Voedingsschema aanpassen naar 6 voedingen

<p style="text-align: left;">Ik heb een vraag, mijn zoontje van 4 weken zit nu op 7 voedingen per 24 uur. 830, 1130,1430, 1730, 2030, 2400 en 4 uur van 90 cc. </p><p>Zojuist bij consultatiebureau geweest. Ik kan gaan overstappen naar 6 per 24 uur. Hoe pak ik dit aan met verschuiven.. ik kan er 4 uur tussen laten zitten en afwachten hoe hij het in de nacht doet. Overdag 120cc per keer en dan in de nacht 1x 90. </p><p>Ik kom dan uit op 800,1200,1600, 2000, 2400 dan op afroep in de nacht? </p><p> </p><p>Tips zijn welkom! </p><p> </p>
 
Wij zaten op de 9 voedingen en wilden ook op 6 uitkomen. We hebben toen op aanraden van het consultatiebureau een schepje voeding (wij hebben Nutrilon Omneo) vervangen met een schepje Nutrilon Forte. Inmiddels hebben we dit zelf opgehoogd naar 3 schepjes forte (en 1 Omneo), aangezien ze weer sneller lijkt te komen. Ze krijgt nu 6 keer 120, op ongeveer de tijden die jij noemt. Ze is inmiddels trouwens 6 weken. Succes!
 
Hoi,
Mijn dochter is nu 4,5 week en zit ook al een tijd op 6 voedingen.
Overdag komt ze om de 3 a 4 uur en s’nachts om de 4 a 6 uur. 
Ik maak nu 120+4 scheppen (135 totaal dus).. jij ook? Meestal valt ze bij 110-120 in slaap en heeft ze dan genoeg denk ik.. 
 
Mag ik vragen hoeveel jou kindje weegt?
 
groetjes
 
Bedankt voor jullie antwoorden. 
Ons kindje weegt nu 3760. Hij drinkt de in totaal 130 makkelijk weg, zonder spugen. Wel wat meer lucht in zijn buik, zo lijkt het. 
 
Wel een goede tip Om af na verloop van tijd aan te vullen net de forte.. zal ik zeker in huis halen. Nu lijkt hij heel tevreden. Het schema verschuift iets met de tijden, maar loopt tot nu toe goed. 
 
Misschien een gekke vraag, maar slaapt hij overdag dan langer of hou je hem langer wakker na de voeding? Ons kleine vreetzakje van 7 weken en 4 kilo heeft nu 7 of 8 flessen met 90 a 100ml per keer wat schoon op gaat (80% is gekolfde melk). Als hij wakker wordt wil hij echt eten.
Wil ook naar 6 voedingen maar weet dus niet hoe dit aan te pakken. Vannacht 1fles van gemaakt, maar dit leidde niet direct tot langer slapen. Kwestie van volhouden met grotere flessen? Overdag zit er nu soms maar 2.5 uur tussen en kan het dan echt niet langer rekken met een speen.
 
Hoi Ydi,
fijn dat hij nu tevreden is! Dat is het belangrijkst.
Ik geef mijn dochtertje nu ook flesjes van 120+ 4 scheppen, daarbij doe ik 1/2 schepje Johannes broodpitmeel bij, omdat ze anders haar flesje binnen 10 minuten op heeft en ook niet verzadigd lijkt.
 
 
 
 
Hoi MommyTamara,  
misschien zou je de hoeveelheid voeding kunnen ophogen. Dan is hij misschien meer tevreden en slaapt hij langer. Waardoor je om de 3 a 4 uur kan voeden. Dan kom je ongeveer uit op 6 flessen per 24 uur.
Overleggen met het CB? En echt kijken naar wat jou zoontje nodig heeft! 
Ik voed op verzoek, de ene keer komt ze na 2,5 uur, maar meestal zit er 3,5 uur tussen haar voedingen. S’nachts ongeveer 5 uur
 
MommyTamara,
aanvullig op mijn reactie;
dan inderdaad grotere hoeveelheid flessen aanhouden. Als je kleintje dat op kan en zich daarbij tevreden voelt en lekker slaapt. Dan is dat oké toch? :)
 
Terug
Bovenaan