Voedingsschema baby 6 maand, graag tips

<p>Hi mamas,</p><p>ik struggle een beetje met de voedingsschema van mijn zoontje. Hij is net 6 maand geworden en leert pas wat vast voeding eten (laat begonnen want hij was prematuur geboren, 6 weken te vroeg) nu snap ik niet zo goed wanneer ik hem het best zijn groentjes kan geven, wanr dit moet op den duur natuurlijk 'n voeding vervangen. Ook vraag ik me af wanneer ik fruit kan geven.</p><p>schema nu:</p><p>rond 6:00 flesje 150 ml</p><p>10:00 flesje 150 ml</p><p>14:30 flesje 150 (moet ik deze vervangen vast voeding? En wat moet ik geven groentjes of fruit) ik zie dat iedereen dat anders doet namelijk.) </p><p>18:30 flesje 180 ml</p><p>22:30 flesje 180 ml</p><p>Graag wat tips! :) </p>
 
Je kindje is verder goed op gewicht? Ik zou de fles van 10.00 weglaten en hem dan fruit geven en wat water. Rond 11.00 á 12.00 een volle fles. Met een maandje of 8 (wanneer je kindje er aan toe is) mag hij brood gaan eten. Die tweede fles geef je dan na zijn bood.
Tussen de middag zou ik hem nu nog zijn fles geven maar die zal er over een paar weekjes ook vanaf gaan. Je kan dit dan vervangen door een beker water en een broodkorst of soepstengel bijvoorbeeld.
Aan het einde van de middag rond 16.00 á 17.00 kan geef je hem zijn groente hap. Dit is afhankelijk van het derde slaapje (hapje er voor of erna) wat hij waarschijnlijk nog heeft. En dan voor dat hij naar bed gaat geef je hem nog een flesje. Zodra hij goed en wel zijn groentehap eet kan je die fles van 18.30 vervangen door yoghurt. 
Die late fles van 22.00 zal hij waarschijnlijk niet meer nodig hebben. Maar onze jongste kreeg die rond 6 maanden nog wel. Baby's zijn fysiologisch gezien rond de 9 maanden in staat om de klok rond te slapen zonder voeding. Dus als hij die fles van 22.00 nog wil, lekker geven zou ik zeggen.
Mijn zoontje is nu 11 maanden. Onze dag is vanaf dat hij een maand of 7,8 is als volgt:
6.30 wakker (soms een uur later dan verschuift alles wat)
7.00 fles 180/6 en 1 boterham 
8.30 naar bed 
10.00á10.30 fruit en water
12.00 2 boterhammen en 1 halve fles 
13.00 á 13.30 naar bed 
15.00 water (soms een soepstengel o.i.d., niet altijd wat op den duurde merkte ik dat hij zijn hapje niet meer op kreeg )
17.00/17.30 eten en yoghurt  ( eerst kreeg hij zijn hapje nu eet bij veelal met ons mee. Op de opvang krijgt bij vaak wel rodn 16.15 16.30 al zijn hap.
18.30 19.00 naar bed. Hij krijgt nog een volle fles maar eigenlijk mag die worden afgebouwd alleen hij vindt hem nog zo lekker ?
 
6.00 fles
9.00 fruit
11.30 brood oefenen
12.30 fles
15.30 cracker, cracotte ofzo oefenen
17.00 groente
19.30 fles

Vanaf zo'n 6 a 7 maanden gingen we over op 3 flessen, netjes verdeeld over de dag (steeds zo'n 6 uur ertussen) Zo heb je veel meer ruimte in de dag om ze fruit en groente en brood te laten eten. Vanaf 7 maanden ging brood echt goed en kregen ze ook wat yoghurt na het avondeten.
 
En als hij dan nog wakker wordt voor een 4e voeding laat in de avond of nacht, prima. Hier hadden ze ook geregeld nog wel een nachtvoeding op die leeftijd. Maar wakker maken om 22.30 heb ik nooit gedaan, zelfs niet toen ze heel klein waren. Ze lieten het wel horen als ze honger hadden en of dat dan om 22.00 of 2.00 was, maakte me niet zoveel uit.
 
Terug
Bovenaan