Voedingsschema's

Dag moeders

Hoe zit het met jullie voedingsschema's zo rond de negen maanden.

Tom krijgt het volgende:
6.00 fles 180 cc
9.30 stuk fruit
12.00 fles 180 cc + een boterham
15.00 fruit of koekje met wat water
16.30 warm eten met een danoontje
21.00 fles 210 met 2 scheppen rijstebloem.

Groetjes Manon

Hoi, ik ben nieuw hier, vind het een super site.

Mijn dochter (9 maanden) krijgt het volgende:

7u pap (= 200ml opvolgmelk + 7 eetlepels bambix)
10u ongeveer 80 gram fruit
13u flesje melk 165cc
14u 1/2 sneetje brood (meer wil ze niet)
15.30 uur ongeveer 80 gram fruit of een liga
17.30u groente hapje
20.30 flesje 200cc

groetjes

Jess

hoi hoi

Lynn is net 9 maand en krijgt

08.00 210 cc met 7 schep en 2 schep bambix
10.30 frui
13.00 fles 180 cc en 1 broodje
smiddags wat drinken en rijstewafel
17.00 warm eten 200 gram + toetje
18.00 naar bed tot volgende morgen 08.00

Hoi

Nick   morgen 8 maanden eet;

7.00 een boterham en daarna een fles van ongeveer 150cc opvolgmelk

tussen door fruit 1 stuks vb appel of peer of banaan .....

12 uur 1 of 2 boterhammen meestal 1 omdat ik dat genoeg vind voor zo'n uk
daarna nog ongveer 150 cc opvolg melk

Tussendoor soms een koekje met wat sap soms alleen sap.

16.00 warm eten meestal vers soms een toetje maar dat is afhankelijk   van hoeveel melk hij die dag al op heeft en hoeveel eten hij op heeft

ongeveer 20.00 uur fles van 210 opvolgmelk met nutrix die hij soms wel op eet en soms niet.

@Jessica je zou de volgorde kunnen veranderen eerst een boterham dan de melk na een volle fles melk is de behoefte aan brood minder (hoeft niet hoor is maar een tip die ik ooit eens kreeg)

Cb vindt de pap uit fles niet zo super maar ik ga 's avonds niet meer met een lepeltje zitten knoeien en hij eet goed genoeg van een lepeltje dus ik laat het lekke zo.

Groetjes Marielle

Hoi,

Evi is acht maanden en krijgt

7.30 uur pap
(slaapje van tien tot half twaalf)
11.30 flinke fruithap (twee stuks met anderhalve Liga)
15.00 fles 180 cc/6 scheppen
18.00 warme hap plus toetje (fruit of Danoontje)
19.00 pyamapapje 150 cc

Ze wil niet echt veel drinken tussendoor, maak me er wel eens zorgen om, maar gelukkig heeft ze er zelf geen last van.
Vaak krijgt ze 's middags nog en stukje brood of een Liga. Ze wil alleen nog steeds geen stukjes eten..

Groetjes

Hoi Jessica

Tom eet sinds kort pas een hele boterham. Ik heb altijd begrepen dat de flessen het eerste jaar nog het belangrijkst zijn. Dus ik denk niet dat je eerst een broodje moet geven en dan pas een fles. Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat kinderen tot het eerste jaar drie flessen moeten hebben.

Groetjes van Manon

Hoi Manon

Wil even reageren Nick krijgt ook de juiste hoeveel heid melk binnen per dag, en ik heb die tip van het cb gekregen.
Omdat onze dochter geen brood wilde eten.

Het was als tip bedoelt waar ik veel aan heb gehad.

Groetjes Marielle

Hoi Marielle,

Mijn dochter Lisa slaapt meestal tussen haar fruithapje en haar flesje voor de lunch.
Zij weigert eigenlijk pertinent om melk uit een fles te drinken als ze klaarwakker is (uit een beker drinken moet ze nog leren), maar ik heb ontdekt dat ze wel melk wil (niet altijd hoor) vlak nadat ze geslapen heeft. Daarom geef ik haar eerst een fles en later brood (met jam).

Ik denk hetzelfde over als Manon, dat melk toch wel de basis is in het eerste levensjaar.
Daarbij krijgt Lisa haar voedingsstoffen wat in brood zit wel binnen omdat ze 's ochtends pap krijgt.

groetjes,

Jess

Terug
Bovenaan