Voedingsschema bij 4 maanden?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Zit de laatste tijd erg te rommelen met de voeding. Krijg er gewoon weg echt geen ritme in en het verschilt per dag. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en weegt ongeveer 6 kilo en is 64 cm lang.
Ik geef haar op dit moment nog 5 voedingen van 170 cc en 5 en een halve schep bij elke voeding. Al haar flessen worden goed op gedronken maar het lukt me niet om de voedingen op 7-11-15-19-23 te geven. Iedere keer komt ze s'morens om half 5 en begin ik met voeden. En dan iedere keer om de 4 uur.
Heb ook al geprobeerd om in de laatste fles wat extra rijstebloem te doen zodat ze 's morgens wat langer zou slapen, maar zonder effect. Moet ik misschien wat meer voeden? Of proberen om naar 4 voedingen over te gaan.
Ik geef nu ook iedere keer om 10.00 een fruithap (half potje) en de volgende dag maak ik het op. Wie herkent dit en kan mij weer op weg helpen naar een voedingschema.
Hopelijk kunnen we gauw ons ritm weer terug vinden.

Groetjes Marian

Hoi Marian,

Toevallig is dit onderwerp afgelopen weken een paar keer voorbij gekomen, ook over kindjes van ongeveer 4 maanden oud. Kennelijk worstelen meer mama's ermee
Ik zal ze even uppen...

groetjes,
Karin

Hier hielp het om juist de avondfles steeds een half uur eerder te geven. Daar sliep hij juist langer op. En dan komt er tussen de rest van de flessen ook steeds minder tijd te zitten. 3 - 3,5 uur ongeveer. Later kan je dan die avondfles helemaal weglaten.

Zal het gaan uit proberen, maar als ik om de 3 a 31/2 uur ga voeden krijgen ze dan niet teveel? Heb vandaag om half 5 gevoed en dadelijk weer om half negen in de hoop dat ze nu helamaal door gaat slapen. Dat zal dan gelijk de eerste keer worden. Ben benieuwd. Geef haar dan 180 cc (+6 schepjes en 3 rijstebloem lepels) Zou dat kunnen?
Hopelijk werkt het.....afwachten maar.

Groetjes

hoi

ook hier nog niet echt een ritme selina is nu bijn 4,5 maand en heb ook echt een paar weken dat ze om 3.00 uur kwam en nu nog heel soms om 5.00 uur maar ik probeer gewoon als ze om 5.00 uur komt geef ik ze flesje en dan om 10.00 uur of om 10.30 wel eens dan schuif ik het gewoon half uurtje op en dan om 14.30 en 18.30 en om 22.30 en wij hebben ook rijstebloem geprobeerd hier zonder resultaat en nu geven wij een half uur eerder dus ook om 22.30.maar nu komt ze sinds deze week zonder dat we iets bijzonders hebben gedaan rond 6.00 / 6.30 dus is gewoon rustig afwachten denk ik.

liefs tara mama van selina 14-04-07

Terug
Bovenaan