Voedingsschema baby ruim 8 maand

<p>Hallo lieve moeders,</p><p>Ik zit met een vraag. Ik twijfel namelijk of mijn zoontje niet teveel opvolgmelk krijg</p><p>zijn voedingsschema nu is ong :</p><p>7:30 uur: 180 cc + 2 scheppen Bambix </p><p>10:00 uur: fruit</p><p>11:30 /12:00 uur: 150cc opvolgmelk + boterham</p><p>15:30 uur: 150 cc opvolgmelk</p><p>17:30 uur: avond eten (aard.groente.vis/kip)</p><p>19:30 uur: 150cc opvolgmelk</p><p>Hij krijgt tussendoor nog wel eens een beker thee (wat hij niet wil opdrinken) en een soepstengel of stukje cracotte.</p><p>hoe hebben jullie dat gedaan met de opvolgmelk? & hoe krijg je extra vocht binnen bij je kleintje als hij ander drinken dan opvolgmelk weigert? Tuitbeker/rietjesbeker & gewone beker ook al geprobeerd.</p>
 
Hoi! 
Waarom laat je die melk van 15.30 niet weg en geef je m 2 baby liga’s? En bij de boterham kun je ook gaan afbouwen op een gegeven moment. Mijn zoontje is nu net 9 mnd en die krijgt al een aantal weken t volgende; 
7u 180+6 melk en 5 eetlepels bambix(pap uit bord met lepel)+ warme thee
10u stukjes fruit met vork 
12-12.30 2 boterhammen en 60cc melk(ben de melk aan t afbouwen, ligt aan de hoeveelheid boterhammen hij eet)
15u 2 liga’s + warme thee
16.30/17.00 groenten + danoon
19.30 210cc melk 
 
 
Tussendoor altijd thee, sap of water met n soepstengel indien hij bijv jengelig wordt of ik even moet ‘rekken’
 
liefs
 
Hallo, 
Mijn dochter 7 maanden heeft het volgende schema 
07.00uur borstvoeding en halve boterham
09.00uur fruit
12.00uur boterham met thee 
15.00uur 180cc opvolgmelk (Gaat niet altijd op)
18.00 warm eten en water
20.00uur borstvoeding
Onze dochter vind opvolgmelk niet lekker en daarom hebben wij snel een fles minder gegeven. Volgens CB kan die fles van 15.00uur er ook af maar die gaat nog goed. Volgens ons schema zou jou kindje dus wel veel opvolgmelk krijgen maar niet te veel denk ik
 
Ik had exact hetzelfde schema haha!
wat hier goed werkt om die fles van 15.30u af te bouwen:
een antilek beker vullen met een klein laagje vlierbes siroop en gewoon water. Ik zet het op zijn speelkleed neer en hij lurkt zo de hele beker leeg,terwijl hij eerst niks anders wilde drinken en ook niet zitten in de stoel.
ik geef elke 3 dagen weer 10ml minder voeding op dat tijdstip en ik merk dat hij amper meer om dat flesje vraagt.
nou heb ik een hongerig typje... die weigert nooit fles of voeding. Dus daar issie weer: kijk vooral naar de behoefte van je kindje en probeer voorzichtig wat uit. Uiteindelijk regelt het zich aardig vanzelf heb ik de indruk
 
Terug
Bovenaan