Voedingsschema 6 maanden

<p>Heeft iemand tips alszijnde een boek of website wat betreft het geven van voeding vanaf 6 maanden?</p><p>het is ons eerste kindje en heeft enorm gevoelige darmen. Hij wordt bv na een potje zoete aardappel met wortel snachts ieder anderhalf uur wakker met last van z’n buik en obstipatie. Ik weet niet goed meer hoe ik het aan moet pakken: wat geef ik en hoeveel? Wanneer vervangt het een melkvoeding? </p>

Hier ook een meisje met heel gevoelige darmen. Echt gewacht tot na de 6 maanden met vast voedsel en toen pas een paar hapjes per dag. Ik nam licht verteerbaar voedsel zoals bloemkool. Paar hapjes per keer en dan kijken hoe hij reageert. Ik zou t persoonlijk ook zelf koken, niks tegen potjes maar dan heb je t wel super vers enzo. Qua fruit begonnen we met peer, kiwi en meloen. Geen banaan, en dat krijgt ze nog steeds nauwelijks. Nu is ze 11 maanden en eet ze prima. Met Forlax is de ontlasting weer prima. Maar als ik haar bijvoorbeeld al 2 x rijst geef in de week heeft ze t alweer moeilijker! Succes! 

Oh, en in principe vervangt het geen flessen, zeker niet in het begin. Wij begonnen met ongeveer 7 maanden met wat stukjes brood. Ik denk dat er pas bij 8,5 maand een fles afging. Toen ze een heel broodje at. Met 6 maanden was het schema nog:
7 uur 180 cc
9 uur hapje fruit ( steeds meer)
11 uur fles 180 cc
15 uur fles 180 cc
18 uur hapjes groente (steeds meer)
19 uur 180 cc papfles. 

Eerste fles die we lieten vallen was die van 15 uur. Vervolgens eerst een broodje aanbieden en daarna de fles. Die dronk ze dan niet altijd leeg maar had al een broodje op. Dit was wel met 10 maanden ofzo. 

Wat ik een leuk boek vind is Lust ik wel!  Te vinden op bol.com

Ik vind smikkels.nl wel leuk voor de eerste paar maanden, simpele gerechtjes. Er staat ook veel informatie op over hoeveel, wanneer, wat maar ook bijv iets over hoe je het kunt bewaren. 
De eerste paar weken waren het hier echt maar 2-3 lepeltjes per keer (één ijsklontje). Verder inderdaad zoals het schema van Samm. Zo bouw je de maaltijden op. 
Pompoen is een fijne starter, een zoete groente met een fluweelzachte structuur. Dit is nog steeds de favoriete groente van onze dochter (nu 9,5 maanden).

Dank voor de tip! Ik ga eens kijken op smikkels.nl en het boek Lust ik wel! zal ik ook eens checken. Dank!
Fijn dat er ook iemand reageert met een kindje met ook gevoelige darmen. Ik twijfelde al: moet je confronteren (en dus wel door de zure appel en dus banaan geven en hopen dat het minder erg wordt) of juist op zoek naar alternatieve dingen voor nu? Misschien dat ik dan ook even bij peer moet blijven, voor de nachtrust (bij banaan iedere anderhalf uur even kort wakker van de buikpijn...)
Ben ook eens begonnen met pindakaas, maar dan geeft hij alles terug over. Dus dat ga ik voorlopig ook even niet meer testen. 

Wat ik nu idd doe, is zo ongeveer als het schema van Samm, dus sochtends de borst, 4 uur later de borst, dan uurtje later een fruithapje (potje fruit of dus een stukje banaan, niet een hele banaan). Dan 4 uu rlater weer borst (al drinkt ie dan veel minder al) en tussendoor beetje water soms. En dan rond avondeten een potje pastinaak vaak, of worteltjes (ik houd het bij oefenhapjes nog, want die mix dingen zijn weer zwaarder). En dan voor het slapen gaan drinkt hij nog vaak erg veel aan de borst. Snachts komt hij niet meer.

Terug
Bovenaan