voedingsschema 8 maanden

Mijn dochter van 8 maanden die wilt nog steeds niet echt eten. Met moeite een fruitpotje. Groentepotjes vindt ze heel vies, krijg ik er echt niet in.
Ze vond dannoontje start lekker maar dat is ook van de baan.
Liga start 2 eet ze wel, dat vind ze lekker.
Voor de rest krijgt ze nog steeds elke 4 uur een fles van 200 cc met pap 2 schepjes. Dus 4 op een dag en soms wel 5 als ze s'nachts wakker wordt.( Want ze komt weer regelmatig 's nachts sinds ze last heeft van der tandjes.
Brood gaat ook nog niet echt. Wel een stokbroodje, daar sabbelt ze een beetje op.
Wie heeft er tips voor mij en wat zijn jullie schema's?
Groetjes laris
 
Hoi,

Ik heb ook een dochter van 8 maanden, Danique haar schema is;

7 uur        Papfles 180 water 6 schepjes nutrilon en 6 maatschepjes nutrix
8.30                Vers geprakt fruit banaan, kiwi, meloen met liga, aardbeien of gekookte appel
11 uur        Broodje met smeerkaas/appelstroop
12.00        Flesje diksap soms een koekje liga ofzo
15 uur        Fles 210 water 7 schepjes
16 uur          Flesje diksap
19 uur          Potje olvarit met toetje beetje fruit of danoontje kwark ofzo

Danique wou eerst ook niks eten ik ben eerst met potje olvarit begonnen om 1900 zodat ze wel honger had en dan na een paar happen als ze verder niks wou kreeg ze gewoon haar melk. Na een week at ze toch een half potje. Nu meestal 3/4 soms eet ze het helemaal op.
Ik geef haar ook verse groente, gewoon uit het vuistje, sperzieboontjes vind ze heerlijk vooral als wij ook aan tafel zitten om te eten. Ik leg de boontjes dan op het blad van de kinderstoel pakt ze ze zelf.
Verder zou ik zeggen niet dwingen komt vanzelf als ze verder goed groeit en wel haar melk drinkt zou ik me nog niet echt zorgen maken.
Ik geef trouwens 8 maanden potjes in het begin wel 6 maanden. Danique eet beter van de 8 maanden potjes.

Succes Maaike en Danique
 
Hoi,

mijn dochter Emma wou dus ook absoluut niet eten toen ze acht maanden was. Ze kreeg, net als jouw dochter, 4 voedingen van 200ml op een dag.
Wij zijn met haar via de huisarts bij de kinderarts beland omdat ze niet wou eten. Die heeft haar onderzocht en ze was verder kerngezond. Dus heeft hij ons doorgestuurd naar de logopediste. De logopediste heeft Emma op een schema voor baby's van 8 maanden gezet. D.w.z.:
's morgens vroeg: flesvoeding 200 ml
later op de morgen: bekertje drinken met een koekje
's middags: boterham met smeerkaas o.i.d. daarna flesvoeding 200 ml
later 's middags: bekertje drinken en fruit
's avonds: warme hap
voor het slapen gaan: flesvoeding 200 ml. (eventueel papfles)

We waren toen ook in 1 keer van de late voeding af.

Na 3 dagen begonnen we al verschil te merken. Ze begon ineens brood te eten en 's avonds at ze ineens groente! Wat waren we blij dat we deze stap gezet hadden. We zijn nu bijna 4 maand verder en ze lust alles. Ze eet nog steeds niet veel, maar ze eet wel gevarieerd. Alleen het drinken lukt (nog) niet. Nou, we hebben er alle vertrouwen in dat dat ook nog wel zal komen.

Misschien is dit alles een idee om eens te proberen. Wij dachten ook elke keer als ze niet gegeten had: nou ze krijgt in elk geval genoeg voedingsstoffen via haar melk binnen, dus maar een extra flesje erbij. Dat werkt dus averechts. Op een gegeven moment hebben kindjes niet zoveel voeding meer nodig omdat ze niet zo hard meer groeien. Dus dan kan er ook een fles melk af.

Niet bang zijn dat je dochter niet genoeg binnen krijgt, gewoon eens proberen. Als het na een paar weken nog niet werkt, dan kun je altijd nog weer terug naar 4 voedingen. (En dan natuurlijk wel even langs de huisarts. Misschien is er dan wel wat anders met haar aan de hand.)

Veel succes, en laat nog eens weten hoe het afgelopen is!!

Groetjes,


Ingrid
 
Hoi
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb nu sinds 2 dagen een nieuw schema en dat gaat redelijk;
19:30 Fles
9:00 stukje fruit daarna slapen
12:00 broodje + drinken
13:00 fles, daarna slapen
15:00 fruithapje +drinken
17:00 koekje + drinken
18:00 warme hap + dannoontje start
19:30 Papfles

Van de fles van 16:00u is ze in ieder geval af. Ze eet nu wel een stukje banaan 's ochtends, uit haar hand. Broodje gaat nog niet echt goed, sabbelt meer. Soepstengel van de bakker vindt ze heerlijk en sabbelt ze zo weg (een halve dan). Drinken tussendoor gaat ook nog niet echt; een paar nipjes drinken uit een beker vindt ze wel interressant maar dan komt er niet echt veel binnen. De warme hap(ligt er aan wat ik heb) maar gaat ook nog niet echt. Dannoontje start gaat er helemaal in.

En 's nachts komt ze nog wel een paar keer helaas! Gaat vanzelf wel over ( bij mijn zoontje ging hij pas doorslapen toen hij2'5 jaar was) !

Ik houd jullie op de hoogte
Groetjes eveline (mijn dochter heel larissa)
 
hoi   mijn dochtertje is ook 8mnd haar schema   is als volgt
7uur borstvoeding
10uur fruit [banaan,appel,peer]
11:30 brood met boter
daarna borstvoeding en gaat ze ongv 2uurtjes slapen
15uur diksap en soms een liga
17uur warm eten met beetje biogarde met diksap na
18:30 in badje daarna borstvoeding en op bed en dan
slaapt ze tot de volgende ochtend soms word ze nog wakker en heeft ze een natte luierer
[oja fruithapje dat deel ik dan krijgt ze de andere helft de dag erna]
en de borstvoeding van 19uur mag dr eigelijks al af maar dat wou ik nog even een weekje uitstellen
succes
 
Schema van Sem (ook 8 mnd)

6 uur wakker (uur te vroeg ivm zomer/wintertijd! pfff)
7 uur fles bambix (180 water, 6 schep nutrilon2 en 10 schepjes bambix)
Daarna weer slapen

Als Sem wakker wordt: rooibosthee (100 cc) met 50 cc halfvolle melk en een
startkoekje of liga.

12 uur een boterham met smeerkaas en wederom thee
(hiertussen vaak een slaapje)

14:30 Roosvicee

15:30 fruithapje

17:00 warme hap

18:30 uur in bad

19:00 Fles bambix en naar bed

 
Terug
Bovenaan