Voedingsschema 7 maanden

Onze zoon is nu 7 maanden dus ik mag pap, brood, minder opvolgmelk etc doen. Ik zou graag weten van jullie wat jullie op welk tijdstipt geven. En geven jullie de papfles in de ochtend of in de avond? Graag jullie tips en schema's
 
Hoi Hoi,

mijn dochter is nu 7 maanden en 3 weken  en ons schema is sinds 3 weken als volgt:

07.00 uur fles 210 + 7 schepjes nutrilon 2
10.00 uur fruit, ongeveer een half potje
12.00 uur boterham zonder korstjes met margarine + fles 180 + 6 schepjes
15.00 uur yoghurt
17.30 uur heel potje groente
19.00 uur  fles 210 water + 7 schepjes + 3 schepjes Nutrix.

Ze slaapt dan door tot 07.00/07.30 uur

Hopelijk heb je hier iets aan.

groetjes Linda
 
Hi Linda, ja zo gaat het hier ook een beetje alleen eet onze zoon sinds een weekje echt slecht. Hij drinkt denk ik max 600 cc en eet misschien 2 hapjes fruit en 2 hapjes groeten en 1 broodkorstje. Hij was altijd een goede eter dus hoop dat dit weer komt.
Heb jij hier nooit last van dat ze tijdelijk weer ffe minder eten...
Gelukkig slaapt hij wel door maar ja ik denk dat krijg je wel genoeg, tja hij plast en poept lacht en slaapt dus hij heeft er minder last van dan zijn ouders ;-)
 
hallo Linda E

MIjn zoontje is ook 7maanden en 3 weken oud,
zijn voedingschema ziet er zo uit...

9 uur pap met een lepel 180 cc + 6 scheppen opvolgmelk en 6 eetlepels Bambix..
11,30 uur fruithapje half potje.
13,30 uur fles van 200cc
15,30 uur thee + koekje.
18,00 uur groente + danoontje
21,00uur fles van 200cc

Je mag al met bambix beginnen vinden ze wel lekkerder dan Nutrix....

Succes ermee....
 
hoi linda nog ff,
heb ook al brood geprobeerd met smeerworst enz,
maar toen kreeg die toch wel krampen dus ik wacht daar nog
ff mee...

En mijn zoontje slaapt ook van 21,00 tot 9 uur door dat is ook wel lekker....
Groeten ciao ciao
 
Hoi moeders
Ik lees net jullie voedingsschema's en zie dat jullie je kindje een half potje fruit geven.
Waarom geven jullie geen heel potje?
Mijn zoontje eet wel een heel potje op en ik vraag  me nu  af of ik niet teveel geef.
Hebben jullie dat advies van het cb of heeft jullie kindje daar genoeg aan?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
groetjes Marisca
 
Dag mede mama's
Tja mijn schema ziet er wel het zelfde uit alleen eet mijn ventje niet alles...hij drijft me soms tot wanhoop.. hebben jullie deze fases ook.
Ben met bambix begonnen, doe 2 schepjes in de ochtend fles en 1tje in de avond. Maar hij drinkt denk ik max 140 uit zijn flesjes van 200.
Fruit misschien 3 hapjes, broodkortstje, rijstewafeltje en onder de middag ook een flesje waar hij zo'n 150 uit drinkt.
Omdat hij toch zo. 500cc moet binnenkrijgen geen ik hem rond 3 uur half 4 toch ook nog een klein flesje.
Groenten ga ik even een paar dagen niet doen wil hij totaal niet en heb geen zin in strijd en het vervelend voor hem te maken.
Vraag me alleen af of ik de enige ben die hier mee kampt, hij was altijd een goede eter en tja zijn tanden zijn het niet er is eigenlijk niets aan de hand..........hebben jullie een idee?
 
Terug
Bovenaan