Voedingsschema baby 11 maanden

<p>Hoi, </p><p>Ik vroeg me af wat jullie voedingsschema is voor jullie baby's van 11 maand. Het schema van onze dochter is als volgt:</p><p>07.00 fles 180+6</p><p>10.15 fruithapje</p><p>11.30/12.00 1 broodje</p><p>12.30/12.45 fles 180+6</p><p>15.00/15.30 fruithapje</p><p>17.00 groentehapje</p><p>19.00 papfles voor het slapen. </p><p>Tussendoor drinkt ze ook water en af en toe krijgt ze een maisvinger. </p><p>Wanneer zijn jullie gaan afbouwen naar 2 flessen ipv 3? Ze drinkt die van half 1 gewoon helemaal op. Moet ik 2 broodjes gaan geven ipv 1 broodje en een fles?</p><p>Tot nu toe gaven wij groente uit een potje (geen commentaar aub) hoe en wat kan ik haar geven wat ik zelf kan maken? T cb zei kijk maar op voedingscentrum maar vind t allemaal zóó vaag. </p><p>Bedankt alvast. </p>
 
Vandaag is onze kleine jongen precies 11 maanden ? 
Ons schema ziet er als volgt uit:
7.00 210+7 bord pap
9.00 fruithap (gaat meestal niet op)
12.00 2 boterhammen pindakaas + soms een gekookt ei
15.00 watermeloen eten met mamma
17.30 avondeten + toetje van 2 flinke eetlepels kwark/yoghurt met daardoor evt. Restant fruithap
18.15 150+5 fles voor slapengaan.
Kijk eens op smikkels.nl daar staan heel veel leeftijdsgeschikte recepten, kun je daar je inspiratie vandaan halen! Ik heb bij de Hema bakjes van 0,25l gehaald en maak dan gelijk heel veel en vries alles in, ideaal!
Ik probeer al een tijdje iedere 10 dagen 30cc af te bouwen zodat ik met een jaar rond die 300cc zit en over kan stappen op gewone melk 
 
Hoi! Wij gingen naar 2 flessen door de fles na de lunch eruit te gooien en meer brood en thee aan te bieden. Zoals je zelf al oppert. Je kan ook de ochtend fles doen en in plaats daarvan brood of yoghurt aanbieden met wat thee of water. Zelf vond ik de ochtend fles een heerlijk opstart momentje! 
Er is tegenwoordig niks mis met potjes. Het is fijn dat ze bestaan! Zelfs het cb zegt dat het prima is. 
Voor het zelf maken vooral niet te moeilijk denken. Je dochter mag heel veel van hetzelfde eten als jij zelf. Alleen letten op dat je er geen zout in doet (of kant en klare pakjes gebruikt wat zout bevat). Onze dochter vond en vindt gekookte bloemkool met aardappel wat jus en gehaktballetje helemaal het einde. Lekker prakken en ze schuift hele borden naar binnen. Maar ook gewokte groente met rijst of bami en kip of ei. Beetje fijner maken. Op smaak brengen met beetje oosterse kruiden en beerje verse peterselie bijvoorbeeld. Ik schep het voor haar alvast eruit en voor onszelf doe ik nog een beetje sojasaus er door heen. Verse kruiden zijn vaak minder scherp dan poeder kruiden.  Voor italiaanse gerechten  heb ik een oregano, basilicum en tijm plantje staan. Heerlijk met groente en tomatenblokjes. 
Het boek opperdepop of 500 baby en peuter gerechten kunnen inspiratie bieden. Maar ook op pinterest staan genoeg leuke gerechten waar je zelf ook van mee kunt smikkelen! 
En ik maakte van succes gerechten en beetje meer voor in de vriezer. Als wij dat een keer iets wilden eten wat niet zo geschikt was voor haar gaf ik dat of een potje.
Succes!!
 
Hier ook net 11 maanden geweest. Die van ons dronk de middagfles ook nog goed op, maar wij geen nu in zijn beker halfvolle melk ongeveer 100ml. 
Schema is nu:
Rond 8.30 180ml fles met granen
10.30 fruit en water/thee (meestal hoeft hij maar 3 slokjes)
11.00-13.00 slapen
13.00 brood (soms nog cracker erbij) en beker (munckin) half volle melk
15.00 tussendoortje (soepstengel, cracker) en water/thee
16.00-17.00 slapen
17.30 avondeten en als wij gegeten hebben yoghurt
20.00 180ml fles met granen.
 
Hier ook net 11 maanden geweest. Die van ons dronk de middagfles ook nog goed op, maar wij geen nu in zijn beker halfvolle melk ongeveer 100ml. 
Schema is nu:
Rond 8.30 180ml fles met granen
10.30 fruit en water/thee (meestal hoeft hij maar 3 slokjes)
11.00-13.00 slapen
13.00 brood (soms nog cracker erbij) en beker (munckin) half volle melk
15.00 tussendoortje (soepstengel, cracker) en water/thee
16.00-17.00 slapen
17.30 avondeten en als wij gegeten hebben yoghurt
20.00 180ml fles met granen.
 
Hallo,
hier zitten we op ongeveer zelfde schema als jullie, onze zoon is nu 10,5 maand.
wij zijn aantal weken geleden met de papfles geswitcht van s avonds naar s ochtends en dat ging hier prima.
wij hebben ook altijd potjes gegeven, zijn sinds een maand overgestapt naar met de pot mee eten waar kan. Als het niet geschikt is voor hem krijgt hij nog steeds een potje hoor.
wij zijn toevallig vd week bij cb geweest en daar gaven ze volgende advies, als ze nog graag een fles willen voordat ze naar bed gaan geen probleem. Doe dan tussen de middag geen fles maar thee/water. 
 
Mijn dochter is net 10 maanden en we zitten eigenlijk al een tijdje op 2 flessen (of 2 halve en 1 hele). Volgens het CB 'moeten' baby's rond 9/10 maand nog zo'n 400 ML aan melkproducten krijgen (incl. een toetje evt. maar die geven wij niet) dus dat ben ik maar gaan volgen. Eerst 's ochtends en 's avonds een fles van 180+6 (ochtend met pap) en verder water/thee te drinken. Echter bleek m'n dochter flink te spugen van de pap en geven we nu 's ochtends een broodje. Omdat ik 180+6 samen met een heel broodje wat veel vind, hebben we de fles verdeeld. Ons schema zit er nu als volgt uit:
7.00 1 broodje (met boter/appelstroop/pindakaas oid) met 90+3 in een bekertje
9.30 een fruithapje van meestal 2 stuks fruit (+thee/water)
11.30-13.00 (ergens daar tussen, afhankelijk van haar slaapje) weer 1 broodje en 90+3 in een bekertje
's middags een keer wat 'lekkers' zoals een maisknabbel/cracker oid (+ thee/water)
17.00 warm eten (+thee/water)
18.30 fles 180+6 en dan naar bed
Ik heb zelf een beetje het gevoel alsof ik dr soms 'vol aan het proppen' ben maar ze lust alles erg graag en doet het er goed op. Volgens het CB/de diëtist (waar we bij zitten vanwege KMA) is dit prima. Maar elk kindje verschilt natuurlijk. Volgens mijn moeder was ik zelfs bijna 2 toen ik 's avonds nog een fles kreeg. 
 
Haihai, mijn zoontje is 10.5 maand en dit is zijn voedingsschema:
8.30 1 boterham met roomboter (eet mmeestal de helft op) rooibosthee (80-100cc) en 100cc yoghurt)
11.00 200cc fruit met een bekertje water. Drinkt wisselend hiervan, soms veel en soms maar een paar slokken
12.00 slapen
14.00 180cc pap van opvolgmelk met een bekertje water, waar hij ook soms veel en soms maar klein beetje van drinkt
16.30 koekje en drinkt daarbij meestal 120cc kamillethee
18.30 200-230 avondeten (soms vers en soms potje... ligt eraan wat we zelf eten) en drinkt wat water
Tussen 19u/19.30 een toetje (100cc)
Mijn zoontje wilt geen flessen (heeft een aversie) en weigert sinds kort de avondfles ook helemaal. Dus nu geven we hem daarvoor in de plaats een toetje..
 
 
Terug
Bovenaan