Voedingsschema baby 8/9 weken

Hoi! Ik raad je aan om het schema van je kindje te volgen! ;) Een beetje flauw, maar het is wel zo. Elk kindje is zó anders..
8 weken is nog zo jong en ze slapen nog zo veel.. het komt er dan gewoon op neer dat je na elk slaapje een fles kunt aanbieden (of borst). 
 
Wat Billie zegt, wij hadden ook geen schema. Wel probeerden we een beetje een vast ritme aan te houden voor onszelf betreft volgorde. Luier, borst, spelen, knuffelen, slapen. Maar dat ritme werd heel vaak in de war geschopt ??

Zelfs nu ze bijna vijf maanden is volgen we háar volledig. Voedingen proberen we om de 3 a 4 uur aan te houden en die tijden wisselen afhankelijk van de tijd dat ze wakker wordt ☺️
 
Ik voedde ook volledig op verzoek, dus geen schema. Hetzelfde met slapen: ook op verzoek. 
Probeer de honger en slaapsignalen van je kindje te gaan ontdekken! ik hoorde het op een gegeven moment aan de manier van huilen/jammeren. Andere hongersignalen: smakken, op het vuistje sabbelen.
Slaapsignalen waren hier: ook een bepaald huiltje (net even anders dan het honger-huiltje), warme handjes, gapen, oogjes wrijven, aan oortjes zitten. 
Succes!
 
Met een week of 8? Idd lekker je kind volgen. Flesjes/borst wel proberen steeds zo'n 3 uur ertussen te laten, zo drinkt je kindje volledige voedingen. Ga je elke 2 uur voeden kom je in zo'n cirkel waarin je kindje continu halve voedingen drinkt en dus weer na 2 uur honger heeft.

Tussen alle voedingen door zal er geslapen worden, maar of dat in bed of op schoot of in de wagen is, is totaal niet belangrijk. En soms zal dat 30 minuten zijn en soms 2 uur. Zo werken baby's ;)

En of je de luier voor of na een voeding verschoont en of je 'speelt' voor of na het slaapje is totaal niet relevant. Ik heb dat echt nooit gesnapt. De voedingen elke 3 uur waren leidend voor me en daar tussenin werd dus ergens geslapen. Spelen, wandelen, op pad gaan en verschonen gebeurde wanneer dat uitkwam.
 
Als je je productie op peil wil houden dan moet je er niet perse 3 uur tussen willen laten. Het maagje van pasgeborenen is klein en als je bv geeft is dat licht verteerbaar. En willen ze sneller weer wat. Je eet zelf ook niet precies om de 3 uur. Ook is borst meer dan voeding (ook troost nabijheid) . Volg je kind ook juist met voedingen. Fles en borst is niet vergelijkbaar. En elk kind is anders.
 
Ons kindje dronk omdat de heel veel sliep op die leeftijd elke 4 uur. Maar al gauw werden de slaapjes korter en wilde ze vaker drinken. We zijn haar toen gaan volgen. Beetje na elk slaapje wat drinken.
 
Nou hier ZEKER een voedingsschema met borstvoeding bij onze meid van 8.5 week. Dit doen we nu vanaf dat ze 6 week was volgens mij.
08:00 voeding
12:00 voeding
16:00 voeding
20:00 voeding
00:00 voeding
hiervoor gekozen omdat onze dame anders elke 1,5 uur aan de borst lag, ik kreeg gigantische overproductie en zij spuugde alles onder, sliep niet meer, ik daardoor ook niet, zij huilde veel, ik daardoor ook etc. Heel fijn dat het voor andere borstvoedende moeders en baby's werkt om op verzoek te voeden, maar hier bracht het alleen maar stress. Als ik dit schema niet was gaan volgen was ik gestopt met borstvoeding. Nu vind ik het nog te doen.
Inmiddels is mijn productie op haar afgestemd, drinkt ze elke 4 uur goed, en vraagt ze tussendoor niet steeds om voeding. Ze slaapt nu ook weer goed. ik vind het belangrijk dat ze in de middag lang slaapt en in de avond vanaf 9 uur tot 12 ook een lange ruk maakt en na de voeding van 00:00 slaapt ze door tot ongeveer 07:30. tussen alle andere voedingen doet ze korte slaapjes van een uurtje, soms langer, soms minder. maar dat bezorgt me nu geen stress meer omdat ze nu als ze wakker is ook gewoon lekker vrolijk is in plaats van altijd hongerig of aan het kotsen :p  

ik zeg erbij: als ze slaapt op een voedmoment, laat ik haar wel eens een kwartiertje langer slapen, maar niet langer dan een half uur.
en wanneer ze eerder komt, komt ze ook wel eens een kwartiertje of half uurtje eerder. geen probleem. maar alles daarvoor is geen honger maar iets anders. krampjes of een dwars liggende boer etc.
doe wat werkt voor jou
 
Terug
Bovenaan