voedingsschema 7 weken

Hoi allemaal,

Mijn kleine krijgt het volgende binnen:
07.00 150 water + 5 schepjes en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel
11.00 150 water + 5 schepjes en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel
15.00 150 water + 5 schepjes en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel
19.00 150 water + 5 schepjes en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel
22.30 150 water + 5 schepjes en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel

En slaapt sinds een week of 2 door tot 7 uur. Dan moeten we hem wakker maken. Nu willen we de late voeding naar 22.00 brengen, maar vragen ons af of dit niet te lang is om door te slapen zonder voeding.

Onze knul woog op 18 juni 4735 gram en is 57 cm lang.

Welke schema's hanteren jullie voor jullie kleine dreumussen?

Gr. Marieke

Hoi Marieke ,

Jullie schema ziet er goed uit hoor, kindje mag met dit gewicht en leeeftijd 130-170ml per flesje dus je hebt n mooi gemiddelde.

En wat super dat hij al zo goed slaapt zeg,heerlijk en dat mag zeker.

Als hij eerder wakker wordt als je om 22 uur de laatste fles doe kan je in de laatste fles dan altijd iets meer voeding doen dan nu.

hopelijk heb je er wat aan,

groetjes ramona

Op het CB vertelden ze mij dat de laatste fles er pas af mag als het kindje 6kilo of meer weegt, en ze mogen ook nog niet meer dan 10 uur zonder voeding bij 7 weekjes. Ik heb hetzelfde schema als jou, alleen met 180cc, en onze zoon weegt 6 kilo en is 3 maandjes oud. Op het CB vertelden ze me dat ik bij 4 maanden mocht proberen om op 4 flesjes te komen. Ik weet dus niet of dit bij jullie anders is?

Mijn dochter weegt nu 3600 gram en is 8 weekjes. Ze is nu 53 cm. Is wel 4 weken te vroeg geboren dus ze zit iets onder de groeicurve. Ze krijgt 7 voedingen op een dag van 90cc.
Als ik dit dan lees krijgt ze best weinig.
Als ik haar meer voeding geef geeft ze terug. Ze heeft er tot nu toe nog genoeg aan denk ik dan.
Groetjes Brenda

hoi kunt het volgens mij wel wat eerder geven die laatste fles het gaat maar om een half uurtje maar je kunt inderdaad geen hele fles minder gaan geven maar dat was volgens mij de bedoeling ook niet
en voor Brenda volgens mij krijgt ze genoeg ik geloof dat ze per kilo lichaamsgewicht 150 ml binnen moeten krijgen
dus 540 ml in totaal bij jou en ze krijgt 630ml ze gaan vanzelf meer drinken die van mij waren ook 4 weken te vroeg

Hey Marieke,

Ik zie in je voedingschema dat je johannesbroodpitmeel gebruikt,ik neem aan voor het spugen van je kindje!
Nina spuugt erg veel ,dus was van plan ook met johannesbroodpitmeel te beginnen,ben erg benieuwd of het werkt!
Waar kan ik dat kopen?drogisterij of apotheek?

Groetjes wendy 33
nina 2mei

Hoi Wendy,

Johannesbroodpitmeel is inderdaad voor het spugen. Hij gaf regelmatig met een boog wat terug. Heb nu dit geprobeerd. Het gaat goed. Het is in ieder geval minder. Doe 2 schepjes JBPM in zijn fles. Je kunt het kopen bij Etos, daar heb ik het gehaald. Hij geeft nog wel eens mondje terug maar dat is normaal.

Succes.

Marieke

Hey Marieke,

Thanks voor de tip!!

Heb vrijdag voor ons meisje johannesbroodpitmeel gekocht en het is gewoon helemaal geweldig,ze spuugt gewoon helemaal niet meer alleen maar boertjes!!
Voorheen was het echt erg,het kwam er met een boog uit en had wel 15 slabbers nodig op een dag! Er zijn dagen bij geweest dat ik haar wel 4 keer schone kleertjes moest aantrekken op een dag!
Het werkt gewoon echt,hahaha,ze ligt nu zelfs al 2 dagen zonder slabber in de wieg,box en bedje!!

Groetjes wendy 33

Terug
Bovenaan