Voedingsschema 9 maanden (te veel melk?)

Hallo moeders,

Omdat ik het idee heb, dat mijn zoontje wel erg veel melk drinkt, wil ik ons voedingsschema aan jullie voorleggen. ben ook benieuwd naar jullie schema's.

6.30           boterham + bv
9.30           fruit
12.00        boterham + hele fles (180 + 6 scheppen)
15.00        koekje + hele fles (180 + 6 scheppen)
18.00        avondeten + yoghurt (of  150 + 5 scheppen melk)
20.00        bv

De fles van 15.00 uur drinkt hij  heel gulzig op.  Ik heb het idee, dat hij er echt nog behoefte aan heeft. Deze fles vervangen door  een flesje water lijkt me zelf niet zo'n goed idee.  We hebben hem trouwens bewust nog geen diksap e.d. aangeboden.  
Drinkt hij  (te) veel melk? Zitten daar nadelen aan vast?

Ik wacht jullie reactie af.

groetjes van Martine

Hoi, onze zoon is 10 maanden en heeft dit schema:

6.30 a 7.00 uur pap (180 opvolgmelk + 4 scheppen molenaars)
9.00 uur fruithap + sap
11.30 a 12.00 uur boterham met beleg en 180 ml melk
14.30 tussendoortje (kan vanalles zijn bv liga, rozijntjes,lange vinger meelkoekje etc)
                en een flesje sap.
16.30 uur warme hap + toetje
19.00 uur papfles (180 opvolgmelk + 3 scheppen rijstebloem)

die van ons heeft ook nog vrij lang de drie uur voeding gehad totdat hij hem niet meer nodig was. Ze hebben ons verteld dat ze 500 a 600 ml melk nodig hebben. We hebben dat gewoon als richtlijn gebruikt. Soms hebben ze de ene keer meer trek dan de andere keer. Je kan proberen de drie uur fles af te bouwen door er geleidelijk minder in te doen.

succes

Groetjes van Renate mv Sven

Hoi, mijn zoontje is bijna 10 maanden en altijd een grote eter geweest, dit is zijn schema.
8.00u fles 210cc (7 scheppen opvolgmelk)
10.00 fruit
12.00 boterham met diksap
14.00 fles 210cc
17.30 groentehap
20.00 fles 210cc
succes ermee! groet Helen

Hoi Roma,

ik heb jouw vraag pas aan onze consultatiebureau-arts gesteld, want mIlan houdt ook van Melk ( en ook van ander eten) zodat hij met 9 maanden 11 kilo woog. ( Dat is aan de bovenste lijn van de curve). Onze arts zei dat je inderdaad op moet passen met melk, het is heel voedzaam dus grotere kans om aan te komen, dik te worden. MAar toen ik vertelde wat Milan at vold hij dat niet overdreven.

Milan krijgt het volgende:
7 uur pap, ( zeven scheppen groeipap , 180 ml water en 6 scheppen opvolgmelk.
10.30 boterham met 120 ml melk ( 4 schepjes)
14.30  uur 180 ml melk ( 6 schelpjes)  
15.30 fruit
17.15 groente
18 uur 180 ml melk.

Vanaf 10 maanden moet er volgens het schema 1 fles vanaf. Dat is vanaf vandaag, dus ik ga eens kijken hoe het melk thee ipv melk gaat.   De arts zei overigens wel dat je moet opassen met sap ( diksap en vruchtensap, roosvisee) en koekjes. Ik weet niet of jouw kindje ook zo fors is, anders zou ik het voorlopig lekker laten gaan.  

succes
Amanda  

Hi Roma,

Mijn zoontje drinkt al vanaf dat hij 7 maanden is 3 flessen van 180 ml + 6 scheppen.
Dat wil zeggen die probeer ik te geven maar hij drinkt ze geen van alle leeg.
Hij wil soms zijn fles helemaal niet. ' s morgens verwacht je dat je kind trek heeft maar hij weigert soms zelfs zijn ochtend fles. Voor de rest drinkt hij ook heel weinig. Hij eet voor de rest wel goed.
Zo zie je dat ieder kindje weer andere behoefte heeft.
Als je kindje inderdaad niet te snel aankomt zou ik me er ook niet zo druk om maken.
De fles van 15:00 kan je wel proberen weg te laten en water of iets anders geven want hij krijgt zeker genoeg melk per dag binnen.
Mijn zoontje drinkt soms maar 300ml melk per dag en dat is eigenlijk te weinig maar ja ik krijg er echt niet meer in.

Groetjes,
Kim ( Kai 17/10/05)

hallo allemaal,
 mijn dochter word de 28ste 8maanden en dit is haar schema:

8uur  :          bord pap van 200cc melk en 7schepjes pap
10uur:          fruit
12uur:           boterham en een flesje van 100cc
16.30uur: groente
17.30             toetje
20uur:           fles melk van 200cc

tussen door heeft ze soms een lange vinger en kinderthee

succes ermee

Mijn dochter is ook 9 maand. Tot 1 jaar is de bijvoeding nog steeds bijvoeding. En de borst of fles hoofdvoeding.
Daarom geef ik mijn dochter eerst de borst en een uurtje later het andere voedsel.
Ze krijgt 's morgens een uurtje na de ochtendborsvoeding haar fruithapje. En 's middags een boterham weer een uurtje na de borstvoeding. En 's avonds warm eten een uurtje na de borstvoeding.
En tussendoor soms nog een rijstewafeltje of een soepstengel.  

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi,

Mijn zoon is 9 en halve maand en heeft ongeveer het volgende schema,

De ochtendvoeding is wisselend maar tussen

6.00 en 7.00 Bv
7.30 een boterham (ongeveer 1/2 tot 2/3)
9.30 fruit
12.00 een boterham (ongeveer 1/2 tot 2/3)
13.00 Bv
14.30 fruit (of een soepstengel oid)
17.30 warm eten
19.00 Bv
21.30 Bv

zoals je ziet zit meneer de hele dag te eten, vooral met zijn boterham kan het erg lang duren.

groet Petra

Terug
Bovenaan