voedingsschema 7 weken (bij borstvoeding)

hallo allemaal

zit een beetje te tobben over hoeveel ik de kleine man  moet geven.. hij is nu 7 weken en ik geef hem nu 100 a 120 cc per keer aangezien ik alleen maar kolf zie ik hoeveel ik hem geef.
maar nu ben ik dus bang dat ik hem misschien te veel geef want als ik hem 150 geef gaat er ook zo in meneer eet alles wat ik hem geef als het nu 120 of 160 per keer is
ook wil hij om de 3 uur voeding dus zit meestal op 8 voedingen per dag..
soms maar dat is een enkele keer slaat hij 1 voeding over dus zit ik op 7 voedingen per keer.
hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen want als ik op bv nutrilon verpakking kijk staat er dat hij 165cc  nodig heeft aangezien hij nu bijna 5 kilo weegt dus weet echt niet hoeveel ik hem nu mag geven hij komt wel goed aan volgens cb 3,5 ons per week  hihi
hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik wat minder onzeker word

veel liefs angela en kleine jayden
kom gerust eens naar mijn klein ventje kijken  www.littlejayden.beebiesite.nl
 
Hoi Angela,

Net als  het voeden live aan de borst, kun je moedermelk uit een flesje ook gewoon op verzoek blijven geven, qua hoeveelheid én qua frequentie; van moedermelk kan een kindje nooit teveel krijgen. Aan het geven van kunstmatige zuigelingenvoeding zit inderdaad wel een limiet, maar die geldt dus niet voor moedermelk.

Er is een mooi rekensommetje, die je kunt gebruiken als richtlijn  om te bekijken hoeveel moedermelk je baby per voeding nodig heeft: 150 ml per kilogram lichaamsgewicht per etmaal, gedeeld door het aantal voedingen. Laat je kindje geregeld wat melk in de fles zitten en blijft hij toch goed groeien, dan kun je in principe minder moedermelk per flesje geven. Omgekeerd geldt ook: als hij er niet genoeg aan heeft, dan kun je hem gerust wat meer geven. Zolang je kindje goed groeit, voldoende plas- en poepluiers heeft, tevreden en alert is, is het allemaal prima.

Ben je trouwens wel eens  op www.borstvoedingsforum.nl geweest? Daar tref je vast meer moeders die fulltime voor hun kindje kolven. Je kunt er ook vragen stellen; niet alleen moeders reageren op berichten, ook contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk zijn er actief. Een aanrader dus, kijk er maar eens!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
hallo angela,

volgens mij mogen ze met borstvoeding idd zoveel eten als ze willen, als je ze aan de borst hebt weet je ook niet precies hoeveel ze krijgen en geef je ze ook wat ze nodig hebben. mijn kleine meisje is ook 7 weken krijgt flesvoeding (helaas heb ik niet genoeg) ze drinkt 7 keer per dag 100cc per flesje meer wil ze niet en ze drinkt ook niet altijd alles op, dus als ze tussendoor blijft huilen en ik denk dat ze meer wil geef ik ook meer.
ik ben naar je kleine mannetje gaan kijken en ik zie dat ze op dezelfde dag geboren zijn. groetjes mariska
 
Ik vind het persoonlijk wel weinig 100 á 120 ml per keer. Niet dat ik je een slechte moeder vind hoor  want je kind zal het verder prima doen neem ik aan. Maar als ik het vergelijk met hoeveel mijn zoontje toen dronk en de meeste kinderen van die leeftijd. Dat was toch wel tussen de 180 á 200 per keer. Of zit ik er nu naast?? Mijn zoontje is nu 16 maanden, misschien vergis ik me wel hoor!
 
Hai Angela, zo te zien doet je zoontje het geweldig!! Je hoeft helemaal niet ongerust te zijn hoor!! Zoals hiervoor al werd geschreven, bij borstvoeding mag je op verzoek voeden, ook uit een flesje.
De frequentie dat je een voeding geeft is dus helemaal oké. Je ziet het aan de weegschaal :)
Suc6 verder!!
Groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan