voedingsschema 8 maanden

Hoi hoi,

Ik geef nu sinds een weekje brood aan onze meid van bijna 8 maanden, maar ze krijgt ook nog 4 flessen per dag van 180 ml. Ik krijg het gevoel, met fruit en avondeten erbij geteld, dat ik zo'n beetje de hele dag bezig ben met eten geven!
Het schema ziet er nu zo uit:

7.uur fles
9.30 broodje (hele zonder korst)
11. uur fles
13. uur fruit
15. uur fles
18. uur groentehap
20. uur laatste fles, 210 ml met 3 schepjes pap.

Heeft iemand tips hoe ik dit verander? Of is het normaal? En welke fles kan het beste vervallen?

Bedankt alvast!
 
Hoi Lente,
Mijn dochter is ook 8 mnd.
Je mag al lang een fles weglaten hoor!
Ik zal even mijn schema geven, de tijden zijn ongeveer..
8.00 fles friso  200 ml met bambix
10.00 fruithap
12.00 fles friso 200 ml met een broodkorstje(ben ik net mee begonnen)
15.00 100 ml diksap met een halve liga
18.00 groentehap+ danoontje
20.00 fles friso  200 ml

Paar aantekeningen:
Ik ga proberen om 'smiddags de diksap te vervangen door de friso, want ze gaat om ong 19.00 / 19.30 naar bed en dan wordt ze niet meer wakker. Dan zou ik haar dus wakker moeten maken voor de fles... dat doe ik niet, ze slaapt dan de hele nacht door.
Ook moet je rekening houden dat ze per dag tussen de 500 en 600 ml melk mag, dus is het de ene keer iets minder dan geeft dat niet...en je mag deze hoeveelheid eigenlijk verdelen per dag hoe jij dat wilt.
Ik zou dus de middag fles of avond fles weglaten.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes
 
Heb ik zeker wat aan! Ik was ook al zo laat met die 5e fles weglaten, want het rare is dat ze alles netjes opeet en drinkt. Ik was er nog vergeten bij te vermelden dat ze ook nog dikspa tussendoor krijgt.
Ik zie dat jij 's ochtends pap geeft, ik denk dat ik dit zowiezo maar ga proberen, daar teert ze wat langer op en dan kan ik de middagfles eruit laten.
Bedoel jij met 200 ml friso dat je 180 water doet en 6 schepjes?

Bedankt voor je reactie!
Meer reacties welkom trouwens....
 
Hoi Lente,

Quentin is nu ook 8 maanden en zijn schema is als volgt:

7 uur bord pap: 180 cc water + 6 scheppen opvolgmelk + 7 scheppen bambix
10.30 uur fruit
13.00 uur 1 heel brood met beleg  (zonder korsten) + 120 cc water + 4 scheppen melk
's middags diksap (ga nu ook thee proberen) + eventueel een bambix koek of rijstewafel
17.00 uur 1 heel potje 8 maanden groente
18.00 uur yoghurt
20.00 uur laatste fles 180 cc water + 6 scheppen opvolgmelk (drinkt hij niet altijd helemaal op!).
En dan naar bed

Zoals je ziet krijgt hij nog maar twee volle flessen voeding en 1 keer wat minder. Dit op het advies van het CB. Zij gaven aan dat als hij 9 maanden is de laatste fles er ook af gaat en hij dus alleen nog maar 's ochtends pap krijgt en 's middags melk bij het brood.
Dit zal ook wel prettig zijn want hij valt nu al eerder in slaap maar eerder de fles doen we niet omdat dat zo dicht op zijn avondeten zit.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Rosanne
 
Hoi hoi,
Mijn dochter is nu 6,5 maanden ( erg groot en zwaar voor haar leeftijd) en volg sinds een paar weken dit schema ( kan per dag een beetje afwijken)

7:30   melk 200cc ( opvolgmelk)
10:30 liga ( 1 deel van de 2)
12:00 melk 200cc ( opvolgmelk)
15:00 klein flesje diksap
16:00 fruit ( hoeveelheid van een potje van 200gr)
18:00 groente ( hoeveelheid van een potje 200gr)
20:00 melk 200cc ( opvolgmelk)

Over een week of wat krijgt ze tussen de middag brood en zal dan wat minder drinken.
Ik laat het ook een beetje aan mijn dochter zelf over. Als ik merk dat ze geen honger heeft vind ik het ook goed. Ze geven zelf heel goed aan wat ze wel en niet willen

Groetjes Danielle
 
Hallo,

Emily is 7,5 mnnd jong en dit is haar eetptroon op het moment. Ik merk dat ze steeds minder opvolgmelk wil. Ze vind het vaste eten lekkerder.

7:15 fles 200 cc (180+6 scheppen)
9:00 thee met halve liga
11:15 1 boterham zonder korst met beleg en daarna een fles van 90 cc met 3 scheppen
13:30 diksap met fruit (1 stuk)
16:00 fles 200 cc (180+6 scheppen)
17:00 diksap/water
18:00 warm eten ong 200 gram en daarna yoghurt 100gram
19:30 naar bed

Emily haalt soms netjes de500 a 600 cc zuivel(  500 cc opvolgmelk en 100cc yoghurt). Maar soms maakt ze er een poptje van en heeft ze maar 400 cc bijelkaar op een dag, ze krijgt dan natuurlijk wel ander drinken aangeboden.

Gr Helen

 
Terug
Bovenaan