Voedingsschema baby van 6 maanden

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is bijna zes maanden en ik vroeg me af wat een goed voedingsschema is voor die leeftijd.

Zijn schema ziet er nu als volgt uit:
7.15 uur Flesvoeding 180 ml + 6 scheppen
9.00 uur Fruithapje
11.30 uur Flesvoeding 180 ml + 6 scheppen
14.00 uur halve liga eerste stap
16.00 uur Flesvoeding 180 ml + 6 scheppen
19.00 uur Groentehapje
21.00 uur Flesvoeding 180 ml + 6 scheppen + pap

Ik denk dat hij nu wel een beetje naar de drie flessen moet gaan. Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit moet gaan doen. Hij drinkt tussendoor ook nog best veel water/sap. Wat is jullie ervaringen hiermee?

Groetjes Anoeska
 
1 pagina verder heeft Meike een topic over precies hetzelfde onderwerp.
Misschien kan je daar eens kijken wat andere mensen gaven/geven bij 6 maanden.

Persoonlijk vind ik dat je al veel geeft voor bijna 6 maanden. Bij bijna 6 maanden gaf ik borstvoeding op verzoek en een klein beetje fruit.
 
Het lijkt misschien veel maar er is natuurlijk wel een verschil met borstvoeding en flesvoeding. En daarnaast natuurlijk ook een verschil per kind.
Ik ben bij vier maanden al begonnen met groente en fruit omdat ik het idee had dat hij er echt aan toe was.

Naast de vier flessen die hij krijgt drinkt hij zelfs nog eens ongeveer 200 ml extra water. Het lijkt alsof hij veel dorst heeft. En hij drinkt echt niet gewoon sabbelen, want dat laat ik niet toe.

En een klein potje groente en fruit eet hij nog niet helemaal op hoor. Maar heel af en toe. (maak het zelf)

Maar ook ik dacht dat het best wel veel was daarom vroeg ik mij af wat anderen doen. En ik denk zelf dat ik een fles weg moet laten. En zo ja hoe en welke.
 
Ja flesvoeding of borstvoeding is wel een groot verschil, met borstvoeding begin je normaal gesproken pas met bij voeding als de kleine 6 maanden is.

Als hij naast dit nog zoveel drinkt, dan zou ik niet een fles weglaten hoor.
Als hij gewoon goed groeit en niet te dik is voor zijn lengte dan zou ik gewoon lekker zo doorgaan.
Als hij teveel groeit dan zou ik pas overwegen om een fles weg te laten.

Ik heb altijd op verzoek gevoed en gemerkt dat die kleintjes prima kunnen aangeven of ze behoefte hebben aan meer of minder.
 
Terug
Bovenaan