Voedingsschema bij 4 maanden?

Hoi Allemaal,

Zit de laatste tijd erg te rommelen met de voeding. Krijg er gewoon weg echt geen ritme in en het verschilt per dag. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en weegt ongeveer 6 kilo en is 64 cm lang.
Ik geef haar op dit moment nog 5 voedingen van 170 cc en 5 en een halve schep bij elke voeding. Al haar flessen worden goed op gedronken maar het lukt me niet om de voedingen op 7-11-15-19-23 te geven. Iedere keer komt ze s'morens om half 5 en begin ik met voeden. En dan iedere keer om de 4 uur.
Heb ook al geprobeerd om in de laatste fles wat extra rijstebloem te doen zodat ze 's morgens wat langer zou slapen, maar zonder effect. Moet ik misschien wat meer voeden? Of proberen om naar 4 voedingen over te gaan.
Ik geef nu ook iedere keer om 10.00 een fruithap (half potje) en de volgende dag maak ik het op. Wie herkent dit en kan mij weer op weg helpen naar een voedingschema.
Hopelijk kunnen we gauw ons ritm weer terug vinden.

Groetjes Marian

hoi!

Ik geef dan wel BV maar misschien heb je iets aan mijn schema. Sarah is nu 4 maanden (van 20 april) en heeft sinds ongeveer 1 week eindelijk een ritme. ik ben begonnen met bijvoeden om idd om de 4 uur te kunnen voeden en een ritme te krijgen

05.30 BV weer verder slapen
09.00 uur uit bed even spelen in de box
09.30 BV
10.15 naar bed
11.15 uit bed fruithapje spelen
12.45 BV en slapen
15.45 uit bed en fruithapje spelen
16.30 BV daarna spelen
17.30 naar bed
18.30 uit bed en spelen
20.30 BV en slapen

De tijden zijn ongeveer, er zit soms wel een kwartier tot een half uur verschil in maar ik probeer zoveel mogelijk deze tijden aan te houden!

Groetjes Liset

Hoi liset,

Het schema ziet er superhandig uit. En veel slaapjes. Slaapt ze ook al de hele nacht door. Hoe heb je die laatste voeding van 11.00 afgebouwd?
Wil het vanavond ook gaan proberen kwam vanavond om half negen uit. Wil haar dan 180 cc geven en 3 schepjes rijstebloem. Hopelijk slaapt ze dan de hele nacht door! Wat denk jij zal het lukken?

Groetjes Marian

Hoi,

Onze zoon is 4 maanden. Hij is ongeveer 6,5 kilo en 65 cm. Wij zitten al een tijdje op flesvoeding. Ons schema is als volgt:

6.00 uur 180 cc
9.00 uur 170 cc
13.00 uur 180 cc
17.00 uur 180 cc
22.00 uur 200 cc met 3 eetlepels rijstebloem

Na de fles van 13.00 uur slaapt hij meestal van half 2 to een uur of 4. En 's avonds rond 19.00 uur wordt hij moe en gaat hij naar bed. Slaapt dan meteen. 's Ochtends valt hij soms nog wel eens in de box in slaap maar dat is meestal maar een uurtje.

We zijn een paar dagen geleden begonnen met de rijstebloem. In eerste instantie hadden we het idee dat het niet echt hielp omdat hij nog steeds vanaf 3 uur in de nacht onrustig was en om half 5 wakker werd maar inmiddels slaapt hij (bijna elke nacht) door tot 6 uur of later. Wij geven rond een uur of 11 's morgens fruit of groente hapje. Dit zijn echter maar 4 lepeltjes die hij binnen houdt. Hij moet dit echt nog leren.

Hoop dat je er wat aan hebt.

op de achterkant van een pak voeding staat, dat je een kindje van 5 kg of meer 5 keer daags 180 water met 6 schep voeding mag geven, misschien is dat iets voor je,
de laatste fles met rijstebloem en hopen dat ze lang gaat slapen.
succes!

Heey,

Mijn dochter is ook 4 maanden, weegt 6,5 kilo en is 62 cm..

Haar flestijden zijn : 7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.30.

Met slapen is het nog erg rommelig, daar krijgen we geen ritme in..
Meestal is ze anderhalf uur wakker en dan weer slapen..
Soms slaapt ze een half uur maar soms ook wel 2 a 3 uur..

Vanaf dat ze 8 weken oud is slaapt ze door..
Heel soms komt ze om half 5 en dan geef ik haar speentje en slaapt ze verder..

groetjes simone

Hoi marian

hoe is het gegaan? Ik ben met Sarah zo ineens gestopt met de voeding van 23.00 uur, omdat ik haar wakker moest maken. Eerst ging dat heel goed en sliep ze tot 08.00 uur  , daarna tot 06.00 uur en nu tot 04,00 uur ! Maar ik vind het wel fijn om haar 's avonds van de vloer te hebben.
Ze heeft 's middags wel even moeten wennen om dan een lang slaapje te doen, ze wordt wel een wakker, ze pruttelt dan even en valt vervolgens weer in slaap! Succes!

groetjes Liset

Terug
Bovenaan