voedingsschema 7.5 mnd

Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 7.5 mnd en ik ben benieuwd wat jullie kindjes allemaal krijgen, vandaag begin ik met 8mnd groentenpotje en yoghurt en moet ik een fles voordat hij gaat slapen laten vervallen.
 
Hee die anoniem,

Wat knap als je kindje dat kan; het laatste flesje eraf. Ons CB adviseert dat nog niet; maar elk CB is weer anders. Dat merk ik vaak op dit forum.

Ons schema is als volgt:
7.30 uur flesje pap: 200 cc opvolgmelk met 2 eetlepels bambix
10.30 uur fruit
12.00 uur 1 a 2 boterhammen met smeerworst/smeerkaas en daarna flesje van 100 cc opvolgmelk
14.30 uur flesje sap/thee met rijstwafeltje of soepstengel
16.00 uur warme maaltijd (nog 6mnd potjes) met vanilleyoghurt na
20.00 uur fles opvolgmelk 200 cc

Ik ben benieuwd hoe jouw kindje het gaat doen zonder de laatste fles. Misschien een optie voor ons eigen zoontje Tijn? Hij ligt nu om 20.30 uur in zijn bedje; wij zouden het fijn vinden als hij wat eerder naar bed kon. Afijn, dat zal wel komen als hij van 3 naar 2 slaapjes gaat......

Succes en de groetjes!
 
Hoi Judith,

Thomas mijn zoontje heeft gisteren zijn fles niet gekregen en werd eigenlijk dezelfde tijd wakker als met fles. Alleen die 8-mnd potjes is nog te grof voor hem, daarom heb ik het gisteren gepureerd in de staafmixer. Slaapt jouw zoontje nog drie keer per dag, thomas slaapt s-morgens en ´s-middags twee uurtjes. gr. jeannette
 
Hee die Jeannette,

Tijn slaapt nog 3x inderdaad.
van 9.00 uur tot half 11/11 uur
van half 2 tot half 3/3 uur
en van half 6 tot half 7
Het laatste slaapje vindt ie niet meer leuk, maar hij heeft het nog wel nodig volgens ons; hij slaapt pas tegen 6 uur in en wordt half 7 wakker.

Hoe heb jij naar 2 slaapjes toegewerkt en hoe laat ligt jouw kindje in bed voor de nacht?

Vind het echt knap zonder laatste flesje al doorslapen. Ben benieuwd of Tijn dat ook zo probleemloos gaat doen.

Groetjes en tot horens maar weer...
 
Hoi Judith,

Thomas slaapt eigenlijk al vanaf zijn geboorte twee keer, hij had vanaf het begin weinig slaap nodig, een kind dat tussen zijn voedingen slaapt ken ik eigenlijk niet. Thomas heeft gisteren om half acht zijn yoghurt op en daarna heeft hij tot half vier geslapen dus niet doorgeslapen, toen heeft nog 90cc melk op, hij heeft nu erg last van zijn tandjes waardoor 's-nachts wakker wordt, het cb zei dat ik hem 's-nachts een halve fles mag geven en telkens met 10cc moet afbouwen. Hij dronk 's-avonds ook niet meer zijn fles leeg en daarom dacht ik misschien wilt hij het niet meer of zo? Hij lag er gisteren om acht uur in. Heb jij ook msn? Praat denk ik wat makkelijker of een emailadres? mijn msn is, jeannettevangelder@hotmail.com
 
Mijn dochtertje is ook 7,5 maand en dit is haar schema

8.00u fles (210 melk + 6 schepjes pap)
10.00u fruit en dixap
13.00u boterham + 180 cc melk
15.00 dixap + nijntje-koekje
18.00/18.30u groente + 150cc yoghurt

Tussendoor slaapt ze, meestal slaapt ze nog 3 keer een uurtje. En rond 19.00/19.30 gaat ze naar bedje tot de volgende morgen 8.00u

Groetjes van Mieke
 
Terug
Bovenaan