Voedingsschema baby 7 maanden

Hier gingen we met 7.5 maanden over naar 2 dutjes ipv 3, en 3 flessen ipv 4. Het schema werd toen zo:

7.00 fles 180
9.15 fruit en dixap
9.30-11.00/11.30 slapen
11.30 brood
12.30 fles 180
13.30-15.00/15.30 slapen
15.45 cracker en dixap
17.00 warm eten en beetje yoghurt
19.00 fles 180
19.30 slapen
In de nacht vaak nog wel 1 voeding op verzoek.

Rond de 7 maanden zit de overgang naar 2 dutjes en zo vervalt 'automatisch' de fles elke 4 uur, omdat je anders niet echt uitkomt met de slaapjes en voedingstijden. En ze gingen Hier echt beter brood eten als ik eerst brood gaf om 11.30 en de fles een uurtje later. Ik gaf de fles bewust om 7.00/13.00/19.00 zodat er steeds zo'n 6 uur tussen zat.
 
Onze dochter is een vroege vogel. Met 7 maanden dus nog steeds 3 dutjes/4 flessen. Met 9 maanden werden het er pas 2. 
Bij wakker worden de fles 180+6
Na eerste dutje 1 stuk fruit + fles 150+5
Voor tweede dutje een boterham met beleg, zonder korstjes. 
Na 2e dutje een fles 150+5 en evt een klein tussendoortje. 
Na 3e dutje mee eten met ons. Incl koolhydraten en eiwitbron. 
Voor bedtijd een fles 150+5
En een fles rond 23 uur 150+5
Onze dochter hield toen erg van een fles of wat anders te eten direct als ze wakker werd. Heeft best lang zo geduurd. Slapen een tijdje na het eten was niet zo'n probleem. Niet alle kindjes zijn zo. Soms is vlak voor het slapen juist fijn. 
En de melk liep hierna met zeker een fles per maand snel terug. Met 8 mnd de late avondfles eraf. 9 maanden 3 flessen. 10 maanden een ontbijt boterham of havermout erbij, waarna ze rond 11 maanden de bedtijdfles steeds meer liet staan. Met 12 mnd zat ze op 2 flessen. 1 in de ochtend en 1 in de loop van de middag, en dan als lunch 2 boterhammen plus groenten/extra fruit/ei. En dat drinkt ze nu nog steeds van gewone melk uit een bekertje. 19 mnd inmiddels. Ze heeft ook sinds een maand of 10 in de loop van de middag echt wel een substantieel tussendoortje nodig, omdat we nu wel vroeg lunchen. Ze redt het gewoon niet op een cracker tot het avondeten. 
 
 
Dankjewel voor je reactie! Hier kan ik wel wat mee! Ik kom inderdaad niet lekker meer uit met om de 4 uur een voeding omdat ze sinds kort ook stukjes brood krijgt en 2 slaapjes heeftook merk ik dat ze de flessen niet helemaal meer leegdrinkt dus zodoende heb ik ook het idee dat er best een fles af kan nu ze meer vast eten krijgt.
 
Terug
Bovenaan