voedingsschema 6 maanden

Hoi wat geven jullie aan jullie baby's met 6 maanden. Mijne is nu bijna 6 maanden en krijgt nu 4 flessen 200cc en halve pot fruithap ben van plna om over een week met groentehap te beginnen. Kan hij dan ook aardappelen en vlees al eten (uiteraard gepureerd)? En wat geven jullie als tussendoortjes? Ben benieuwd!!

Gr Desi mv Duncan
 
Hoi Desi,
gaat snel he,mijn Desi wordt volgende week ook al een half jaar!
Kijk eens op keukenkikker.nl,daar staat veel info over voeding op,en leuke recepten
Mijn Desi eet vers fruit,meestal appel met wat meloen of mandarijn en het kan haar niet zuur genoeg zijn
Oh ja,ze krijgt nu bij haar opa een lange vinger (foei!!),daarvan gaat 10 % in de mond en de rest aan de handjes,kleren en interieur ;-)
Groetjes
 
Mara krijgt nu appel, peer, banaan, meloen, mango, liga, rijstwafesl, sap, pap van de bv, wortel, brocoli, bloemkool, snijbonen. En dan ben ik pas iets langer dan een maand bezig en bouw alles met een paar dagen op dus 2 dagen alleen peer dan iets bijvoegen. En dat gaat goed.

De groente vind ze niet zo heel erg lekker haar fruit wel.

Op het moment zijn we even gestopt omdat ze ziek was en mijn bv heel erg terug gelopen was dus ff alleen maar bv gegeven.

Nou groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn zoontje kreeg met 6 maanden inderdaad 4 flessen van 200cc, waarvan de laatste fles met 3 lepels rijstebloempap erdoor (wel een papspeen gebruiken). Een half potje fruithap en een half potje groentehap met aardappel of rijst. Op advies van het cb zit er nog geen vlees bij. Als tussendoortje geef ik hem soepstengel of rijstwafel, vinden ze vaak heel lekker en is zonder suiker. En natuurlijk een slokje diksap of water tussendoor. Het is handig om je kind daar ook aan te wennen want als het warmer wordt zal je kind meer moeten drinken. Succes ermee!
 
Je mag nu ook een fles af laten vallen, meestal die aan het eind van de middag. Je kunt wat diksap tussendoor geven, bijv tussen 15 en 16 uur samen met een liga of soepstengel oid.

Succes!
 
Terug
Bovenaan