Voedingsschema baby 6 weken

<p>Hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Mijn kleintje van 6 weken kan er tot de middag 4uur tussen laten zitten met zijn flesvoeding, maar vanaf zijn flesje van 5uur komt hij vaak al om de 2 a 2,5uur waardoor ik s avonds vaak nog 3 flesjes moet geven (5uur/half8/half11)! Het rekken van deze flesjes lukt ook echt niet. Hij krijst dan echt van de honger. Ik doe er al 10ml meer water bij, maar dat lijkt niet te helpen. Ik wil proberen een ritme te krijgen gedurende de dag waardoor er elke keer rond de 3,5 a 4uur tussen zit. Maar hoe?</p>

Jouw kleintje wilt 's avonds clusteren. Dit is makkelijk met bv, dan is het gewoon aanleggen. Bij kv is het een stuk lastiger. Je zou de hoeveelheid van een normale fles, kunnen verspreiden over die drie flessen. Kijken of de kleine daar ook tevreden mee is. En de kleine lekker bij je houden op die momenten. Clusteren doen ze vooral om zich geborgen te voelen.

Mijn dochter is bijna 4 maanden en drinkt nog steeds iedere 3 uur :) Ze wil ook niet echt meer drinken per fles waardoor ze langer door kan daarna. In het begin had ze ook dat ze 's avonds echt ging clusteren, dan was het rond onze etenstijd huilen, huilen, huilen, en was niks goed, behalve drinken. Maar daardoor kon ze daarna wel wat langer zonder voeding. Dat is overigens nu wel redelijk voorbij, maar komt ze s nachts weer vaker. 

Terug
Bovenaan