Voedingsschema 7+ maanden

<p>Dag mama’s (en papa’s),</p><p>Ik rommel een beetje met het voedingsschema van mijn dochter van ruim 7 maanden. Ze is niet zo’n hele grote eter en moet van pap nog niet veel hebben (dit adviseren ze wel op het CB). Haar schema is nu ongeveer;</p><p>7.00/7.30 fles 180 cc</p><p>9.00/9.30 fruithap (dit lust ze wel graag, vaak wel 1-1.5 stuk in totaal) met een beetje water/thee</p><p>11.30 paar stukjes brood met boter of 100% pindakaas (c.a. 1/3 tot 1/2 zonder korst) en fles 180 cc (die drinkt ze vaak niet op, ze lijkt nog vol te zitten van het broodje)</p><p>15.00/15.30 fles 90 cc (die ben ik aan het afbouwen, ze lijkt daar ook niet veel behoefte meer aan te hebben en drinkt die vaak ook niet leeg) en soms een maisknabbel (wil ik haar straks ipv de fles sowieso geven of een broodkorst/cracker oid met water/thee)</p><p>16.30/17.00 warm eten klein bakje (ze krijgt alleen nog groente + aardappel/pasta/rijst en soms een eitje)</p><p>18.30/19.00 fles 180 cc Wat vinden jullie hier van? Wat is jullie schema en denken jullie dat ik de pap alsnog moet proberen? Ze groeit verder wel goed..</p><p>Liefs</p>

Pap is alleen voor de calorieën dat is wat het consultatie bureau tegen mij zei en heeft mijn zoontje nog nooit gegeten en hij is nu 2. Ik zou ook in de ochtend een paar stukjes brood proberen verder ziet het er wel goed uit 

Perfect schema!! Niks meer aan doen.
Mijn beide dochters wilden ook écht geen pap. Hoeft ook zeker niet hoor!!! Gewoon brood in de middag en straks ook in de ochtend als je merkt dat ze niet genoeg heeft aan de ochtendfles (is meestal zo rond de 10 maanden) 
Mijn jongste dochter is nu ook 7.5 maand, maar ze gruwelt van fruit/groente/brood.. moet NIKS hebben. Dus hier nog 5/6x 180cc per dag.. erg he. Mijn oudste dochter at op deze leeftijd precies hetzelfde als jouw dochter. Echt een goed schema hoor, en knap dat je die fles van 15.30 al zo kan afbouwen op deze leeftijd! 
Ik probeer hier elke dag maar weer wat fruit en groente erin te krijgen en hoop zo dat er binnenkort ook een fles vanaf kan haha... ik droom van jouw schema! ;)

Ik heb toen van Ah biologische speltpap gegeven. Ik kookte dan zelf fruit en als ik dat met de mixer fijn had gemaakt (met kookvocht) deed ik daar wat speltpap bij tot het een goede substantie was. Vond mijn dochter heerlijk. Meestal maakte ik qua fruit drie dagen vooruit en dan af en toe variëren. Basis was wel appel en/of peer. Lag een beetje aan het seizoen wat ik er verder bij deed (pruimen, bosbessen, mango...).

Wij rommelen ook een beetje, maar volgens mij heb je een super schema! Mijn zoontje is nu 7,5 maand ongeveer en wij zitten net in een overgang van een fles minder dan eerder, maar onze dag ziet er ongeveer zo uit:
- 7:00 fles 180 cc + pap (hij vindt dat wel lekker) + stuk banaan er doorheen. Die pap wordt steeds dikker en ga ik ook moeten geven met lepel, maar wil tijdtechnisch liever dat hij nog even de fles drinkt 's ochtends haha.
- 9:00/9:30 fruit. Eet ie helemaal op, ongeveer 180 gram.
- 11:30/12:00 (na zijn slaapje) brood met pindakaas of appelpeerstroop voor baby's. Is echt anaklooien nog want 9 van de 10 keer verwijnt het in zijn wang of tegen zijn gehemelte, maar hij leert het vast snel. Maakte hier altijd een fles bij maar die wil hij niet meer (150).
- 15:00 knabbeltje (stuk rijstwafel of maisknabbel), vlak erna fles 150. Drinkt hij niet altijd helemaal op.
- 16:45/17:15 avondeten. Groente + rijst/pasta/quinoa/couscous zoiets en soms vis erdoor. Yoghurt voor 6+ maanden toe.
- 18:45 fles 180 (soms eerder als hij heel moe is). Pap erdoor als hij bij kdv geweest is, want dan eten ze eerder warm dan wij thuis doen.
Hij komt 's nachts of laat 's avonds nog een keer voor een voeding. Die geven we nog, ga ervan uit dat hij die vanzelf laat vallen als hij er echt aan toe is. Dus hij krijgt nog 4 flessen per dag. 

Hier ook een rommelschema/ geen schema. Wel handig om te weten is dat mijn dochter KMA en reflux heeft. Ze is dus niet echt een graadmeter, maar misschien ook juist goed om dan ons schema te zien. Ze is 7 maanden, maar eet nog amper vast voedsel. Ze kokhalst van brood of voedsel met stukjes.
We lopen bij de kinderarts en die zegt echt dat we onze tijd mogen nemen, en dat de opvolgmelk ook echt nog oke is. Dat stelt me gerust. En tsja, ik kan (en ga!!) het er toch niet in duwen/ forceren.
7.00 180cc fles (Pepti)
9.00/10.00 paar hapjes fruit (meer wil/ neemt ze niet)
11.00 180cc fles
15.00 180cc fles
18.00/18.30 180cc papfles, erna meteen slapen (overdag slaapt ze nml amper).
Ergens tussendoor krijgt ze een 4+ potje pompoen of peen (ze lust nu alleen de oranje smaken haha). Dat verdelen we in twee. Met heel groot geluk eet ze dat - net aan - op. 6+ lust ze ook, maar doen we dan wel twee dagen over. We geven dat door de dag heen. En maisvingers vindt ze nu lekker!

Hier 7.30/8.00 fles 180+6 schepjes
11.30/12.00 fruit (200 gram vers) 
14.30 fles 180+6schepjes
17.00/17.30 avond eten (rond 200 gram, aardappelen groente vlees
19.00/19.30 fles 180+6 schepjes

Tussendoor geef ik nu steeds meer broodkorstjes wat er erg goed in gaat

Wij hebben wel een aardig gelijk schema. Ons zoontje is nu 7,5 maand een flinke jongen die alles lust en alles eet.
07:00 150cc fles
09:00 1 stuk fruit 
11:00 150cc fles
12:00/12:30 1 heel broodje met pindakaas of smeerkaas of jam oid. 
15:00 150cc fles+ maïs knabbel, rijstewafeltje of een liga koekje. Eerder deden wij dan de korstjes maar die eet hij er nu tussen de middag al bij op. 
17:00 avondeten, aardappels/rijst/pasta met groente soms wat vlees soms vis
18:30/19:00 150 cc fles en die drinkt hij echt op alsof hij de hele dag niks heeft gehad haha. Verder krijgt hij tussen door ook veel lauwe thee aangeboden of ander drinken. 
In april moeten wij weer naar het consultatiebureau en dan zal er sowieso wel weer een fles vanaf moeten dus proberen het wel af te bouwen maar dat gaat nog niet heel makkelijk want het is echt een goede eter dus daarom hebben wij alle flessen van 180cc naar 150cc gedaan en dat gaat wel goed. 
Pap fles deden wij eerder ook maar nu niet meer, zelf denk ik dat dit wel goed gaat zo.

Terug
Bovenaan