Voedingsschema 9,5maand: dochter mag op KDV geen groente meer

Goedemiddag,

Ik was helemaal verbaasd toen ik afgelopen week op het KDV te horen kreeg dat ze de kinderen geen groente meer mogen geven. Uiteraard helemaal niet mee eens, maar ja... Nu is de enige mogelijkheid om mijn dochtertje haar groente toch te geven, dit thuis te doen, maar dus later op de dag.

Tot op heden was haar voedingsschema als volgt:
07.00 200ml melk
10.00 fruit
12.30 pap
16.30 groente
19.00 melk

De groente moet dus naar later. Maar ze moet ook over op de brood.
Hoe is jullie voedingsschema en hoeveel drinken, brood en groente krijgt jullie wondertje?

Alvast bedankt!!!!!!!!! Groetjes!!!

Mijn zoontje is vandaag precies 9 maanden. Zijn voedingsschema is als volgt:

8.00 fles
11.00 fruithap + diksap
12.30 1,5 boterham met 180 cc opvolgmelk
15.30 soepstengel, broodkorst (of zoiets) met diksap
17.00 groentehap
18.00 yoghurt
19.30 papfles

Wij geven de groentehap dus ook nog op de middag en dat is voor jullie nu het probleem. Ik weet niet hoe laat jullie thuis zijn maar als ze nou een tussendoortje krijgt in de middag kun je de groentehap misschien rond 18.00 u doen?
Weet natuurlijk niet hoe het dan met de laatste fles gaat.

Succes.

kun je niet vragen op het kdv of ze haar tussen de middag groentehapje geven.
Of ze haar nu pap voeren of groente dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
Ik heb zelf op het kdv gewerkt en het is eind van de dag vaak wel erg druk om dit soort dingen te doen.
Misschien kan ze eind van de dag nog een halve fles drinken ofzo zodat ze het vol houdt tot eind van de dag.
En dan kan je haar thuis gewoon een boterhammetje geven, ook makkelijk, kun je ondertussen gewoon eten koken/klaarmaken.
groeten martine

Ilyas is nu ook 9.5 maand en zijn schema is als volgt:

7.00 pap (bambix)
10.00 koekje, soepstengel o.i.d.
11.30 boterham + fles melk
14.30 uur fruit+ diksap
17.30 uur groentehap
19.00 fles melk

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes,
Mienetje

hoi sigrid,
ons zoontje is 10mnd en heeft  het volgende voedingsschema:

7.00u papfles (200ml melk met 4-5schepjes bambix groeipap 8mnd)

10.00u fruithap en dixap

12.00u 1 sneetje brood, 140ml melk

16.00u 180ml volle yoghurt

17.30u groentehap

18.30u 180ml melk (150ml water met 5 schepjes, was eerst 200ml melk, maar dat drinkt hij niet meer op)
Tussendoor krijgt hij regelmatig dixap en af en toe een soepstengel.

Onze gastouder geeft wel groentehapjes, dus wij hebben er geen ervaring mee. Goede vrienden van ons zitten met zelfde dilemma dat KDV geen groentehap geeft. Zij draaien laatste fles en groentehap om. Je zou ook op de dagen dat kleine naar KDV gaat, extra stukje fruit mee kunnen geven en dat laten geven op groentehap tijd. Dan kan je groentehap gelijk geven als je thuiskomt en dan wat kortere tijd tussen groentehap en laatste fles laten zitten??
Succes met het vinden van een geschikte oplossing,
groetjes mira, mama van jaap

Wat jammer zeg, dat dat niet meer kan.
Ik merk aan mijn zoontje dat hij zijn hapje niet meer eet als het te laat wordt.Gelukkig dat ons KDV het wel doet. Alle kindjes zijn daar ongeveer even oud, die zetten ze dan allemaal in stoeltjes en dan krijgen ze om beurten wat hapjes. Ziet er altijd zo gezellig uit.

Wat je zou kunnen doen is proberen de laatste fles en de groentenhap om te draaien, of idd ipv pap een groentenhap en dan 's avond als jullie thuis zijn nog een boterham.

Mijn zoontje is 10,5 maand en eet als volgt:

- 7.00 bv en 1 boterham
- 10.00 fruit
- 12.00 brood en bv
- 15.00 bv en soms een ligakoekje/soepstengel/rijstwafel of iets dergelijks
- 17.00 groentenhap en soms nog wat yoghurt
- 19.00 bv

Terug
Bovenaan