Voedingsschema baby 9 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn zoontje is vandaag 9 weken oud. Nu ben ik op dit moment erg zoekende naar een juist voedingsschema. Sinds gister ben ik begonnen 4 uurtjes tussen de voedingen te laten in plaats van 3. Hij dronk dan 6x150 ml om 9.00, 12.00, 15.00, 18.00 en zijn laatste weer om 21.00. In de nacht kwam hij dan meestal tussen 3.00 uur en 4.00 uur.</p><p> </p><p>Sinds gister probeer ik er 4 uur tussen te laten. Gisteren waren de tijden 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en in de nacht kwam hij rond 1.00 en toen weer in de ochtend om 7.00 gegeven. Omdat het nu 5 voedingen zijn geef ik hem 180 ml en dit drinkt hij meestal op.</p><p> </p><p>Ik heb alleen het gevoel dat hij behoefte heeft aan 6 voedingen en dan 180 ml. Is dit te veel op een dag? Ik zat er ook aan te denken om sommige flesjes 150 ml te doen en sommige 180.</p><p> </p><p>Heeft er iemand advies of tips?</p><p>Ik zat namelijk te denken aan de volgende tijden, want die werken eigenlijk voor ons het beste: 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 20.00. Maar als hij dan ook nog in de nacht komt krijgt hij 6 voedingen.</p>

Geven wat je denkt wat de baby nodig heb
Ik voede  op advies maar wel na 3 uur dus kwam hij precies na 3 uur gaf ik hem liet hij 4 uur tussen ook goed die van mij had voor nacht veel meer nodig dus gaf geef ik 220 water 7 scheppen word 250 nu komt die ook de nacht niet meer na 5 maanden. Hij had blijkbaar meer nodig  kijk naar je kind de cb zei zo dat is veel wat je deed ik zei ja klopt maar dat heeft die nodig ze kunnen zeggen wat ze willen maar kijk naar je kind. Als jij denkt hij heeft 6 flessen nodig geef  je 6 flessen als je denkt hij wil doorslapen maar heeft honger verhoogd je avond fles zal ik zeggen en kan je gewoon op 5 flessen blijven 

Hoi Rachel, 

In de eerste weken veranderd het voedingsschema altijd nog zoveel. Wij gaven rond de 9 weken ook om de 4 uur en in de nacht wanneer ze dit zelf aangaf. We begonnen wel elke dag om het zelfde tijdstip (in ons geval 7u). 
Soms als ze pas later in de nacht kwam voor de voeding dronk ze niet helemaal de voeding van 7u op. Maar het hielp ons wel met sneller doorslapen in de nacht omdat we het gevoel hadden dat ze ook wist dat om 7u de dag begon. 

Ik zou gewoon geven, als hij het opdrinkt dan is het toch goed. Je merkt vanzelf als hij laat staan of teruggeeft dat het teveel is. Hoe zwaar is je kindje? 

Hoi, 

onze baby is nu dik 8 weken oud. 
Onze baby drinkt nu 6 keer 135 cc. 
Ik denk dat het heel verschillend is per baby wat ze nodig hebben. Onze zoon krijgt zijn laatste fles om 23 uur savonds en slaapt dan tot 6 uur sochtends. Wat ervoor zorgt dat overdag er soms 3 en soms 4 uur tussen flessen zit om aan de 6 voedingen te komen. Toch merk ik erg bij onze baby dat hij minstens 1 fles vaak niet zoveel drinkt net of hij aan 5 flessen ook wel genoeg zou hebben. 
Ik merk dat ik ook elke keer erg zoekend ben naar hoe delen we de fles in en heeft onze zoon wel genoeg voeding. 

maar in jou geval zou ik lekker 6 voedingen geven als hij daar behoefte aan heeft, het is ook vervelend als jullie baby honger blijft houden. 

Terug
Bovenaan