voedingsschema baby 6 maand

Hey meiden,
Eigenlijk heb ik een vraag over een voedingschema voor mijn dochtertje van 6 maanden,mijn dochtertje krijgt sinds een poosje nog maar 3 flessen,nu krijgt ze dus tussen 12.00 en 17.00 geen fles meer(om 17.00 warm eten,19.00 pas weer een fles)
Wat kan ik haar behalve drinken nog meer geven in die tussenliggende periode???
En mischien weten jullie ook wanneer het verstandig is om met brood te beginnen?
Of hebben jullie een voorbeeld schema voor een baby van 6 maand?

Liefs,Ramona

Hoi Ramona,

Tussendoor mag je dochtertje slappe thee, (sterk verdunde) diksap, of gewoon water drinken. als een zuigeling van ongeveer 6 maand ongeveer 800cc vocht per dag binnen krijgt is dit zeker voldoende. (en daar zit je al snel aan, in de fruithap zit ook het één en ander aan vocht en je geeft nog drie flessen..)
met een stukje brood(korst) mag je vnaf 6 maand ook gaan oefenen.
een evt. schema van een 6 maanden oude zuigeling kan zijn:
+/- 7.00 uur: flesvoeding of bortsvoeding
+/- 10.00 uur: fruithap
+/- 12.00 uur: flesvoeding of borstvoeding (evt. stukje brood)
+/- 17.00 uur: groentehapje
+/- 19.00 uur: flesvoeding of borstvoeding

eventueel kan je de fles van s'ochtends en s'avonds mengen met wat rijstebloem. dan heb je een pap fles en dat vult vaak iets beter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
succes ermee!

groetjes, Karlijn

Halloo,
Mijn zoon is nu 6 maanden en hij heeft het volgende schema:
7 uur 200 melk + 5 schepjes nutrix
10:00 240 melk
12:00 fruit (appel en peer of appel met stukje banaan gepureerd)
15:00 240 melk
18:00 150 gr groenten (incl kleine aardappel of wat rijst)
19:00 240 melk + 2 nutrix

Hij drinkt nog vrij veel melk, maar aangezien hij erg lang is en in verhouding niet zo dik, kon het volgens het cb prima. Ik denk dat het voor elk kindje dus anders is. Diksap vonden zij niet echt nodig in ons geval. Met brood moesten we nog maar wachten tot 7 maanden, maar ik heb ook gelezen dat je vast droge korstjes kuntgeven. Ook vlees was nog niet nodig. Dit zit echter wel in veel potjes. Het is ook geen probleem als ze dat krijgen.

Succes ermee.

mijn zoon is ook net 6 maanden en hij krijgt

7 uur 210 cc water, 7 schepjes nutrilon
10 uur fruithap (klein potje, helft grote pot of zelf gemaakt)
11 uur 180 cc water, 6 schepjes
15 uur 180 cc, 6 schepjes
18 uur groente hap (klein potje, helft grote pot of zelf gemaakt)
19.30 210 cc, 7 schepjes, en nutrix

maar ik wil ook minder melk gaan geven, en hij drinkt ook alle flessen niet op, dus binnenkort zal er wel een fles vanaf vallen. geef tussen door ook wel is water, thee of diksap. volgens het cb is dat meer voor het oefenen dat dan het nodig is.

ze mogen trouwens wel meer vocht, het gaat er alleen om dat ze niet meer dan 1 liter melk krijgen (ivm niertjes)

Toevallig: mijn zoontje heeft precies hetzelfde scheam als dat van Anoniem hierboven.
Sinds een paar dagen probeer ik brood met wat margarine erop. Dit vindt hij erg lekker en eet dan de hele boterham (zonder korstjes) op!
Dan drinkt hij ook wat minder van zijn 11-uur fles.
Hij is 6,5 maand oud.

Terug
Bovenaan