voedingsschema 8 weken?

Hallo,

Wie o wie kan mij vertellen op hoeveel cc voeding je zoon/dochter zit met 8 weken.
Bink heeft nu het volgende schema:

06.00 uur 120cc + 4 schepjes voeding (135 cc)
10.00 uur ,,                 ,,
14.00 uur ,,                 ,,
18.00 uur ,,                  ,,
22.00 uur ,,                 ,,

We zitten er aan te denken om hem nu 150 cc incl. voeding te geven, omdat hij zich nu vaak eerder meldt dan 4 uur.

Groetjes de moeder van Bink

toen mijn dochter ongeveer 8 weken wa zijn we ook overgestapt naar 150 cc+ 5 scheppen.erst kreeg ze dit niet altijd opmaar iedere dag ging er iets meer in tot ze de flessen helemaalleeg dronk.
mijn motto is aanbieden kan altijd leeg drinken mag hoef je neit meer dan gooi ik t weg.

met die redenatie krijgt je kind altijd voldoende binnen. wij zijn ook al vrij snel pver gegaan naar 180 aanbieden. af en toe drinkt ze t leeg.meestal moet ik 30 cc weggooien maar ze heeft maar heel af en toe eens echt honger. ze is nu 15weken

haar schema was t zelfde als die van jouw rond deze leeftijd.

suc6 ermee gr ien

Onze dochter zat rond die leeftijd ook op 150cc , nu is ze 15 ½ week oud en krijgt ze 180cc. Meestal gaat ie leeg , maar af en toe blijft er wat over.
Wij bieden ook meer aan als ze ineens sneller gaat komen voor de voedingen.

Groetjes Xanthe

Hallo,

Ik zou gewoon een paar keer een grotere fles geven. Hebben wij ook gedaan en dan kun je zien of ze behoefte hebben aan meer.

Als ze het opdrinken dan weet je genoeg!!!

Suc-7

Hallo,

Ik ben de moeder van Jesse (7 1/2 week) en als ik jullie voedingsschema zie dan wordt ik een beetje onzeker. Ik geef nu nog borst en fles. Ons schema is als volgt:

+/- 05.00 borst
+/- 09.00 borst
+/- 13.00 borst
+/- 16.00 fles
+/- 20.00 fles

We zijn nu dus bezig met het afbouwen van de borstvoeding. Ik heb wel het idee dat Jesse meer verzadigd is van de fles dan van het borst. Ik heb hem nu al drie nachten wakker moeten maken voor zijn 05.00 uur voeding. Afgelopen zaterdagnacht heeft hij zelfs 10 uur doorgeslapen. Jesse krijgt 100 cc en heeft dan voldoende geef ik hem 120 cc dan geeft hij veel terug (zelfs door zijn neus), maar is dit  wel voldoende?????????  

Hallo allemaal,

Als je voedingsvragen hebt, zou je toch eens met het consultatiebureau moeten bellen. Zij hebben een kleine boekje van 4 pagina's dat heet  'voedingsschema voor zuigelingen van 0-12 maanden'. Daarin staat bijna per maand aangegeven wat je als richtlijn zou kunnen nemen. Je moet er bij flesvoeding in ieder geval altijd rekening mee houden dat een baby niet meer dan 1 liter flesvoeding per 24 mag krijgen.
Bij mij staat in dit schema:
6-8 weken: 5 a 6 voedingen, per fles 5x150 of 6x120 ml volledige zuigelingenmelk.
vanaf 2 maanden: 5 voedingen, per fles 150-180 ml volledige zuigelingenmelk.
vanaf 3 maanden: 5 voedingen, per fles 150-180 ml volledige zuigelingenmelk.
Natuurlijk zijn dit richtlijnen. Het ene kind drinkt nou eenmaal minder, maar als het goed groeit zal dit ook oke zijn. Maar overleg dit met je consultatiebureau. Ik heb erg goede ervaringen met ze, al lees ik ook wel van anderen het tegenovergesteld.
Dit voedingsschema is in ieder geval handig om te vragen, want dat geeft je een houvast. Weet je in ieder geval een beetje waar je van uit kunt gaan.

Succes!

Groetjes,
Marianne

Hallo, ik heb net als marianne ook zo'n boekje gekregen van het cb en ik moet eerlijk zeggen: het klopt wel hoor wat er in het boekje staat. Niet alle babies zijn natuurlijk het zelfde maar dit klopt wel hoor. Ook vertelde ze mij bij het cb dat babies 150 ml per kg mogen, dus is je baby 4kg dan geef je 150× 4= 600 ml over de hele dag en dat moet je dus delen door het aantal voedingen die je baby krijgt per dag. groetjes wilma

Terug
Bovenaan