Nou hier ZEKER een voedingsschema met borstvoeding bij onze meid van 8.5 week. Dit doen we nu vanaf dat ze 6 week was volgens mij.
08:00 voeding
12:00 voeding
16:00 voeding
20:00 voeding
00:00 voeding
hiervoor gekozen omdat onze dame anders elke 1,5 uur aan de borst lag, ik kreeg gigantische overproductie en zij spuugde alles onder, sliep niet meer, ik daardoor ook niet, zij huilde veel, ik daardoor ook etc. Heel fijn dat het voor andere borstvoedende moeders en baby's werkt om op verzoek te voeden, maar hier bracht het alleen maar stress. Als ik dit schema niet was gaan volgen was ik gestopt met borstvoeding. Nu vind ik het nog te doen.
Inmiddels is mijn productie op haar afgestemd, drinkt ze elke 4 uur goed, en vraagt ze tussendoor niet steeds om voeding. Ze slaapt nu ook weer goed. ik vind het belangrijk dat ze in de middag lang slaapt en in de avond vanaf 9 uur tot 12 ook een lange ruk maakt en na de voeding van 00:00 slaapt ze door tot ongeveer 07:30. tussen alle andere voedingen doet ze korte slaapjes van een uurtje, soms langer, soms minder. maar dat bezorgt me nu geen stress meer omdat ze nu als ze wakker is ook gewoon lekker vrolijk is in plaats van altijd hongerig of aan het kotsen
ik zeg erbij: als ze slaapt op een voedmoment, laat ik haar wel eens een kwartiertje langer slapen, maar niet langer dan een half uur.
en wanneer ze eerder komt, komt ze ook wel eens een kwartiertje of half uurtje eerder. geen probleem. maar alles daarvoor is geen honger maar iets anders. krampjes of een dwars liggende boer etc.
doe wat werkt voor jou