voedingsschema 7 maanden

het voedingsschema van mijn zoontje ziet er als volgt uit:

07.00 uur fles opvolgmelk 200 cc
09.30 fruithapje circa 100gr
12.00 uur fles opvolgmelk 200 cc
14.30 liga/ soepstengel
16.30 groentenhapje circa 100 gr
19.00 uur fles met bambix slaappapje 200gr

Bijna altijd wordt hij snachts rond 1 uur wakker en heeft dan echt een fles nodig om weer in slaap te komen. laten huilen heb ik al geprobreerd maar hij houdt het rustig 2 uur vol en is dan helemaal overstuur.
Hoe ziet jullie schema eruit en zou het misschien helpen om hem na de groentenhap in bed te leggen en dan de laatste fles verlaten naar bijv 21.00 uur.
of is het "normaal" dat hij nog een nachtfles nodig heeft. Pfff ik vind het wel erg vermoeiend hoor (en dan hoor ik van anderen dat hun kind al met 6weken doorsliep.......). Misschien krijgt hij te weinig te eten? wie helpt???
 
Ha lilo,

je zou na het groentehapje een klein flesje van ±100ml als toetje na kunnen geven en de laatste papfles evt van 250ml (ik pak meestal pyamapapje)
pas rond 20.00/20.15 kunnen geven. Misschien dat hij dan doorslaapt, zo werkt het bij die van mij wel.

Groetjes Caatje
 
hoi

Dit is ons schema:

7.30-8.00 papfles 200 ml
+/-10.00 fruithapje 100 gr
12.00 boterham en fles opvolgmelk 130 ml
+/-14.30 diksap met soepstengel
16.00-16.30 groentehapje 200 gr en toetje
19.30-20.00 fles opvolgmelk 200 ml
de laatste fles drinkt ze soms wel en soms niet leeg
daarna gaat ze meteen in bed.

groetjes Danielle
 
Hoi Lilo,

Onze dochter van 7 maanden krijgt 's avonds om 19.00 uur én om 23.00 uur nog een flesje. Als we het laatste flesje weglaten, dan wordt ze inderdaad ook wakker om 01.00 uur.

Helaas wordt ze ondanks de 2 avondflesjes de laatste week steeds om 04.00 uur wakker (we geven dan echter geen flesje en ze valt dan vanzelf weer in slaap), dus ik ben echt benieuwd wanneer we het 23.00 uur flesje eraf gaan krijgen...

Bij mijn eerste dochter ging dat vanzelf, en gaf ze zelf aan dat ze dat flesje niet meer nodig had. Dat gebeurde pas nadat ze overdag echt voldoende ging eten (en niet een paar muizehapjes...).

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat je je berichtje hebt geschreven, dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat!

Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan