Voedingsschema 7-8 maanden? Kom er niet uit!

Hi Dames,

Ik kom er niet goed uit; mijn schema (hangt op de ijskast ;-) is nogal onduidelijk.
Eerst staat er eten dat wat mij betreft onder 'avondeten' valt en daarna hebben ze t over n boterham. Lijkt me n rare volgorde. En 'een bekertje opvolgmelk' ; is dat gewoon Nutrilon vervolg of hebben ze t hier over iets anders?

Hoe ziet het voedingsschema van jullie 7 a 8 maanden oude kindjes eruit?
En hoe pak je t aan als ze naar t kinderdagverblijf gaan? Mijn schema loopt dan nl. een beetje in t honderd....

Ben heel benieuwd!

Alvast bedankt!

Groetes,
Bolbuikie

hoi hoi,

Het verschilt per kind, maar meestal zitten de kids rond de 7 maanden op 3 flesvoedingen.
Ik zelf doe 's ochtends bij het wakker worden een fles van 200 cc, tussen 12:00 en 13:00 ergens een paar stukjes brood (meer wil hij nog niet)en de fles en 's avonds voor het slapen gaan de 3e fles.
Dan kan je rond 10:00/11:00 fruit geven, rond 15:00 sap met  liga/rijstewafel/fruit wat je maar wilt  en rond 17:00/18:00 warm eten met eventuel yoghurt.Ik ben zelf niet zo van de tijden maar zal het proberen even wat duidelijker neer te zetten:

rond 7:00/08:00 fles 200 cc
10:00/11:00 fruithapje met sap
12:00/13:00 stukjes brood en fles 200 cc
15:00/15:30 sap met fruit of liga
17:00/18:00 warm eten met volle yoghurt
21:00 laatste fles 200 cc met 2 schepjes nutrix

Je kan van 1 van de flessen een bordje pap maken, ik doe dat niet omdat mijn zoontje harde ontlasting ervan krijgt.
Als hij meer brood gaat eten word die fles waarschijnlijk ook wat minder, het is geen dikke eter.
Ik doe 2 keer per dag fruit, omdat hij van een liga/rijstewafel nog niet echt wat binnen krijgt, hij sabbelt er meer op.
succes!

groetjes leetje 1981

oh ja en ze zetten er een bekertje opvolgmelk neer, omdat het goed is om te stimuleren om uit een beker te drinken.Het is gewoon opvolgmelk die ook in de flessen zit.

Hoi!!
Ik snap je vraag ;) zelf zijn we ook aan het klungelen geweest... hahaha
Aangezien mijn dochtertje (vandaag 7 maanden) nog haar kokhals-reflex heeft, nog geen brood hier, maar ik zal ff haar schema hier neerzetten;

7.00/7.30 pap 150 cc
10.00/10.30 fruit
12.00 fles 210/7 scheppen.
15.00/15.30 uur fles 210/7 scheppen.
17.30/18.00 uur potje 6 maanden en danoontje toe.
19.00 uur beetje thee (rooibos)

Tussendoor krijgt ze wat diksap en liga, als ze er behoefte aan heeft.
Het 6 maanden potje is ook vanwege het kokhals-reflex, eigen gemaakt is blijkbaar niet 'zalvig' genoeg voor haar (ook niet met de staafmixer) je kan wel die hoeveelheid (225 gram) aanhouden voor zelf gemaakt eten.

Succes!!!

Hoi hoi!

Ons schema ziet er als volgt uit:

07.00 - 08.00 uur 200 cc melk
10.00 fruit (geprakt, wisselt nog wel wat voor soort!)
12.00 200 cc melk
16.00 200 cc melk
18.00 avondeten (potje of zelf gemaakt)
20.00 uur 200 cc melk

ben nog niet aan het brood enzo, komt deze maand denk ik wel. Ze is 16 mei 7 maanden, mooie leeftijd om eens met wat vaster voedsel te beginnen!!

Succes!

groetjes,

mama16102006

Elk kind is nu eenmaal anders. Ookal "hoord" volgend het consulatie bureau elk kind hetzelfde te eten. Maar dat heb ik al nooit begrepen. Wij als volwassenen eten toch ook niet allemaal even veel en lusten ook niet alles.
Dus hier mijn schema

7.00 fles 200 ml melk (ja melk geen opvolgmelk daar werd hij vervelend van) 4 lepels molenaar.
9.00 broodje met margarine
10.00 roosticee zonder suiker.
11.00 fruithapje met verkrumelde liga
13.00 fles 200 ml melk 4 lepes molenaar
15.00 of 16.00 groente 3 lepels uit een potje of zelfgemaakt een hele kom. (hij heeft een hekel aan potjes wil ze echt niet eten) en wat vanille yogurt toe.
18.00 brood of fruithapje met liga
20.00 fles 200 ml melk en 6 lepels molenaar.

Heb ook laten blijken op het consulatie bureau dat ik over ben gegaan op gewone melk. Ze hadden liever opvolgmelk, maar als mijn zoontje het er goed op deed mocht ik dit gewoon blijven geven. Oja kreeg er nog bij te horen dat ik toch deed wat me zelf het best leek voor mijn kindje. En dat ze echt alleen maar advies geven en niks op willen dragen. Hehe ze leren het! Een moeder weet wat het beste is voor haar kins erg logies lijkt me!

Hallo Dames,

Bedankt voor jullie reakties.
Het probleem is n beetje dat Mats echt zelden pas na 4 uur pas honger heeft. Meestal om de 3,5 uur. Dus hij heeft eigenlijk n fles meer.
Zijn schema ziet er dus zo uit:

6:15 (helaas is hij altijd zo vroeg wakker!) fles 220 cc met 7 schepjes Nutrilon A.R. en 2 a 3 scheppen pap;
ca 9:00 fruihapje uit potje, meestal 3/4 potje
9:45 tweede fles, 220 (doe altijd 10cc meer vanwege keutelige onlasting) cc met 2 a 3 scheppen pap.
ca 14:30 fles nummer 3 of bordje pap (voor cc's zie boven)
ca. 18:00 potje warm eten; hij at eerst echt maar maximaal de helft, nu wordt t steeds meer, maar zoms valt t m wat zwaar en geeft hij wat terug.
Hij gaat echt pas tussen 20:00 en 21:00 slapen tegenwoordig dus:
voor t slapen gaan nog n fles, zie boven. Drinkt hij meestal niet helemaal leeg.

Tussendoor krijgt hij (korsten/ stukken) brood, babykoekjes of rijstwafel en ik probeer m water te geven uit n beker, uit n fles lukt t niet, hij speelt er alleen maar mee of kauwt op de speen....
Vindt t best veel; hij groeit echter gewoon gemiddeld en heeft na 3,5 uur echt honger (behalve als hij slaapt). Ook heb ik t idee dat hij een maaltijd of brood nog niet als een vervanger voor die fles ziet, dus die moet ook echt altijd....

Wat vinden jullie van dit schema?

Alvast bedankt,

Bolbuikie

hoi ik zie dat er veel verschillende schema's zijn!

Mijn schema is als volgt,

+/- 6:30        200cc   opvolgmelk

+/- 10:00        potje fruit

+/- 12:00          200cc opvolgmelk

+/-   15:30        potje groente met 100 cc opvolgmelk

+/-   6:30          opvolgmelk met pap erin.

tussendoor krijgt ze ranja of fruitdrank van friso in een drinkbeker wat ze zelf doet. Nu wil ik wel gaan beginnen met een broodje tussen de middag.
Mijn dochtertje doet het hier heel erg goed op. zij is nu 7 maanden.

Terug
Bovenaan