Voedingsschema baby 6 maanden

Beste allemaal,

Ik zie dat er meerdere topics bestaan over dit onderwerp, maar ik ben toch erg onzeker over mijn eigen schema en hoor graag of jullie adviezen/ideeën hebben of dat het, voor nu, gewoon goed is zo.

Onze dochter kreeg, voordat de oefenhapjes geïntroduceerd werden, drie flessen van 180cc en één fles van 240cc voor het slapen gaan. Sinds ze hapjes krijgt, merk ik aan haar dat ze overvol zit met die grote flessen erbij, dus ben ik op eigen initiatief het volgende schema gaan hanteren:

8 uur: fles 150cc
10 uur: vers fruit/half potje fruit met wat slokjes water
12 uur: fles 180cc (nog geen brood erbij, omdat ik bang ben dat ze de fles van 16 uur niet meer lust..)
16 uur: fles 150cc
17 uur: paar kleine hapjes warm eten
19 uur: fles 240cc en door naar bedje

* Meestal drinkt ze de flesjes leeg, maar ik moet soms ook behoorlijk pushen.

Ik heb al eerder overwogen om de fles van 16 uur te laten vallen, maar omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten en drinken uit een tuitbeker nog niet voldoende beheerst wordt, komt ze bij lange na niet aan genoeg vocht als ik dat zou doen.

Onze dochter is nog nooit een grote drinker geweest (behalve gedurende de paar weken voordat we oefenhapjes gingen geven. Ik was hier ook zo blij mee en toen kwamen de hapjes..) en opdringen werkt echt averechts. Tegelijkertijd voel ik bij mijzelf de enorme verantwoordelijkheid om haar voldoende vocht en voeding aan te bieden en ervoor te zorgen dat het haar aan niets ontbreekt (dat hoort ook bij een mama, toch :)), alleen leg ik de lat voor mezelf zo hoog dat ik veel druk en spanning voel en dit voelt zij ook.

Herkent iemand dit? Ik hoor graag hoe jullie het aanpakken :).

Alvast heel erg bedankt!

Liefs R
 
Je doet het goed hoor! Zolang je kindje tevreden is,is het goed.

Ik zou zelf de flessen nog niet schrappen of minderen, gewoon aan blijven bieden en kijken wat ze ervan neemt

Mijn dochter zat met 6 mnd op 4x 180 en een heel potje fruit en een heel potje groenten en flessen minderen hoeft pas rond 8mnd.

In de potjes zit ook echt wel wat vocht en gewoon water aan blijven bieden dan komt het echt goed.


 
Terug
Bovenaan