Voedingsschema 6 maanden

Hallo allemaal,
Mijn dochtertje Kirsten is momenteel 6 maanden.
Ze krijgt zo om de 4 uur 200ml flesvoeding en om een uur of 6 een half potje fruit of groente.

Vandaag ben ik naar het CB geweest en van de voedingsadviezen daar wordt ik niet veel wijzer:
Pap hoeft niet als ze brood krijgt. En de laatste fles om 22.30 hoeft niet meer.
Wel moet ze in ieder geval 500ml opvolgmelk, een fruithapje een een warme maaltijd.
Ik zou toch wel graag eerst met pap beginnen, want ze eet toch niet gelijk een boterham weg?
Graag zou ik weten wat jullie ervaringen zijn met de voeding van 6 maanden. Misschien heeft iemand een voedingsschema?

Groetjes
BB
 
Beste BB
Wat ik nog van mijn dochter van nu 2 weet is dat ze toen eerst witbrood met smeerkaas at en langzaam over ging naar bruinbrood. maar opzich ging dit nog snel. met mijn zoon 5mnd ben ik nog niet zover, dus hoe dat gaat is nog even afwachten. De fles van 22.30 hebben we bij mijn meissie afgebouwd, dwz halveren en op een gegeven moment weglaten, maar dit ging bij mijn zoontje anders, die ging van 5 naar 4 binnen een paar dagen, krijgt sosm om 1700 een flesje van 50-100- cc maar meestal alleen 4 flessen van 230cc
In ieder geval veel succes, en belangrijk blijft om op je gevoel af te gaan ne naar de behoefte van je kind te kijken. Het cb is er alleen voor advies....
groetjes gaby
 
Hallo BB,

Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en geen beste eetster, maar goed, wie weet heb je er wat aan. Wel is het zo dat eea erg kan verschillen per baby.

Ze drinkt nog bv, dus hoeveel kan ik je niet zeggen, maar in ieder geval krijgt ze nog wel een voeding om 23.00 uur, want anders brult ze 's nachts vanaf 01.00 uur de boel bij elkaar. Op het CB heeft ook niemand gezegd dat die voeding eruit moet hoor, maar zoals gezegd, ze eet niet best, dus alles wat erin gaat is meegenomen, want ze is bepaald geen lekkere dikkerd.

Verder krijgt ze:
's ochtends een fruithapje.
's middags een hapje met wat groente (+ rijst/aardappel): dit is met heel wisselend resultaat, maar doorgaans erg weinig tot niets.
's avonds voor het slapen gaan pap.
Tussendoor eet ze wat van een crackertje.

Op een broodkorst kan ze wel wat sabbelen, maar om nou te zeggen dat die 3 stukjes ook naar binnen gaan: zeker de helft frut ze haar mond weer uit. Met echt brood eten zou ik eens lekker wachten totdat ze 7 maanden is en gluten kan hebben. De laatste keer op het CB heeft de arts speciaal nog gezegd dat ze geen crackers met gluten mag hebben. Vandaar. Pap was daarentegen prima.

Hopelijk kun je hier iets mee.

groetjes,
michelle.
 
Onze dochter is nu bijna 7 mnd. Met 6 mnd zijn we begonnen met het volgende voedingsschema: 100 ml water met nutrilon 2 en rijstebloempap, na 1 uur 100 ml water met nutrilon 2 uit de fles, daarna een bruine boterham met boter en smeerkaas, fruithapje, 180 ml water met nutrilon 1, groetehapje met yoghurt als toetje en voor dat ze naar bed gaat nog 180 ml water nutrilon 1 met rijstebloempap uit de fles. Tussendoor krijgt ze dan nog diksap met water.

Hopelijk heb je hier wat aan!!!

Succes
 
Terug
Bovenaan