Voedingsschema 7 maanden

Hoi,

Ik ben benieuw hoe jullie voedingsschema is met 7 maanden. Ik wil namelijk beginnen met brood, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit in het voedingschema van mijn zoontje moet passen. Verder drinkt mijn zoontje zijn melk zeer slecht op, dit is een echt een flessengevecht. Mijn vraag is dan ook hoeveel moet hij minimaal binnen krijgen op een dag en mag ik dit ook door andere zuivelproducten vervangen.

Nou in ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties.

PS hoeveel fruit en groente eten jullie kindjes

Mama van N.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en eet ook nog geen brood.
Wel ben ik begonnen met broodpap, dus stukjes brood in opvolgmelk weken.
Hij is er nog niet gek op maar ik blijf aanbieden.
Hij krijgt 3 flessen van 200 cc en de laatste fles 230 cc met 2 schepjes rijstebloem. NIet alle flessen gaan leeg hoor.
Zo rond 10.00 uur krijgt hij van mij vers gepureerd fruit (halve appel en halve banaan). Varieer natuurlijk maar geef zo ongeveer de hoeveelheid aan.
Om 17.00 uur krijgt hij zijn groente (ook vers). De hoeveelheid varieert van hoeveel trek hij heeft maar in ongeveer gelijk aan een potje groente, Na zijn groente krijgt hij nog wat yoghurt of een danoontje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes mama van Jeffrey
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en ik ben sinds een week of 2 begonnen met brood tussen de middag.
Ons schema ziet er nu ongeveer zo uit:

7u 200ml FV met pap
8.30-9.30u slapen
10 u fruithap
12u brood zonder korst en 200 ml FV daarna
12.30- 14.30u slapen
15u sap en ik ga beginnen met een koekje/soepstengel ofzo
17u groentehap + toetje
meestal nog een uurtje slapen
20.00u 200 ml FV
20.30u de nacht in.....

Toen Bram na een dag of 2 het brood op at (ik doe er boter en smeerkaas of smeerworst op) ben ik de fles van 16.00 u gaan afbouwen en kreeg hij een paar dagen zijn groente om half 5 of een halve fles F als hij toch eerder al honger had. Dit deed ik op gevoel ook ivm met zijn slaapjes, want hij slaapt nog veel!
Nu hebben we sinds een paar dagen bovenstaand ritme en het was voor beide wel even wennen, moet ik eerlijk zeggen, ik had even het gevoel alsof ik niets anders deed dan voeding aanbieden!

Misschien heb je hier wat aan, succes met het zoeken van jullie ritme!

Groet
Debby
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 7 mnd geweest en heeft het volgende voedingsschema:

7:00/7:30 fles 200 cc
10:00   een beetje fruit of een liga/bambixkoekje met een beetje drinken
11:30/12:00 een paar stukjes brood en een fles van 150 tot 200 cc (afh. van de hoeveelheid brood dat hij op eet)
15:00 uur fruithap
17:00/17:30 groentehap en een toetje (biogarde yoghurt met een beetje roosvicee)
19:00/19:30 fles 200 cc met 2 tot 3  lepels rijstebloem

Hopelijk heb je hier wat aan, hoewel ik wel moet zeggen dat dit schema niet altijd even strak kan worden aangehouden. Het is allemaal ook nog steeds afhankelijk van hoeveel en hoe vaak hij slaapt.

Groetjes,
Margreet
 
Terug
Bovenaan