Voedingsschema 8 maanden?

<p>Hallo,</p><p>Is dit een goed schema voor 8 maanden?</p><p>08.00 -09.00 net wakker + borstvoeding</p><p>10.00-10.30 geprakte fruit 250 gram</p><p>12.30 slaapje wanneer hij na een uur of 1,5 2 wakker is broodje met beleg</p><p>17.00 avondeten</p><p>18.30 bordje pap 200 ml </p><p>19.00 19.30 bedje in </p><p>Hij slaapt nu meestal nog maar 1 of 2 x elke dag verschilt dat wel. Blijft heel lang wakker.</p><p>Ik lees overal dat pap in de ochtend gegeven wordt en in de avond gewoon borst of kunstvoeding,ben bang dat ie dan van de honger wakker wordt. Moet ik dit andersom doen?</p>
 
Krijgt hij maar 1x borstvoeding nog? 
Je zou tussen de borstvoeding sochtends en het fruithapje ook pap kunnen geven of een broodje. Hij krijgt nu een aardige hap fruit, maar misschien is het wel een grote eter? Hij kan beter iets vaker wat kleinere porties eten krijgen dan grotere porties met meer tijd ertussen. Dan blijft hij ook langer verzadigd. 
Als hij overdag verder genoeg binnen krijgt is dat bordje pap savonds niet nodig. Misschien kun je meer groenten geven als je dat nog niet doet. Evt het avondeten wat later gaan geven en dan tussen z'n middagslaapje en het avondeten nog iets van een tussendoortje geven zoals een soepstengel. 
Dit was mijn schema met 8 maanden:
7.00 wakker en borstvoeding. Daarna bordje pap 200 ml. Ging niet altijd op, maar vaak wel.
Na ochtendslaapje borstvoeding en daarna 100-200 gram fruit.
Tussen de middag broodje/cracotte en water.
Na het middagslaapje een soepstengel oid.
Avondeten 200 gram groenten/vlees/aardappels. 
19.00-20.00 borstvoeding en naar bed. 
Ik heb het geluk dat m'n dochter al vanaf 9 weken de nachten doorslaapt. Ze is dus nooit wakker geworden van de honger. 
 
 
Krijgt hij maar 1x borstvoeding nog? 
Je zou tussen de borstvoeding sochtends en het fruithapje ook pap kunnen geven of een broodje. Hij krijgt nu een aardige hap fruit, maar misschien is het wel een grote eter? Hij kan beter iets vaker wat kleinere porties eten krijgen dan grotere porties met meer tijd ertussen. Dan blijft hij ook langer verzadigd. 
Als hij overdag verder genoeg binnen krijgt is dat bordje pap savonds niet nodig. Misschien kun je meer groenten geven als je dat nog niet doet. Evt het avondeten wat later gaan geven en dan tussen z'n middagslaapje en het avondeten nog iets van een tussendoortje geven zoals een soepstengel. 
Dit was mijn schema met 8 maanden:
7.00 wakker en borstvoeding. Daarna bordje pap 200 ml. Ging niet altijd op, maar vaak wel.
Na ochtendslaapje borstvoeding en daarna 100-200 gram fruit.
Tussen de middag broodje/cracotte en water.
Na het middagslaapje een soepstengel oid.
Avondeten 200 gram groenten/vlees/aardappels. 
19.00-20.00 borstvoeding en naar bed. 
Ik heb het geluk dat m'n dochter al vanaf 9 weken de nachten doorslaapt. Ze is dus nooit wakker geworden van de honger. 
 
 
@anneeva
Na zn broodje meestal nog wel bv. Soms 2x soms 3x bv maar dat verschilt dus. Het probleem is dus dat ie best lang slaapt en niet zoals de meeste baby's vroeg wakker is. Gaat wel meestal om 19.00 slapen. Hij krijgt in de ochtend bv en een grote portie fruit (grooote eter!) en na 1 of 1,5uur slaapt ie dus zn brood en bv krijgt hij ook meestal tussen 13.30-14.30 omdat ie dan slaapt dus ik kan er geen 'tussendoortje heen proppen' als het ware. En daarna is het avondeten en pap.
 
Avondeten is ook 250-260 gram
Vlees 30 gram rijst/aardappel 35 gram en de rest groente. Hij is nooit verzadigd geweest met 200
 
Avondeten is ook 250-260 gram
Vlees 30 gram rijst/aardappel 35 gram en de rest groente. Hij is nooit verzadigd geweest met 200
 
Avondeten is ook 250-260 gram
Vlees 30 gram rijst/aardappel 35 gram en de rest groente. Hij is nooit verzadigd geweest met 200
 
Lekkere grote eter hoor. In dat geval kun je er idd weinig aan veranderen. Heel veel baby's krijgen een papfles voor het slapen. Dus dan is het bordje pap eigenlijk hetzelfde idee. 
 
Terug
Bovenaan