Voedingsschema 8 weken

Hoi,

Ik heb een dochtertje van 8 weken die sinds een dag of 3  niet meer 's nachts komt maar vroeg in de ochtend ( waar we natuurlijk heel blij mee zijn) alleen zit ik nu een beetje met het voedingsschema want ze krijgt nu dus volgens onderstaand schema te drinken maar daardoor komen we op een gegeven moment wel weer in de nacht uit

06:00                150cc
10:00                150cc
14:00                150cc
18:00                150cc
22:00                150cc

waardoor ze volgende ochtend om ongeveer 05:00 uur komt. Het lukt niet om de fles later te geven (want ze komt gewoon om de 4 uur)

Wat nu? Moet ik haar ergens een extra flesje geven want weer midden in de nacht voeden zie ik niet echt zitten..gr Femke
 
Hoi
Ik zou kiezen voor voeden op verzoek. Ze is nog maar zo klein.
dan kan je kijken hoe laat ze komt wie weet slaapt ze wel gewoon tot 7 uur?
Ikzelf had pas bij 9 maanden een mannetje wat doorsliep tot 5:30.
Gewoon beetje vroeger naar bed.
 
Hoi Femke,

Je kan ook spelen met de tijd van je laatste voeding hoor, het is niet erg als daar wat meer tijd tussen zit, dat zeiden ze in het ziekenhuis. Moet je het zelf wel trekken tot een later tijdstip natuurlijk ;)

Ik ben wel erg benieuwd hoe zwaar je dochtertje is? Ons zoontje Jelte is inmiddels 8,5 week en die zit nog op 6 flessen van 130. Ik denk dat hij nu zo rond de 4750 gram is (2 weken geleden in het ziekenhuis woog hij 4470 en aangezien ze zo'n 150 gram per week groeien...).
 
Wij hebben gekozen voor voeden op verzoek (flesvoeding).
Mijn jongste is nu 13 weken en slaapt sinds een week door.
Wij hebben ook in het begin geprobeerd haar te wekken voor een late voeding, maar dan dronk ze gewoon niet. Dronk ze een keertje wel werd ze toch om 03.00 wakker, dus dat wakker maken 's avonds had geen enkele meerwaarde.
Dus....dan ging ik maar heel vroeg naar bed (omstreeks 20.30uur) en moesten we ons zo maar behelpen met de nachtvoeding.
Ik denk dat zulke kleine baby's zich melden als ze honger hebben en dan heeft het, mijns insziens, geen zin om te gaan rekken en trekken. Dan kun je maar beter gewoon de voeding geven en daarna nog een paar uurtjes slapen.
Als ze eraan toe zijn slapen ze ook wel door (ook al duurt dat moment gevoelsmatig misschien erg lang..)
Succes en mijn advies zou zijn: maak je er niet al te druk over!
Groetjes!

 
Hoi,

Hier ben ik weer, de afgelopen 2 nachten kwam ze helaas weer gewoon voor een fles dus helaas. Rekken lukt eindelijk ook niet echt. Ik ga dus inderdaad maar gewoon op verzoek voeden en we zien wel wanneer ze doorslaapt ( ik heb nog een dochtertje die nu bijna 2 en half is en die komt ook nog gemiddeld 3a4 keer per week ( niet voor de fles hoor)

Kim woog trouwens bij geboorte 4040 gram en met 5 weken 4315 gram ( ze is 2 weken te vroeg geboren) Vrjidag moet ik weer na het consultatiebureau

gr Femke
 
Hallo Femke, gewoon geven is waarschijnlijk wel het verstandigste op dit momet.
Mijn oudste dochter (nu bijna 3) komt ook nog vaak 's nachts, voor drinken of gewoon even buurten en dan hakt het er wel in als je zo vaak wakker moet worden.
Mijn jongste (waar ik over schreef) was bij de geboorte 2580 gram en zal nu, met 13 weken, 4500 gram zijn. Ze heeft  de extra voedingen  dus wel heel erg nodig gehad.
Succes en hou moed; ooit komt het moment van doorslapen...
 
Terug
Bovenaan