Voedingsschema 6 maanden

Hallo meiden!

Dit is een veel voorkomend onderwerp maar toch wil ik graag jullie advies vragen.
Ons dochtertje is nu 6 maanden. We zijn nu langzaam aan het beginnen met een boterhammetje zonder korst met smeerworst, maar dat vind ze nog erg wennen. Middags krijgt ze een lange vinger met een beetje diksap, dat vind ze ook nog wel wennen om dat te drinken, maar dat gaat wel steeds beter. Avonds eet ze haar groentehapje en als ze nog trek heeft een danoontje als toetje.
Nu willen we graag van de 4 flesjes naar de 3 flesjes per dag. Maar dat lukt me nog niet zo goed. Want ze moet nog aan veel dingetjes wennen, en dan krijgt ze naar mijn gevoel niet genoeg binnen. haar schema ziet er nu een beetje als volgt eruit:

7.00 a 7.30   Flesje 180cc+ 6 schepjes  + 3 eetlepels nutrix
10.00 een fruithapje
12.00 a 12.30 een boterhammetje ( eet ze nog niet op) en een flesje van 180cc met 6  
                                           schepjes
15.00 een lange vinger met een beetje diksap
17.00 groentehapje met een danoontje
19.30 een flesje van 180cc met 6 schepjes

Maar ik vind e overbruggingstijd van 12.00 naar de groentehapje te groot, want vanmiddag had ze echt honger, en liet zelfs hierdoor de groentehapje staan, en heb haar de fles gegeven en die heeft ze tot de laatste druppel opgedronken.
Moet ik anders toch nog even 4 flesjes aanhouden?
Hoe kan ik het beste een goed nieuw schema voor haar maken?
Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt!

Groetjes van Elly
 
Hoi Hoi,

Het schema veranderen gaat helemaal vanzelf. Mijn zoontje is bijna 10 maanden en krijgt nog steeds 4 flessen van 150cc............................volgens schema hoort het  3 flessen te zijn. Over de hele dag krijgt hij zo'n 600-800cc binnen naast boterham en groente. Ik maak me er niet meer druk om. Hij doet het er goed op. Als ze maar voldoende cc binnen krijgen en met enige regelmaat, daar zorg ik wel voor, is het volgens mji geen probleem hoeveel flessen. Alles is een richtllijn en doe gewoon waar jij en je kind zich lekker bij voelen.

Groetjes
Celie
 
Terug
Bovenaan