Voedingsschema 8-9 weken

Hoi hoi,

Voor de ouders die volgens een schema voeden: hoe ziet jullie schema er uit rond de 8-9 weken? Ben ik heel benieuwd naar omdat ik een beetje zoekende ben ☺️. Ik voed mijn kindje momenteel deels op verzoek, maar probeer er ook wel een beetje een ritme in te houden zodat het niet iedere dag enorm afwijkt. We zijn aan het overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding en krijgt ongeveer iedere 3,5-4 uur borstvoeding of een fles van 150+5. ‘S nachts meldt hij zich ook nog. De ene keer is dit 03.00u en dat wordt hij in de ochtend 07.00-07.30 wakker. De andere keer is dit pas 05.00u en dan wordt hij 8.00-08.30u wakker.

Wij voeden idd ook op verzoek, maar probeer er ook wat ritme in te krijgen. Dit lukt nog niet echt. Dat heeft er denk ik ook mee te maken dat ze overdag bijna alleen maar hazenslaapjes maakt en we het ritme slapen - voeding - wakker tijd - slapen aanhouden. Wel heb ik begrepen dat het normaal is dat een baby van deze leeftijd nog niet een vast ritme heeft en dat dit nog erg wisselt.

Ik heb ook het zelfde. Ik heb het al vaker gelezen op dit forum en besloten om me dochter te volgen maar wel te proberen 3 uur tussen een voeding te laten en de nachten per nacht te bekijken. Door het los te laten, heb ik er meer rust in. Het is de eerste 3 maanden gewoon erg lastig om er echt een ritme in te krijgen lees ik overal en daar hou ik me ook beetje aan vast!

Nacht voed ik op verzoek die van mij is nu 14 weken oud krijgt 4 a5 flessen van 150 per 24 uur
Ik laat overdag tussen 4,5 5 uur tussen najadat doet zei dus ik tel elke ochtend vanaf de laatste fles en vaak is het het zelfde laaste fles 4 uur in nacht 9 uur ochtend2 uur middag 7 uur avond en komt ze 12 half 1 snachfs en volgende ochtend vroeg. Ik zou zeggen als jij wakker ben rond 7 dan de fles te geven Standaart dan komt het van zelf dat die zich meld rond 7 maar dan kan je steeds vanaf daar tellen

Ja het is zeker nog geen doen om er echt een strak ritme in te krijgen. Maar ben er wel van overtuigd dat als je er rond deze tijd mee begint om er enigszins wat structuur in te brengen, dat dat positief kan werken voor de komende tijd. Zo ook met onze oudste gedaan.

Heel lastig! Ik wilde ook snel ritme. Pas na week 12 a 13 (zoon is nu 14 weken) komt er pas een beetje ritme in de voedingen. Niet te veel over frustreren, komt vanzelf als de nachten wat stabieler worden. Mij hielp het wel om zelfde starttijd vd de dag en eindpunt aanhouden (7 uur en 7 uur)

Terug
Bovenaan