur denk ik. Misschien is bij een ander een boterhammetje of pap makkelijker, maar is net wat je gewend bent én je kindje lekker vindt ? mijn zoontje heeft na een nacht best wel trek en lust dus wel aardig wat. Rapley is leuk voor de meeste kindjes ? denk wel dat het bij je kindje moet passen, sommigen vinden het misschien ook helemaal niets, maar uiteindelijk is het uiteraard wel de bedoeling dat ze ooit hele stukken gaan eten ?
 
Leuk om te lezen! Ik volg eigenlijk beetje het schema van de flesvoeding op ouders van nu. Mijn dochtertje is nu ook 6maand en hoopte eigenlijk dat ze morgen op het cb mij zouden gaan vertellen hoe ik het beste zou moeten doen.  Maar als ik jou zou hoor moet ik daar niet te veel van verwachten. Hoe ik het nu doe:
8u borstvoeding
11.30/12u borstvoeding en fruithapje
15.30u borstvoeding
18u Borstvoeding en groentehapje 
20.00. Borstvoeding
Ze slaapt tussendoor super veel, eigenlijk max uur wakker en dan weer slapen tot volgende voeding.. En savonds geef ik dr wat vaker drinken, wil eigenlijk die borstvoeding van 18u eraf.. 
Zo lastig dat er nergens een voorbeeld schema is oid. Daar heb ik ook echt naar gezocht.. 
 
 
 
Leuk om te lezen! Ik volg eigenlijk beetje het schema van de flesvoeding op ouders van nu. Mijn dochtertje is nu ook 6maand en hoopte eigenlijk dat ze morgen op het cb mij zouden gaan vertellen hoe ik het beste zou moeten doen.  Maar als ik jou zou hoor moet ik daar niet te veel van verwachten. Hoe ik het nu doe:
8u borstvoeding
11.30/12u borstvoeding en fruithapje
15.30u borstvoeding
18u Borstvoeding en groentehapje 
20.00. Borstvoeding
Ze slaapt tussendoor super veel, eigenlijk max uur wakker en dan weer slapen tot volgende voeding.. En savonds geef ik dr wat vaker drinken, wil eigenlijk die borstvoeding van 18u eraf.. 
Zo lastig dat er nergens een voorbeeld schema is oid. Daar heb ik ook echt naar gezocht.. 
 
 
 
Ja het blijft puzzelen en uitproberen. In dat opzicht doe ik ook maar wat. Heb jij op het cb nog wel wat meer duidelijkheid kunnen krijgen hierover?  
 
Terug
Bovenaan